מה הקשר בין ויטמין D למצב הרוח שלך?

כשליש מתושבי ישראל סובלים בעיקר בחורף מחסר בוויטמין D. השמש היא אחת המקורות העיקריים שמייצרים ויטמין זה בגופנו, הסיבה העיקרית להיווצרות החסר בגופנו היא שרובנו, בעיקר בחודשי החורף לא חשופים לשמש. איך הוא משפיע עלינו? ומה הקשר למצב הרוח שלנו? מהם הדרכים לעבור את החורף ללא היוצרות חסרון של ויטמין זה בגופנו? (בריאות)

מלכה ישועה | כיכר השבת |
לוויטמין D ישנם תפקידם רבים וחשובים בגופו של האדם, בין היתר הוא גם אחראי על איזון רמות הסידן בגוף, מה שתורם לתפקוד תקין של מערכות כלי הדם, העצבים והלב. בנוסף לכך הוא תורם להתפתחות תקינה של העצמות, ולשמירה על רקמת העצם וצפיפותה בגילאים מבוגרים יותר.

מהם הנזקים המצטברים בעקבות מחסור בוויטמין D?

חסר בוויטמין D עלול להשפיע לרעה על מערכות שונות בגוף כגון: לחץ דם גבוהה, בעיות בשיניים ובחניכיים, פגיעה בהתפתחות שלד הגוף, ואף למחסור בספיגת הסידן. בנוסף ישנם מחקרים המראים כי רמה נמוכה של ויטמין D בגוף עלולה לגרום לעייפות ואף לירידה במצב הרוח.

כך תוכלי לעבור את החורף ללא ממחסור בויטמין D:

אחת הדרכים להימנע מהיווצרות חסרון בויטמין D, היא אכילת מאכלים המכילים ועשירים בויטמין זה, ישנו מגוון רחב של מוצרים שמכילים ויטמין D בניהם: בשר בקר, עגל, כבד, חלבון ביצה, מוצרי חלב ועוד. בנוסף ישנם סוגים רבים של דגים שתכולתם עשירה בוויטמין D, בד"כ הם דגים שבעיקר עשירים באחוזי שומן גבוהים, הבולטים מבניהם הם: מקרל, סרדינים, סלומון, טונה בשמן ועוד.

בנוסף הקפידו כל יום לצאת לשמש וחשפו את הפנים וזרועות הידיים. בחורף - בין 20-25 דקות, ובקיץ - בין 10-15 דקות ביום כך תוכלו להבטיח רמה תקינה של ויטמין D בגופכם.

לסיכום: ביחוד בחודשי החורף, בהם לא תמיד אנו יכולים להיחשף לשמש. עלינו לשים לב לכלול בתפריט יומנו מוצרי מזון שכוללים במרכיביהם את ויטמין D. כיוון שבחודשי החורף גופנו פחות חשוף לשמש ועל כן עלול להיווצר בגופנו חיסרון בוויטמין זה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית