חידה: יש לה רגליים והיא הולכת על הראש?

טוב נו, אם אתן אמהות לקטנטנים אתן וודאי יודעות כי אין בית שאין בו כינים, גם אם בחלק מהבתים האימהות אינן מוותרות, מסרקות, מקרצפות, דואגות שיהיו להן כל סוגי המסרקים, דקים יותר, עבים יותר, מתכת, פלסטיק ועוד, בכל זאת, מבעד לסדקים בלתי נראים מגיחות להן הכינים ונדבקות מבלי להרפות. אז מה לעשות מלבד לנסות להפטר מהן ולא להצליח?

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
פעם הורים היו נכנסים לפאניקה כשגילו שלילד יש כינים. הם פכרו ידיים והתפתלו: איך קרה לנו כדבר הזה? מילא בבית של רבינוביץ, הילדים שלהם מסתובבים כל היום ברחובות, אבל אצלנו? לא ייתכן הדבר!

אנשים יצאו עם ילדיהם לקניות, וקברו עצמם באדמה כשהילד עמד באמצע החנות וגרד בראשו בכל הכוח. הורים העדיפו לצקת על ראש הבן תערובת של חומץ, מיץ לימון, בנזין ונפט, להריח את ריחם, העיקר שלא לחזות בתמונות המבישות של גירודים מכוערים ומשפילים.

10 נקודות מועילות להיפטר מהכינים:

1. אל תיקחו את זה קשה, זה קורה בכל הבתים הטובים. אל תתביישו, לא תמיד זה קורה מתוך לכלוך, לפעמים באמת הבית שלכם מבריק וילדיכם נקיים והכינים נאחזות בהם סתם כך להרגיז.

2. סרקו יום יום את שער ילדיכם. אל תזלזלו בכך, כי אם תעזבו אותן יום, הן לא יעזבו אתכן יומיים, שבועיים וחודשיים, ואז באמת לא תדעו מהיכן להתחיל.

3. הילד לא רוצה להסתרק? – אל תוותרו. היו קשוחים, אבל אל תהיו השוטרים הרעים, כלומר, הסבירו לילד שהוא יהיה חייב להסתרק, ואם לא יבוא בהכנעה – תאלצו לעשות זאת בלא שישתף פעולה. אין צורך לתת לו פרס על כך שבא, אבל השתדלו שלא ייהפך הסירוק למריבה קבועה.

4. הגננת לא אשמה, הגן לא גן רע, הילדים לא מטונפים, ובכל זאת, ילדכם חזר הביתה מלא כינים, אל תאשימו אחרים, פשוט נסו כמה יותר לטפל בזה.

5. אל תוותרו לעצמכם בתירוץ כי לכולם יש כינים. גם אם יש לכולם, זה לא הופך את הדבר לקל יותר.

6. אל תעשו הרבה רעש מהכינים, בסופו של דבר ללא מתים מזה, יותר מדי דיבורים סביב דבר מסוים, גורמים להתעסק במילים בדבר שראוי להתעסק בו במעשים.

7. הילד מתגרד? אל תתנצלו לפני השכנה שיש לו פצע בראש, שהוא פשוט נדבק ברגע זה מ... במקום זה התאמצו. סרקו אותו שוב לפני שיוצא לבית הספר או לגן.

8. אל תלחיצו את הילד יתר על המידה, אל תראו לו שאתם כועסים, מתביישים בו, או אובדי עצות. במקום זה שאבו עצות מכל מקום אפשרי, שאלו חברות מה הן עושות, קראו כתבות על טיפול בכינים. לכל אחד עוזר משהו אחר, נסו ללמוד מנסיונם של אחרים.

9. ילדכם מרבה להתווכח על כל עניין? הוא מתווכח גם על סירוק הכינים? תנו לו אפשרות לרדת מהעץ. תנו לו לבחור את צבע המסרק שתסרקו אותו מתוך המסרקים שיש בבית, תנו לו לבחור אם תסרקו אותו ברגע זה או עוד כמה דקות וכך הלאה. אל תתנו לו לבחור אם להסתרק או לא, ואם יסתרק לבדו בעצמו או על ידיכם. אתם תבחרו מתוך מה לתת לילד לבחור.

10. מכת כינים הגיעה לביתכם? נסו לעשות ככל שביכולתכם להפטר ממנה.

מכת כינים של ימינו מוכיחה לכולנו שלא תמיד התוצאה הולכת אחר המעשה, אבל אם לא נעשה – בוודאי שלא נוכל לצפות לסיום המערכה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית