סובלת מבעל מעשן? בקרוב מאד כבר לא!

בשורה משמחת. הצעת חוק חדשה בכנסת הקוראת להעלות את מחיר מיסי הסיגריות בישראל, המטרה? לצמצם את כמות המעשנים בארץ. התהליך: להשקיע בחינוך למניעת עישון וטיפולי חולי סרטן הריאות (בריאות, עישון)

גילי שלום | כיכר השבת |
יעל גרמן, חברת הכנסת (יש עתיד) הגישה הצעת חוק בכנסת שהיא מבקשת להעלות את מחיר המיסים של הסיגריות. המטרה? לצמצם כמה שיותר את כמות המעשנים בארץ ישראל. חברת הכנסת גרמן מבקשת לעשות צדק חברתי כלפי ציבור המעשנים הפאסיבי בארץ, והן כלפי ציבור המעשנים בפועל. "גם באופוזיציה וגם בקואליציה קמו לי מתנגדים, זאת למרות שישראל חתמה שהיא מתחייבת לפעול בהפחתת נזקי העישון. ובין היתר, למנוע פרסום סיגריות ומוצרי טבק" אמרה גרמן.

״בכל העולם נלחמים בתופעת העישון״, אומרת גרמן.״אם זה בפרסומות נגד עישון ובין אם זה העלאת מחירי הסיגריות״. כשהייתה יעל גרמן שרת הבריאות בכנסת הייתה נלחמת בפרסומות על מוצרי הטבק. מכל מקום קמו לה מתנגדים גם בקואליצה וכלה באופוזיציה, אך הפעם היא נלחמת יותר על שינוי מחירי מוצרי הטבק.

החוק הזה שעלה השבוע בעצם מתמקד במחיר. ״אנחנו מאד קרובים לממוצע העולמי מבחינת אחוז המס על הסיגריות בארץ״ אומרת גרמן. בצרפת, למשל, אחוז המס על הסיגריות מגיע ל-81%, יש לזה הצדקה בריאותית וחברתית - אבל גם כלכלית.

״אדם מבוגר שיודע על הנזק יכול לקחת על עצמו אחריות, אבל אם לא עלינו הוא יחלה באחת המחלות שידוע הקשר שלהן לעישון, כמו סרטן הריאה רח״ל, המדינה תצטרך לממן את הטיפול בו. אז כאשר מוצר יוצר בעצם נזק סביבתי וחברתי, ציבור המעשנים שגורמים את הנזק הגדול הם אלו שצריכים לשלם את המחיר כדי לממן את הטיפול והמניעה של הנזק, יש בזה היגיון והצדקה״ מסכמת גרמן.

ברוב המדינות המפותחות בעולם הועלו מחירי מוצרי הטבק, וכמדי שנה פוחתים המעשנים, וכן החולים במחלות ריאות למינהם, כפי שאומר משרד הבריאות 80% החולים לא עלינו בסרטן הריאות הם מעשנים. שבוע שעבר הציעו גם בקליפורניה הצעת חוק כשל גרמן והיא עברה בהצלחה.

האגודה למחמה בסרטן פרסמה מוקדם יותר החודש כי 80% מהגברים בישראל ו-60% מהנשים בישראל שחלו במחלת סרטן הריאות, עישנו. כמו-כן, 52% גברים ו-33.6% מהנשים שחלו בסרטן הוושט היו מעשנים. עוד עלה כי 21% מבני 18 ומעלה, מעשנים. לפי הממצאים עולה, כי במדינות ששם כן הוצע החוק או דומה לזה שהעלתה חברת הכנסת יעל גרמן, צריכת מוצרי הטבק ירדה פלאים וכן גם אחוזי החולים בסרטן או במחלות בריאות ירדו באחוזים ניכרים, מה נגיד.. העיקר הבריאות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית