שיא חדש: חרדית עברה 9 ניתוחים קיסריים

גניקולוגים ממליצים לנשים שעברו ניתוח קיסרי אחד או יותר בעבר ללדת בלידה רגילה, בשל הדעה הרווחת שלא ניתן ללדת יותר מ-4 ילדים בניתוח קיסרי. במקרים בהם לידה רגילה אינה מתאפשרת, לא שכיח למצוא משפחות מרובות ילדים, אך השבוע נרשם שיא חדש בישראל (חדשותת)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
בשבוע שעבר נרשם בישראל שיא של ניתוחים קיסריים באישה אחת, כשיולדת עברה את הניתוח הקיסרי התשיעי שלה במרכז הרפואי שיבא.

היולדת, מורה חרדית בת 38 מקריית ספר, עברה כבר שמונה ניתוחים קיסריים שכולם הסתיימו בקול בכי של תינוק בריא. השבוע, חגגה ברית לבנה התשיעי, ורשמה שיא כמעט עולמי כשנכנסה לרשימה מצומצמת של נשים בעולם, שעברו מספר כ"כ גבוה של ניתוחים קיסריים. "לא חששתי לקראת אף לידה קיסרית", מספרת ל-ynet היולדת, "סמכתי על הגינקולוג שלי שמלווה אותי במשך שנים, וידעתי שאני בידיים טובות, ושגם השם יהיה בעזרי כמו שעזר לי בפעמים הקודמות".

בשנים האחרונות חלה מגמת עליה בניתוחים הקיסריים, גם בשל נשים המפחדות מתהליך הלידה הרגיל וגם בשל העליה בטיפולי הפוריות המגדילים את מספר ההריונות מרובי עוברים ולידות של פגים.

גניקולוגים ממליצים לנשים שעברו ניתוח קיסרי אחד או יותר בעבר ללדת בלידה רגילה, בשל הסיכון הכרוך במספר רב של ניתוחים, והדעה הרווחת שלא ניתן ללדת יותר מ-4 ילדים בניתוח קיסרי. במקרים בהם לידה רגילה אינה מתאפשרת, לא שכיח למצוא משפחות מרובות ילדים.

אולם בספרי הרפואה לא נוכל למצוא מחקרים וממצאים המוכיחים כי יש הגבלה למספר הניתוחים הקיסריים שיכולה אישה לעבור. מחלקות עם צוות רפואי מיומן בהחלט יכולות לחזות במיקרים בהם יולדת עברה מספר רב של ניתוחים.

"ניתוחים קיסריים עלולים להסתיים בסיבוכים ובהם הידבקויות בחלל הבטן, פגיעה בשלפוחית או במעי, שלייה נעוצה או דופן רחם דק במיוחד", מסביר ל-ynet פרופ' איל סיון, מנהל המחלקה בשיבא.

"גישתנו במחלקה לרפואת האם והעובר היא לאפשר מספר בלתי מוגבל של ניתוחים קיסריים כל עוד הריון וניתוח קיסרי נוסף אינו מסכן את האישה. מעקב ההיריון של האישה עם מספר רב של ניתוחים קיסריים בעבר נחשב הריון בסיכון ודורש מעקב מיוחד כדי להיערך נכונה לניתוח הקיסרי המתוכנן, וכדי לגלות סיבוכים שעלולים להתפתח בזמן".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית