עולם האופנה נגד מלניה טראמפ: "לא נלביש אותה"

המעצבת סופי טילט 'מעצבת על' בעולם האופנה יצאה בהצהרה חד משמעית שהיא אינה הולכת להלביש את הגברת הראשונה החדשה מלניה טראמפ, ועוד ביקשה מחבריה המעצבים האמריקנים שיעשו כמוה. אז מה ינצח בסוף? הגאווה או המזומנים?

גילי שלום | כיכר השבת |
הקשר בין תעשיית האופנה לבין מלאניה טראמפ לא יורד מהכותרות האמריקאיות, ולאחר שמצתה המדיה את נושא הניתוח של סגנון הלבוש שלה, עכשיו העלילה מסתבכת בעקבות ציוץ טוויטר מפי הגברת סופי טילט. מעצבת אמריקאית צרפתית שהייתה מזוהה עם האישה הראשונה מישל אובמה ותודות לגברת הראשונה עלתה טילט מעלה מעלה בסולם המותגים והשם הטוב. טילט יצאה בהצהרה כי היא מתנגדת להלביש את הגברת הראשונה החדשה, וביקשה גם מחבריה המעצבים האמריקאים שיעשו כמוה.

״כמותג אופנה עצמאי, אנחנו מאמינים שהקול שלנו מהווה ביטוי לרעיונות אמנותיים ופילוסופים״ רשמה ״המותג סופי טילט מתנגד לגזענות ולדעות קדומות, אני מודעת לגמרי שזה לא חכם להתערב בפוליטיקה. כחברה משפחתית השורה התחתונה שלנו זה להרוויח כסף״.זה לא סוד שהרבה מעצבים בנו עצמם מקשר עם זה או עם האחר בהלבשת נשים מתוקשרות שעומדות באור הזרקורים, אך האם כל זה עומד להשתנות בקרוב? ״כמי שמאמינה בגיוון, חופש אישי, ומכבדת כל מיני סגנונות חיים, אני לא מתכוונת להלביש ולשתף פעולה בשום אופן עם הגברת הראשונה״.

מן הסתם, כל מילה נבחרה בקפידה בפוסט שהיא פרסמה. ״שנאת הזרים והגזענות שקידם טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות לא מתיישבות עם הערכים לפיהם אנו חיים״ אמרה טילט. הפומביות לה טילט נתנה תוקף למעשה מתקיימת כבר לא מעט זמן, אך לא היה מי שיאיר ויספר. למשל התמיכה שקיבלה הילארי מתעשיית האופנה והבידור, וגם השתיקה מטעם בתי האופנה אותם לבשה מלאני בקמפיין הבחירות אומרים למעשה אותו דבר. כי אפחד מבתי האופנה אותם לבשה מלאני ברגעי השיא לא לקח קרדיט על ההלבשה ורכב על הפרסום שקיבל באדיבותה.

השמועות אומרות שלא מעט בתי אופנה ישבו וחשבו ״מה עושים עם בעיית מלניה, איך מתמודדים? ״ואם תבקש היא בגדים, אך הבעיה היא לא אישית אלא פוליטית.כי מבחינה אסתטית, להלביש את הגברתה ראשונה זה חלום של כל בית אופנה ענקי במילאנו, זה לא עניין של מה בכך.

השאלה האמיתית בכל הסאגה הזו היא, מה בעצם ינצח בסוף? הכסף או הגאווה? האם התנגדות כמו זו של המעצבת טילט תגדיל למעצבים את ההכנסות? או דווקא הגאווה בהלבשת האישה הראשונה והחדשה? והאם תהיה נקודת מפנה באהדה כלפי תפקודו של הנשיא הנכנס טראמפ, שתביא שינוי כלפי מלניה? ימים יגידו....

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית