"דוקטור, התינוק לא אוכל"

אין כמו תינוקות "סרבני מזון" כדי להקפיץ את הדופק של ההורים המודאגים. אז מתי צריך להתחיל לדאוג ומתי הופכת הדאגה הטבעית, הטבועה בנו כהורים, למצב שמדליק נורות אזהרה אדומות ואף מחייב התערבות מומחה? (בריאות)

מאמע בשיתוף הדסה | כיכר השבת |
אחת הטענות השכיחות אותה שומעים המומחים מהורים לתינוקות היא- "הילד לא אוכל". עד לפני מספר שנים נתפס המונח "הפרעת אכילה" כקשור לגיל ההתבגרות, עם זאת, בשנים האחרונות, עם התפתחות המחקר ומתוך התנסות קלינית במרפאות, אנו יודעים לומר כי קיימים מדדים ברורים המגדירים הפרעת האכלה אצל תינוקות ופעוטות. אז מתי צריך להתחיל לדאוג ומתי הופכת הדאגה הטבעית, הטבועה בנו כהורים, למצב שמדליק נורות אזהרה אדומות ואף מחייב התערבות מומחה?

המרפאה הרב תחומית בהדסה לטיפול בהפרעות אכילה בילדים קיימת כאן בדיוק כדי לעשות לכם סדר.
חשוב להבין, בעיות אכילה שכיחות בקרב תינוקות. התינוק, שזה עתה הגיח לעולם מסביבת גידול ותזונה שונה לחלוטין לומד להתרגל ולהסתגל לסוגי מזון החדשים, למרקם ולטעמים.

פעמים רבות, כאשר מדובר בהפרעת האכלה אצל תינוקות קיים ערבוב בין מספר מונחים – קשיים בפעולת האכילה, קושי בספיגה, הפרעה בשגשוג ונוספים, כל אלה משמשים הורים מודאגים כדי לתאר לרופא המטפל את מצבו של התינוק.

אנו חוששים כאשר תינוק אינו גדל משום שקיים חסר במזון מתאים בסביבתו, אך כאשר ילד אינו ניזון באופן המספק צמיחה לפי גילו ולא בשל חוסר במזון, הבעיה סבוכה וקשה יותר עבור הורים צעירים.

הסיבות להפרעת האכלה עשויות להיות גופניות, מולדות או נרכשות, התפתחותיות, התנהגותיות או סביבתיות, ולעיתים קרובות יש שילוב של סיבות מגוונות. דוגמאות לבעיות האכלה הן קשיים בהנקה, בעיות בליעה ולעיסה, פליטות, צרבת, רתיעה ממרקמים של מזונות, בררנות קיצונית ואף סרבנות לאכול, גם בתינוקות צעירים מאד. לצערנו הבעיות הללו עלולות להימשך זמן רב ולהפריע להתפתחות תקינה בתחום האכילה ובתחומי התפתחות אחרים, ולפגוע ביכולת ההנאה ממגוון המזונות הקיים.

בעיות האכלה עשוית להתקיים בבית, בגן, אצל המטפלת, אצל הסבתא, בחופשות ובנסיעות או בכל מקום אחר. הן עשויות להתקיים בחומרה משתנה ועלולות להופיע בילדה בכורה או בבן זקונים, אצל ילד אחד או כמה ילדים באותה המשפחה.

בחלק מהמקרים, ההורים מתמודדים בעזרת עצות מזדמנות מהשכנה או הסבתא, למשל. עם זאת, במקרים אחרים קיים צורך בליווי של צוות מקצועי, הכולל מענה רפואי, פסיכולוגי, תזונתי, הערכה וטיפול של קלינאית תקשורת. לעתים ההתערבות היא קצרה ונמשכת מספר פגישות, ולעיתים יש צורך בטיפול מתמשך ובליווי של המשפחה לאורך תקופה ארוכה.

לפרטים ולקביעת תור למרפאה הרב תחומית לטיפול בהפרעות אכילה של המרכז הרפואי הדסה הר הצופים: http://h-kids-hadassah.pagedemo.co/

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית