נולדה בלי ידיים, ושום דבר לא עוצר בעדה

הכירו את סופי גרין ילדה יפהפיה וכובשת שנולדה לפני 7 שנים ללא ידיים. סופי למדה להתמודד עם המגבלה שלה באופן עוצר נשימה המותיר את המתבוננים בה נפעמים. בלי ידיים - הגבול הוא השמיים * צפו

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
סיפורה של סופי גרין ילדה מקסימה בת 7, הוא סיפור מאלף על התמודדות ואומץ, על חדירות מטרה ואי כניעה למציאות מרה שהגורל היה אמור להכתיב לה. לסופי אין ידיים. אך חן קסם ומתיקות יש לה. בשפע. בנוסף לכח רצון והתמודדות מדהימים שעזרו לה להתגבר על הנכות שלה ולהגיע לכל מקום אליו שאפה.

סופי היא אחות ל-10 אחים ש-7 מתוכם כולל היא עצמה - הם ילדים מאומצים בעלי נכויות שונות. הוריה, כריסטיאנה וג'רמי גרין המקסימים אמצו אותה בסין כשהייתה רק בת שנתיים.

"היו לה עיניים גדולות ויפות" מספרת אימה, כריסטיאנה, "שלמעשה הבחנו בהן לפני שהבחנו בכלל שאין לה זרועות" העיניים היפות האלה קראו להן לקחת אותה והם לא יכלו לסרב. יחד עם סופי הם אימצו גם את אחותה הגדולה לקסי, עיוורת מלידה.

"לקסי וסופי עושות הכל ביחד." אומרת כריטיאנה. "הם צוות מנצח שאחת משמשת בתפקיד הידיים ואחותה בתפקיד העיניים" "אנחנו כאילו, חברות הכי טובות " סופי מוסיפה, מתוקה כתמיד "כי אימצו אותנו באותו יום, ואני חושבת שזה ממש מגניב"

סופי משגשגת בביה"ס כתלמידה פופולרית במיוחד. המורה שלה מתארת את התרשמותה מההשתלבות המזהירה של סופי בחברה, ומיכולות הכתיבה שלה, אך הבלתי נמנע מתרחש מידי פעם, וסופי נאלצת להתמודד עם שאלות ומבטים מצד ילדים סקרנים.

כמו כל ההתחלות, הקושי בראשית דרכה בביה"ס היה בלתי נמנע. וכמו אצל כל הילדים, הסקרנות עשתה את שלה והציבה אותה מול שאלותיהם הנוקבות. לאחר שהגיבה בהתפרצויות בכי וברתיעה מהמשך לימודיה בביה"ס. ערכו הוריה סרטון שהציג את כל הדברים שביכולתה לעשות. הילדים להפתעתם, הגיבו בהבנה ובפתיחות שסללו את המשך דרכה בביה"ס, כתלמידה מן המניין. כיום כשסופי נתקלת בשאלה הנפוצה ביותר: "למה אין לך ידיים?" היא עונה בפשטות "קברתי אותם".

אין דבר שהיא אינה יכולה לעשות. זאת המנטרה שמלווה אותה ואת הוריה שמתמודדים מלבדה עם עוד תשעה ילדים בעלי נכויות ברובם. הגישה המדהימה הזאת מוכיחה את עצמה כשסופי מציגה יכולות מרשימות במיוחד-המצריכים דיוק ושליטה מקסימאלים - באמצעות רגליה בלבד. היא רוקדת בחסד, אוכלת ספגטי באמצעות מקלוני אכילה ואף מורחת לק.

ככל שסופי מתגברת המשפחה שלה מבינה שהיא עתידה להתמודד עם אתגרים חדשים נוספים, אך הם מאמינים בלב שלם שעם אישיותה הכובשת, המבט החיובי, העקשנות וההתמדה שלה, דבר לא יוכל לעצור אותה.

"אל תתנו לאף אחד לעצור בעדכם מלעשות משהו שאתם באמת אוהבים לעשות" אומרת ילדה מדהימה בת שבע בלי ידיים.
]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית