אני ממש טובה, אז למה אני לא מצליחה?

כמה פעמים יצא לך לשאול את עצמך את השאלה הבאה: אני כאן, ואני טובה במה שאני עושה! אז למה אני לא מצליחה להתקבל לעבודה כשכירה או למצוא לקוחות כעצמאית? (קריירה)

רוני שוב | כיכר השבת |
מוכנה להתערב שאת השאלה הזאת שאלתם את עצמכם פעם אחת בחיים לפחות. פעם אחת? אוקי. אני אופטימית. תנו לי לנחש שזה גם הגיע עם תחושת כישלון, ירידה על חבילת שוקולד והחלטה לפתוח בבית פעוטון כי תמיד יש לזה ביקוש.

התסכול מובן – מצאתם מסלול קריירה שנראה לכם שאתם טובים בו, למדתם, התמקצעתם, יש לכם כלים להעביר הלאה, ואף אחד לא רוצה לשכור את שירותכם. מסביב יש המון אנשים שעושים בדיוק את מה שלמדתם לעשות, ויש להם קשרים ומומחיות ולקוחות ממליצים. ואתם רוצים להיות שם, ולא כל כך יודעים איך?

אז הנה כמה טיפים מעשיים:

1. כולם זה לא אתם

וכדאי שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יבינו את זה ויהיו מעוניינים בערך המוסף שלכם. איך עושים את זה? יוצרים נישה.
נניח שלמדתם משפטים וגם מצאתם מקום להתמחות בו, ואחרי ההתמחות אתם רוצים לפתוח משרד קטן ועצמאי. כדי שלקוחות יגיעו אליכם ולא לאלפי המשרדים לעריכת דין שקיימים בשוק אתם צריכים לענות על צורך שאין לו מענה.
דוגמה? ההתמחות שלכם היא במקרקעין, ואתם מעוניינים לעסוק בחוזים של מכירת דירות. אפשרות אחת היא להציע מחיר נמוך ממחיר השוק כדי לחדור אליו. הבעיה היא שזהו פתרון יחסית קל, ורוב עורכי הדין המתחילים משתמשים בו, כך ששוב אתם מול הרבה מתחרים.

אפשרות שניה היא לפנות לקהל יעד מסוים. יש הרבה עולים מצרפת בשנים האחרונות, למה שלא תהיו משרד שמתמחה באנשים דוברי צרפתית? אה, כי אתם לא דוברים השפה. חבל, אבל זה לא באמת חשוב. פשוט חפשו מישהו שכן דובר אותה. סטודנט או מזכירה במשרה חלקית שדוברים צרפתית ויודעים גם לנסח טקסטים ברמה סבירה.

2. בשביל לבלוט צריך להשקיע

והשקעה פירושה כסף ומשאבים אחרים כמו זמן, לימודי התמחות ויצירת אירועים שקשורים לתחום שלכם. הגדירו לעצמכם מראש את תקציב ההשקעה שלכם שיורכב מהסכום אותו אתם מתכוונים להשקיע ומהמשאבים הנוספים – כמה זמן ביום, מספר אנשי הקשר, אירועים ועוד. (טיפ – פרסום מסורתי בעיתונות לא יביא הרבה לקוחות אם בכלל).
כשיש לכם את המסגרת, אתם מתחילים לעבוד. נחזור לעריכת דין וצרפתים. אם מדברים על אנשי קשר, חשוב להכיר אנשי מפתח מהקהילה. איך? לברר היכן נמצאות קהילות של דוברי צרפתית, לבקש לשוחח עם האנשים המשפיעים שם. אולי אפילו לארגן ערב בנושא כשאתם מבטיחים לחמישה מתוך המשתתפים חוזה חינם. פנו מיזמתכם לאנשים והציעו להם את השירות שלכם, היו זמינים עבורם גם כשהם שואלים המון שאלות ולא משלמים. זוהי ההשקעה הכי טובה שאתם יכולים לעשות.

3. צרו רשת של לקוחות מרוצים, אפילו בחינם.

נשמע נורא, נכון? למה שתעבדו בחינם, ומה זה אומר על המיתוג שלכם כעובדים. הכל עניין של אופן הצגת הדברים.
אם אתם פונים לארגון קהילתי שמעניק שירותים דומים לשלכם, ואתם מציעים לתת חצי יום בהתנדבות ליעוץ בתחום ההתמחות שלכם, עכשיו זה כבר נשמע הרבה יותר טוב. לא? גם יצרתם קהילת לקוחות שיכולים להמליץ על ההתנסות אתכם, גם עזרתם לאחרים.

אלו רק 3 דוגמאות פשוטות שעובדות נפלא כמעט בל תחום.

יש עוד הרבה, חשבו על זה.

הכותבת היא הגב' רוני שוב, מרכז 'מצפן' לניהול ופיתוח קריירה: ronishub@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית