דו"ח קופ"ח: לפני שאת עוברת קופה, אלו הנתונים

הבוקר (א') פורסם דו"ח חדש של משרד הבריאות המציג את נתוני המעבר של מבוטחי בין הקופות. עפ"י הנתונים מסתמן שיא במעברי מבוטחים בן קופות חולים בשנת 2016, כש- 2% (164,400) מכלל המבוטחים בארץ נטשו את קופות הבית שלהם לטובת קופות אחרות, לעומת 1.7% בשנים האחרונות (בריאות)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
אם את מאלה שעוד מתלבטות אם בכלל לעבור ולאן - קבלי את נתוני דירוג הקופות עפ"י הדו"ח. בראש המצעד מובילה מכבי עם מספר המצטרפים הגבוה ביותר. כ- 25,000 מבוטחים נטשו אותה אך 46,500 חדשים בחרו להצטרף אליה. כ-10 אלף מבוטחים מלאומית, כ-5,000 מבוטחים מכללית ומעל 6,000 מבוטחים ממאוחדת.

מספר המעברים הגדול ביותר שבוצעו מקופה אחת לאחרת הוא מכללית למאוחדת. (כ-22 אלף מבוטחי) אך מתוך הדו"ח מזדקר ניצחון עצוב ללאומית כשמספר הנוטשים הגבוה ביותר הוא שלה. 44,100 מבוטחים עזבו אותה לעומת 23,100 בלבד שהצטרפו אליה.

עוד על פי הדו"ח, מספר הנוטשים הגבוה ביותר היה בקופת חולים לאומית, שם עזבו 44,100 מבוטחים, והצטרפו רק 23,100. בקופות החולים כללית ומאוחדת קיים מאזן בקירוב בין כמות המצטרפים לנוטשים, בעוד שבמכבי קיים שיעור מצטרפים גבוה ביותר בהשוואה לשאר הקופות, כאמור: 25,500 מבוטחים נטשו את מכבי, אולם 46,500 בחרו לעבור אליה.

ניר קידר, סמנכ"ל מינהל תכנון אסטרטגי וכלכלי במשרד הבריאות, תולה את סיבת התרחבות התופעה בשנים האחרונות באסטרטגיית שקיפות שהם נוקטים בה, שמציגה באופן גלוי את שירותי הקופות וההטבות שהן מציעות למבוטחיה ומאפשרת להן לעשות השוואה. "בעידן המודרני" אומר קידר בראיון ל-ynet "מבוטחים יכולים להשוות בין מה שהקופות מציעות ולעבור בשלוש דקות באינטרנט ובחינם".

מעניין לציין כי דווקא במגזר החרדי נרשמו מספר מעברים נמוך באופן יחסי. היישובים בהם נרשמה שביעות רצון כללית של המבוטחים מקופות החולים שלהם הם תפרח, רכסים, כוכב יעקב, אלעד, עמנואל, בית"ר עילית, צפת, בית שמש ובני ברק.

לאומית מדממת?

הדו"ח - שהצביע בין היתר על גסיסה מעוררת חשש של קופת חולים לאומית ושיעור מופרז של נטישות מבוטחים - מעורר את השאלה האם הוא עלול לגרום לקריסה של קופת חולים לאומית שחוותה שיעור מעברים גבוה מאוד השנה?

מנכ"ל מאוחדת קופץ על ההזדמנות וקורא "לאומית מדממת, להפסיק את הנשמתה" אך במשרד הבריאות מרגיעים שאין חשש: "קופת חולים לאומית היא קופה טובה מאוד", אומר קידר, "לכל קופה יש יתרונות וחסרונות. כדאי לזכור שעשרות אלפים עזבו את לאומית, אבל גם עשרות אלפים בחרו לעבור אליה השנה. אין ללקוחות לאומית סיבה לדאגה, הקופה תמשיך לשרת את מבוטחיה כרגיל".

דברי ההגנה

לקופת חולים לאומית יש מה לומר להגנתה: "הקלת אפשרויות המעבר בין קופות החולים כפי שבוצעו בשנים האחרונות, נוצלו לרעה על ידי חלק מקופות החולים אשר הקימו מוקדי מכירות, בעלות של עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור, במסווה של מוקדי שירות לקוחות ותוך דווח כוזב למשרד הבריאות. ישנה קופה אשר בימים אלו חלק מאנשיה מועמדים לדין פלילי על מעשים מעין אלו וחלקם כבר הורשעו.

הפעלת מוקדים אלו מגיעה לסך של כ-100 מיליון שקלים בשנה מכספי סל הבריאות לספקי מכירות פרטיים. דבר המהווה חריגה מתקנות הפרסום והשיווק של משרד הבריאות בעצמו. לאומית סיימה את שנת 2015 באיזון תקציבי ובעמידה ביעדים, ותעשה זאת גם בשנת 2016".

תרועת הנצחון

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות אמר בתגובה לדו"ח: "אני שמח וגאה מאד. אנשים למדו לברר לעומק מה הכי טוב בשבילם ולהצביע ברגליים".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית