ליפול ברשת: האתר שילחיץ ויצחיק אתכם בו זמנית

אתר חדש וקריפי במיוחד ימחיש לכם באופן משעשע וחוויתי, איך כל פעולה איזוטרית ופשוטה שלנו נרשמת, נאספת ומשמשת את האתרים ככלי לעשיית כסף (רשת)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
אם תהיתם פעם כיצד אתרים ומנועי חיפוש אוספים וצוברים עליכם מידע רב, או כיצד יוטיוב לדוגמא, מפתיעה אתכם כל פעם מחדש כשהיא מתאימה לכם ב'אינטואיציה' אנושית מדהימה, תוצאות שאתם עשויים לאהוב, אתר חדש בשם '
clickclickclick
' ימחיש לכם באופן משעשע וחוויתי, איך כל פעולה איזוטרית ופשוטה שלנו נרשמת ומשמשת את האתרים השונים לצרכיהם. בין אם מדובר באתר תוכן ובין אם מדובר באתרי הקניות והמכירות למיניהן, הם אוספים עלינו מידע רב, גם אם לכאורה לא רלוונטי ושימושי, וכך מייצרים פרופילי משתמשים מפורטים ומדוייקים ככל הניתן כדי להתאים לנו את תכני האתר ואת הפרסומות.

האתר הזה, הוא בעצם חלון גלישה ריק עם כפתור ירוק עליו רשומה, כמה מקורי, המילה 'Button'. ברגע שתכנסו לאתר יתחיל לרוץ מסביב לכפתור פיד טקסט המתעד כל פעולה שאתם עושים או לא עושים, החל מנגיעה קלה בעכבר, גלילה למעלה או למטה של המסך ותזוזה לימין או לשמאל, דרך מהירות התגובה שלכם, מעבר לחלון פתוח אחר וכניסה חוזרת לאתר וכלה בשעה הכניסה והיציאה ומשך השמן בו ביליתם באתר אחר.

מה שהופך את העניין למשעשע וקריפי במיוחד הוא קריין המדבר ברקע ומפזם לעצמו מידי פעם הערות, מחמאות, ואבחנות משלו בהתאם לפעולות שלכם. הוא בהחלט גרם לנו לצחוק, אז אם אתם לא רוצים לפספס אותו, מומלץ להצטייד באוזניות או לוודא שהרמקול דלוק.

הקריין והכיתובים ציינו עובדות מלחיצות ברמת הדיוק שלהם, כמו כמה זמן לקח לנו ללחוץ על הכפתור (כשהקריין לא שכח להחמיא שעשינו את זה יותר מהר משאר המבקרים), כמה פיקסלים הזזנו את העכבר ימינה או שמאלה, ועוד רצף של סטטיסטיקות שונות ומשונות לגבי המחשב שלנו.

הנתונים שנאספו וצוינו באתר הם אותם הנתונים הנגישים לכל אתר ורשת בה אנו גולשים, ומה שמלחיץ עוד יותר, היא העובדה שאיסוף הנתונים המשיך להתבצע גם בזמן שעברנו לגלוש בחלון אחר. ברגע שעזבנו את האתר, הקריין "נעלב" וקרא לנו לחזור, משראה שאנחנו מסרבים פקודה, החל להשמיע הערות מצחיקות, לשרוק, לפהק, להאנח, להשתעל, לספור לעצמו, ואפילו לשיר, כדי לגרום לנו לחזור לאתר.

ובכן, מי שעומד מאחורי המיזם ההזוי הזה, הוא לא עוד מתכנת מופרע ומשועמם, אלא מעבדת המדיה ההולנדית vpro, שעשתה זאת במטרה להסביר לציבור באופן מוחשי את רמת איסוף המידע ברשת. "ברור שאנשים יודעים שהם נתונים תחת מעקב כשהם אונליין", הסביר רואל ווטרס, מפתח האתר, "אבל רצינו להמחיש בצורה כיפית את העובדה שכל תנועה שאתם עושים על המחשב נאספת, מנותחת והופכת לכלי לעשיית כסף".

אם עוד לא הבנתם, האתרים עושים שימוש בפרטי מידע שנאספו, כמו היכן אתם נוהגים למקם את העכבר ולאיזה כיוון את פונים בתחילה, כדי לדעת היכן למקם את הפרסומות במיקום שיפעיל אתכם ויתפוש את תשומת לבכם. לפני שיוצא לכם עשן מהאוזניים על הניצול הציני שעושים בכם האתרים השונים, חשוב להבין כי ישנם שימושים יותר מועילים וחיוביים באיסוף המידע הזה. חברות סייבר שונות, ביניהן BioCatch הישראלית למשל, מנצלות את המידע הזה כדי לזהות במידת הצורך גניבת פרטי גישה של משתמש עפ"י ניתוח דפוסי הגלישה שלו, ומציאת ההבדלים בינו לבין הפורץ.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית