סוכרת: מה 'כן' מומלץ לאכול?

המספרים בקשר לחולי סכרת רק הולכים וגדלים, יש האומרים שעד לשנת 2030 המספר יכפיל את עצמו. אז נכון שמה שאציג כאן לא נשמע כזה טעים. אבל היי, אם זה יגרום לנו למנוע את המחלה הכל כך אכזרית הזו 'סוכרת', אז שווה טעימה (בריאות)

גילה שלום | כיכר השבת |
סוכרת מאופיינת ברמות גבוהות של סוכר בדם, בשל חוסר היכולת של הגוף להכניס את הסוכר מהדם אל התאים השונים. רמות גבוהות של סוכר בדם מגבירות את הסיכון למחלות נוספות, כגון מחלות לב ולחץ דם גבוה, פגיעה בכליות, פגיעה בראייה ופגיעה במערכת העצבים.

הסיבה לכך היא שהסוכר למעשה מסמיך את הדם ויוצר מרקם שקשה להובלה. מרקם כזה יוצר עומס גדול על הלב וכלי הדם, מה שמוביל לפגיעה כלל מערכתית. סוכר גבוה גם מפעיל תהליכים דלקתיים בגוף, ובהם גורמים מחמצנים חופשיים היוצרים תגובת דלקת הגורמת לפגיעה מערכתית. אותם מסלולי דלקת מובילים לפגיעה בתהליכי הבקרה ובגורמי התיקון של ה-DNA. התוצאות של זה הרסניות, ומובילות למחלות אוטואימוניות, דלקתיות ואפילו למחלת הסרטן.

זה נשמע רע, אבל יש אפשרות להמנע, בכך שנתחיל להכניס לגוף שלנו יותר דברים חיוביים שמרחיקים את הסוכרת מאתנו מכאלה שמקרבים אותנו אליה:

5 מאכלים שיעזרו לאזן ולשמור את הגוף מעודף סוכרים..

1.ירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, ברוקולי, כרובית וכו')

ירקות ממשפחת המצליבים נמצאו ככאלה שמסוגלים להפחית את הסיכון למגוון מחלות ואף למנוע התקדמות של מחלה קיימת לא עלינו.כמו כן ירקות המצליבים מכילים כמות מאד גבוהה של סיבית תזונתיים ובכך מסייעים לתחושת השובע ואיזון רמת הסוכר בגוף.

2. תה ירוק!

בתה הירוק קיימת כמות מאד גבוהה של נוגדי חמצון, יש לציין לשבח את נוגד החמצון שנקרא HGCG. הוא נחשב כאחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר בטבע. HGCG מסוגל למנוע תהליכי חמצון המתרחשים בסוכרת. וכך הוא גם מונע היווצרות של מחלות דלקתיות, מחקרים מראים כי שילוב תה ירוק בתפריט היומי מסייע בירידה במשקל, באיזון רמת הסוכר בגוף. בנוסף לכל נוגד החמצון HGCG משפר את פעילות האנזימים. והמחקרים גם אומרים כי שילוב תה ירוק ופעילות גופנית יכולים לסייע בעליית מסת השריר וירידת מסת השומן ואף להביא לעליה ברגישות לאינסולין ולשפר את מצב הסוכרים בדם.

3. חמאת אגוזי לוז, טעימה וגם בריאה..

חמאת אגוזי לוז, היא בעצם חמאה עשירה בחומצת שומן בלתי רווי, החמאה תורמת להעלאת הרגישות לאינסולין ומפחיתה את רמת הסוכר בדם. חומצת שומן בריאה מאד ועם החמאה אפשר להכין עוגיות בשילוב תמרים, קקאו, אגוזים, צימוקים ועוד.. גם טעים גם בריא!

4. ענבים, בוטנים וגם אוכמניות

בענבים, בוטנים ואוכמניות קיים מרכיב תזונתי נוגד חמצון. ויש בו יכולת למנוע תהליכי דלקות. מחקרים רבים מראים כי הוא מסייע בהפחתת דלקת בדם, ובמיוחד מיוחד בחולי סוכרת. גם נמצא כי משפיע על הגנים השונים בתאים להפחתה ביצירה של גורמי הדלקת, כאשר נלקח יחד עם תמצית של תה ירוק, האפקט האנטי דלקתי אף גדול יותר. תרשמו..ענבים, בוטנים, אוכמניות!

5. קינמון מוסיף המון

הקינמון מסוגל להפחית את רמות הסוכר בגוף בעשרות אחוזים. כך הוא בעצם מונע התפתחות מחלה. בעיקר בעיקר בחולים בעלי חשש לסוכרת. הקינמון מעלה את הרגישות לאינסולין, שהוא בעצם אחראי להכנסת הסוכר לתאים, וכך גם מפחית את רמת הסוכר בדם. אפשר להוסיף קינמון כמעט להכל. יוגורטים, דייסות, תבשילי בשר, עוגיות, עוגות, תה ודגני בוקר, וכך הוא גם מסייע בהפחתת הסוכר במזון ולתהליך מזורז בירידה במשקל.

העיקר שניהיה בריאים...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית