6 שאלות שחשוב שתזכרו לשאול את המורה באסיפת ההורים הבאה

מה באמת קורה בביה"ס? קשה לקבל את תמונת המצב האמתית והמדויקת על פי תיאוריה המקרטעים של ביתך בת ה-7. אספת הורים זו הזדמנות פז לא רק לשבת על כיסא הנאשמים ולשמוע למה את בסדר או לא בסדר בהתאם לאופן התנהגותה של המלאכית או הסוררת שלך, אלא זו גם הזדמנות לשאול את המורה כמה שאלות חשובות באמת (הורים וילדים)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
האם הילד שלי עובד קשה משקיע את כל כולו בכיתה?

אם התשובה היא לא, תבררי מדוע. נקווה בשבילך שהתשובה תהיה כישרון יתר ולא עצלנות, אך לפעמים דווקא האפשרות השניה מטעה וגורמת לנו לספוק כפיים בנחת עם כל ציון מזהיר שהילד מביא הביתה, בעוד שחינוך להשקעה ולעבודה קשה, לא נופל בערכו מהצלחה בלימודים. אם בורכת בילד מוכשר באופן יוצא דופן תבררי אם המורה אם ניתן לאתגר אותו במשימות המותאמות ליכולותיו.

האם הילד שלי מעורה בחברה ומפתח קשרים עם חברים רבים, או שהוא נוטה להשאר בתוך מעגל חבריו הקרובים?

ביה"ס מקנה לילד מעבר ליכולות הלמידה והידע, גם יכולות חברתיות חשובות לא פחות. יכולות אלו ישמשו אותו בהמשך חייו כדי לפתח מערכות יחסים, ליצור תקשורת נכונה עם אנשים ולהצליח בחברה ובמקומות עבודה. חשוב לוודא שהילד מפתח בשלבים המוקדמים של חייו מיומנויות חברתיות.

בדקי אם הוא נהנה להתערות ולבלות עם חברים שונים ומגוונים ושהמעגל החברתי שלו רחב ומפותח. אם לא, התייעצי עם המורה מה מומלץ לעשות. יתכן ואישיותו הביישנית מונעת ממנו ליצור קשרים רבים, ולא תמיד ניתן וכדאי לעזור לו בכך, אך לפעמים מדובר בתסמנים שונים וגורמים הניתנים בקלות לפתרון בעזרת עזרה והכוונה נכונה.

מהן 3 המילים בהן היית בוחר כדי לתאר את בני בכיתה?

מורים נוטים להפגין יצירתיות יתר ושימוש מוגזם בביטויים מעורפלים ומטאפורות כשהם באים לתאר את בנך ואת אופן תפקודו בכיתה. כדי למנוע היסחפות יתר שאלי אותו/ה את השאלה - בסטייל ראיון עבודה - הנ"ל, שתחזיר את המורה למציאות ותגרום לו/לה לתאר את ילדך באופן שאכן ישקף לך את המציאות.

לאיזה נושאים ופעילויות הילד שלי הכי מתחבר?

יתכן ותתפלאי לגלות כי הילד שלך נהנה מאד להביט בחיידקים דרך עדשת המיקרוסקופ או אולי לשמוע סיפורים קצרים. המידע החיוני הזה שלא תמיד יועבר אליך באמצעות ילדך, יכול לשמש אותך גם בבית. אחרי שתדעי מהן הפעילויות האהובות עליו בביה"ס תוכלי לתכנן פעילויות דומות גם לשעות אחה"צ או לזמני החופשה.

האם תוכלי לדווח לי על כל שינוי חריג בהתנהגות?

בואו נודה על האמת. הצאצא האהוב שלך מבלה יותר שעות ערות בביה"ס עם צוות המורים מאשר איתך בבית. לכן חשוב לעורר את מודעות המורה לכל עניין שיכול לערער את שלוות נפשו של ילדך ולהשפיע על מצבו הרגשי. ארע חלילה אסון במשפחה, עברתם דירה? ילדת במזל טוב? זכרי לידדע את הצוות על כך ובקשי מהם לשים על אוצרך עין ולדווח לך בעת הצורך,על כל התנהגות חריגה.

מה היא יכולה לעשות כדי להשתפר?

נכון. קשה לשמוע ביקורת על ילדייך בדיוק כמו על עצמך. אבל היכולת לקבל הכוונה וביקורת בונה מאדם מיקצועי היא המתנה הטובה ביותר שתוכלי להעניק לילדייך. אם ההערה מרגישה לך שגויה ולא במקום את תמיד יכולה להתעלם. אך אם שמעת ממספר מורים על עודף המרץ והפטפטנות של מירי שלך, תשכילי לנתב זאת למקום חיובי ושלחי אותה לחוג דרמה למשל.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית