יום האשה במרוקו: כך תסתירי את המכות מבעלך

ב-25 לנובמבר, יום המאבק באלימות כלפי נשים, שודרה בטלוויזיה הרשמית במרוקו תוכנית שעסקה בסודות האיפור. ולא סתם תוכנית איפור, אלא תוכנית שעסקה באיך להסתיר כתמי שטפי דם מהפנים בעקבות מכות מהבעל. צפו בווידאו

(צילום: הטלוויזיה המרוקנית)לא תאמינו איך מציינים את יום האישה במרוקו: נדמה כי מרוקו לא מפסיקה לייצר סיפורים קפקאים. הסיפור הבא ממחיש אולי יותר מכל את סיפורה של הממלכה שמנסה לעשות צעדים בכיוון הנכון, אך בכל פעם שנדמה כי היא צעדה שני צעדים קדימה - מתברר כי במקביל היא גם צעדה צעד לאחור. בעשרים וחמשה לנובמבר, יום המאבק באלימות כלפי נשים, שודרה בטלוויזיה הרשמית במרוקו תוכנית שעסקה בסודות האיפור. לא סתם תוכנית איפור אלא תוכנית שעסקה באיך להסתיר כתמי שטפי דם מהפנים לאחר שהאישה הוכתה בידי בעלה. בתוכנית, למשך דקות ארוכות, הדגימה המאפרת על אישה חבולה בפניה איך להגיע להסתרה מושלמת תוך שימוש במגוון שיטות איפור. (צילום מסך / הטלוויזיה המרוקנית) בהלכה המוסלמית אין איסור להכות נשים והדבר אף די מקובל כפרקטיקה המסתמכת על ההלכה המוסלמית לצורך ענישה ולעיתים גם לשם חינוך. על אף שמרוקו הרשמית חוקקה בשנים האחרונות מספר חוקים הנוגעים למעמד האישה (בין היתר חוק המאפשר לנשים לתת גט לבעליהן גם ללא הסכמתם - חוק פורץ דרך במדינה מוסלמית)
(צילום: הטלוויזיה המרוקנית)

לא תאמינו איך מציינים את יום האישה במרוקו: נדמה כי מרוקו לא מפסיקה לייצר סיפורים קפקאים. הסיפור הבא ממחיש אולי יותר מכל את סיפורה של הממלכה שמנסה לעשות צעדים בכיוון הנכון, אך בכל פעם שנדמה כי היא צעדה שני צעדים קדימה - מתברר כי במקביל היא גם צעדה צעד לאחור.

בעשרים וחמשה לנובמבר, יום המאבק באלימות כלפי נשים, שודרה בטלוויזיה הרשמית במרוקו תוכנית שעסקה בסודות האיפור. לא סתם תוכנית איפור אלא תוכנית שעסקה באיך להסתיר כתמי שטפי דם מהפנים לאחר שהאישה הוכתה בידי בעלה. בתוכנית, למשך דקות ארוכות, הדגימה המאפרת על אישה חבולה בפניה איך להגיע להסתרה מושלמת תוך שימוש במגוון שיטות איפור.

,לא תאמינו איך מציינים את יום האישה במרוקו: נדמה כי מרוקו לא מפסיקה לייצר סיפורים קפקאים. הסיפור הבא ממחיש אולי יותר מכל את סיפורה של הממלכה שמנסה לעשות צעדים בכיוון הנכון, אך בכל פעם שנדמה כי היא צעדה שני צעדים קדימה - מתברר כי במקביל היא גם צעדה צעד לאחור.,בעשרים וחמשה לנובמבר, יום המאבק באלימות כלפי נשים, שודרה בטלוויזיה הרשמית במרוקו תוכנית שעסקה בסודות האיפור. לא סתם תוכנית איפור אלא תוכנית שעסקה באיך להסתיר כתמי שטפי דם מהפנים לאחר שהאישה הוכתה בידי בעלה. בתוכנית, למשך דקות ארוכות, הדגימה המאפרת על אישה חבולה בפניה איך להגיע להסתרה מושלמת תוך שימוש במגוון שיטות איפור.,,על פי נתונים של ארגוני זכויות נשים, כמעט שבעים אחוז מנשות מרוקו סובלות או סבלו מאלימות בתוך המשפחה - נתון גבוה גם מול ארצות ערביות/ מוסלמיות.,התכנית האמורה גררה גל גינויים נרחב ועצומות של ארגוני נשים וארגוני חברה אזרחית רבים. בעקבות הביקורת הציבורית פרסם ערוץ הטלוויזיה M2 התנצלות על כשל בשיקול הדעת והסביר כי הוא ניסה לתת פתרון פרקטי לבעיה עמה מתמודדות הרוב המכריע של נשות הממלכה.,
(צילום מסך / הטלוויזיה המרוקנית)

בהלכה המוסלמית אין איסור להכות נשים והדבר אף די מקובל כפרקטיקה המסתמכת על ההלכה המוסלמית לצורך ענישה ולעיתים גם לשם חינוך. על אף שמרוקו הרשמית חוקקה בשנים האחרונות מספר חוקים הנוגעים למעמד האישה (בין היתר חוק המאפשר לנשים לתת גט לבעליהן גם ללא הסכמתם - חוק פורץ דרך במדינה מוסלמית) בכלל וכנגד הכאת נשים בפרט, עדיין תופעת האלימות כנגד נשים הינה תופעה רווחת במדינה.

על פי נתונים של ארגוני זכויות נשים, כמעט שבעים אחוז מנשות מרוקו סובלות או סבלו מאלימות בתוך המשפחה - נתון גבוה גם מול ארצות ערביות/ מוסלמיות.

התכנית האמורה גררה גל גינויים נרחב ועצומות של ארגוני נשים וארגוני חברה אזרחית רבים. בעקבות הביקורת הציבורית פרסם ערוץ הטלוויזיה M2 התנצלות על כשל בשיקול הדעת והסביר כי הוא ניסה לתת פתרון פרקטי לבעיה עמה מתמודדות הרוב המכריע של נשות הממלכה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית