לפני כ-20 שנה נלחמה על חייה בפגיה, כיום חזרה כמתנדבת

סגירת מעגל מרגשת בשיבא: לפני כ- 20 שנה נלחמו בפגיה על חייהן של שלישיית פגות- אחת מהן נפטרה לאחר זמן קצר. אחת מהשתיים הנותרות שנולדה במשקל 625 גרם שבה כיום כמתנדבת לאותה פגיה (הריון ולידה, פגים)

מאמע | כיכר השבת |
את הסיפור המרגש הזה לא ישכח צוות הפגיה של שיבא. הן נולדו שלישיית בנות פגות במשקל כולל של 1.85 קילוגרמים בלבד: הפגה הראשונה נולדה במשקל 660 גרם, השנייה 625 גרם והשלישית רק 600 גרם. במרכז הרפואי שיבא בתל השומר החלו מיד בפעילות אינטנסיבית שכללה החייאות ומתן טיפול תרופתי ותמיכה נשימתית. הקטנה ביותר לא שרדה את התהליך ונפטרה כעבור ימים ספורים, אולם שתי הפגות הגדולות יותר הוסיפו לגדול ולצמוח, ולאחר אשפוז ממושך שוחררו לביתן.

שתי הפגות ששרדו היו מאושפזות בפגיה כחצי שנה, ושוחררו כשכל אחת שוקלת מעל לשלושה קילו. אבל כעבור שבוע בלבד בבית חוו ירידה קיצונית במשקל, והוחזרו לאשפוז במחלקת ילדים בשיבא לחודשיים וחצי נוספים.

"התמודדות עם פגות היא תמיד קשה להורים", אומרת ד"ר שטראוס, מנהלת הפגיה בשיבא. "לא פשוט לראות ילד בן יומו באינקובטור ונדרש לטיפול רפואי. אנחנו מלווים את המשפחות ומספקים הן את הטיפול הרפואי והן את התמיכה בהורים. תפקידנו בפגיה להשלים את תהליך התפתחות התינוק שלא הושלמה, וכל משפחה שמשתחררת מהפגיה היא ניצחון קטן עבורנו.

"חזרתה של אורפז איבגי לעבוד אצלנו בפגיה היא ניצחון גדול. הפגים מתחילים אצלנו, ואז גדלים, מתפתחים ופורשים כנפיים. משפחות רבות שומרות איתנו על קשר וזה תמיד מרגש לראות איך תינוק שנולד כה זעיר- משיג את עקומת ההתפתחות וגדל להיות אדם שלם, בוגר ומצליח".

לאחרונה זכתה הפגיה בשיבא כאחת המובילות במסגרת מדרג כוכבים שהוכן במשרד הבריאות לדירוג הפגיות במדינה. המדרג הורכב ממדדי איכות בתחומי זיהומים וציוד חדיש ותקנים. השנה נוספו למדרג מדדים הבוחנים את תפקוד הפגיות בתחום עידוד הנקה, איסוף חלב אם והמשך רצף טיפולי בפגים עם השחרור לקהילה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית