סופר-וומן: את יודעת כבר מה את רוצה להיות?

כשהיית קטנה, עוד הרבה לפני שהציונים שלך טרקו בפנייך דלתות לחלומות שעוד לא הגשמת. כששאלו אותך "מה את רוצה להיות כשתהיי גדולה" ענית: רופאה/ווטרינרית/אסטרונאוטית/סופרוומן ואולי אפילו שפית. אבל היום כשאת כבר גדולה שאלת את עצמך: "מה אני רוצה להיות?". "את יכולה להיות כל מה שתבחרי". כך אמר מאן דהוא, אבל השאלה היא, אם את באמת יודעת מה הנך רוצה לעשות?

הילה בן שימול | כיכר השבת |
בהנחה שאת עדיין בשלב החיפוש לקראת הצעד הגדול והגורלי בחייך -בחירת מקצוע לעתיד, ואת עדיין לא יודעת מה את רוצה לעשות יום-אחרי-יום במהלך Xהשנים הבאות עלייך לטובה, ובין אם כבר למדת בעבר וניסית תחומי תעסוקה שונים ועדיין לא וויתרת על החלום הפיננסי, ויש בך את הקול הקטן הזה בראש שלך שמזכיר לך שאת מעוניינת לעשות תפנית בקריירה המקצועית שלך. אם קמת בבוקר והמוזה הכתה בך שנית, רגע לפני שהרגע נעלם.. כדאי שתקשיבי.

בעבר אנשים נשארו עם המקצוע אותו למדו עד לעת זקנה, אך כיום אנשים עושים תפניות בקריירה פעמיים או שלוש במהלך חייהם, הם משתעממים ונשחקים, ומוצאים את עצמם קמים בוקר- בוקר לעבודה שלא מספקת להם את איכות החיים עליה הם חולמים.

חשוב לקחת בחשבון שלא כל תפנית נוחלת הצלחה, לכן כדאי להביא בחשבון אם השינוי באמת נחוץ והכרחי לך, אולי במקום להחליף מקצוע תוכלי להחליף רק את מקום העבודה. ישנן דרכים מספר להתגבר על הקושי: ראשית, נסי לקחת חופשה, אולי הפוגה קצרה תוכל למקד אותך במה שאת באמת רוצה. דברי עם הבוס על התנאים, נסי להבין מה מתסכל אותך ואם זה משהו שניתן לשינוי אל תהססי לפעול בענין. ככלות הכל לפעמים אנחנו מבלים יותר שעות בעבודה במשרה מלאה מאשר עם המשפחה לכן חשוב שסביבת העבודה תהיה נעימה.

אם עשית רשימת השלכות וגילית שאין לך מה להפסיד ובחרת ללכת על זה ולתפוס את הרגע, וודאי שהסיכון לא גדול מדי, כדאי שיהיו חסכונות שיוכלו לרפד לך את הנפילה במידה ותהיה, וביטחון כלכלי לפרק הזמן שתצטרכי. לפני שתשלחי קורות חיים, לפני שתחרשי את כל מודעות הדרושים ולוחות הקריירה, הנה מספר דברים חשובים שכדאי לך לקרוא בטרם תבחרי את היעד להצלחה.

ליקטנו עבורך רשימה של 10 המקצועות הנחשקים בישראל, שנבחנו לפי מספר פרמטרים:

- גובה המשכורת- כמה כסף נכנס לבנק בסוף החודש.
- מספר שעות הפנאי שנשארו לך בסיום יום העבודה.
- כמה שנים תוכלי לשרוד במקצוע.
- רמת הסיפוק של העובדים ואיכות חייהם.
- איך הג'וב שלך נתפס בעייני החברה?

עשרת המקצועות הנחשקים בישראל הם:

1) אדריכל
2) טייס
3) פרסומאי
4) מנתח פלסטי
5) רואה חשבון / עורך דין
6) פסיכולוג / פסיכיאטר
7) עובד הייטק
8) מהנדס
9) מדען
10) בנקאי

אינך חייבת לבחור את אחד מאלה, אך חשבנו שכדאי שתדעי איזה מקצועות הנם נחשבים גם מבחינה כלכלית, וגם מבחינת הסיפוק האישי. חלק מאתנו ידע מה הוא רוצה להיות כבר מגיל צעיר, חלק אחר עדיין מנסה להבין את זה, וחלק כבר ניסה קריירה או שתיים. נסי להבין לאיזה חלק את שייכת.

ולסיום:

"בעוד 20 שנים מעכשיו אתם תהיו מאוכזבים יותר מהדברים שלא עשיתם מאשר הדברים שעשיתם. אז תסירו את הלולאות, הפליגו רחוק מהנמל הבטוח, תפסו את רוחות הסחר במפרשים שלכם. תחקרו, תחלמו, תגלו". (מארק טווין).

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית