תנשמו; 7 מקצועות בהן נשים (באמת) שוות יותר

אז ככה, נשים אמנם לא 'נהגות' טובות במיוחד אבל.. יש 7 מקצועות שנשים שוות הרבה יותר. אם את פמיניסטית שמחפשת עבודה, או סתם אם מתחשק לך להרוויח יותר, אולי תרצי לבחור באחד המקצועות שלהלן כמקצוע העתיד שלך

מאמע | כיכר השבת |
רבות מועלה על נס נושא פערי השכר בין גברים לנשים האוחזים בתפקידים זהים, כאות לאפליה מגדרית בוטה ומוחשית, וכהוכחה שלמרות הפעילות הפמינסיטית הממושכת והחתירה האוניברסלית לשוויון, הדרך עוד רחוקה, ונשים עדיין לא מקבלות את היחס והשכר המגיע להם. אולם, דו"ח שפרסם לאחרונה בארה"ב אתר הקריירה 'גלאסדור' (Glassdoor), שופך אור אחר על תמונת המצב ונוסך קצת תקווה וחיזוק לציבור הנשים.

עפ"י הדוח, במקצועות הפיננסים וההייטק, הנתונים אכן מצביעים על פערי שכר לטובת הגברים כשמול כל שקל שהם מרוויחים, מרוויחות הנשים כ-75 אגורות בלבד. אך, לעומת זאת, מצביע הדוח - שנערך על פי נתונים של יותר מ-500 אלף תלושי שכר - על מספר מקצועות בולטים, בהן נשים מרוויחות יותר מגברים!

אז אם את פמיניסטית שמחפשת עבודה, או סתם אם מתחשק לך להרוויח יותר, אולי תרצי לבחור באחד המקצועות שלהלן כמקצוע העתיד שלך.

1.עבודה סוציאלית- בתחום זה נצפו הפערים הגבוהים ביותר, מה שדי מתקבל על הדעת כשמדובר במקצוע שדורש הקשבה והבנה לנפש (במחילה מהגברים). ע"פ הנתונים עובדות סוציאליות מרוויחות 7.8% יותר מהגברים.

2. עוזר/ת מחקר- מהות התפקיד הוא סיוע למחקרים אקדמאים הנערכים במוסדות אקדמאים ובמכוני מחקר, והוא כולל בדר"כ את איסוף החומרים והנתונים וניתוחם. הפער בתפקיד הזה עומד על 6.6% לטובת הנשים.

3.ניהול מדיה חברתית - בתפקיד הזה, הכולל את ניהול המדיה החברתית של חברה מסויימת וקידומה ברשתות החברתיות, נשים מרויחות 1.9% יותר ממקבליהן הגברים.

4. אחראי/ת פרסום - מהות התפקיד היא דאגה ליחסי הציבור של החברה ועדכון שוטף של הרשתות, התקשורת והציבור בפעילות ובחדשות החברה. אחראיות פרסום נהנות משכר הגדול ב-2.2% מזה של מנהלי התקשורת והפרסום הגברים.

5.ניהול שיווק - תפקיד של מנהל שיווק הוא קידום מכירות המוצר /השירות של החברה בה הוא עובד, חשיבה אסטרטגית וניהול קשרי לקוחות. הפער בתפקיד זה עומד במפתיע על 4.6% לטובת הנשים.

6.מומחה/ית רכש - מקצוע גברי כל שזה נשמע, הוכח כי מומחות רכש, במיוחד לנכסים כמו מלונות, מסעדות וחברות בניה, מרוויחות פי 1.5 יותר מגברים.

7. תיאום עסקי - מתאמת עסקית, עושה את מה שנקרא, "העבודה השחורה" של המשרד, ומטפלת בכל העניינים האדמיניסטרטיביים והמשרדים, כמו ניירת, תיוקים, דיווחים, רכש וחשבונות. במקצוע הזה הפער הוא זעום אך עדיין ראוי לציון. נשים מרוויות 0.5% יותר ממקביליהן הגבריים באותו מקצוע.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית