נוהגת? כמה כללים שאת חייבת לשנן לעצמך

נהגת יקרה, זה שאת זהירה ונוהגת מעולה, לא בהכרח מונע ממך לקרא את הטיפים הבאים שיגרמו לך לזכור את הכללים, לנהוג טוב יותר, ובהחלט להוביל במדד 'הנהגת הזהירה ביותר' (נשים נוהגות)

נטלי פולג | כיכר השבת |
כשיש גשם בסביבה:

זה לא חדש שכאשר הכביש רטוב, האחיזה ברכב פחות טובה מכביש יבש, אך הסכנה היותר גדולה היא כשהגשם יכול לגרום להצפת הכבישים. וכשיש מלא מים על הכביש עלולה להיווצר ״ציפה״ - מצב בו המים מפרידים את הצמיג מהכביש רח״ל, והאחיזה על הרכב נחלשת. מה שצריך זה לחפש זרמי מים על הכביש ולא לנהוג היכן שיש מים עומדים, או שהכי עדיף שתשארי בבית...

איך את רואה?

בזמן גשם הראות מתערפלת ולנהג יש קשיים לראות למרחוק, כשיש ערפל ואובך בנוסף לגשם (במקרה סערה) יכולת ראיתו של הנהג מוגבלת לכמה מטרים בלבד!. ככה שהנהג בקושי רואה את הדרך וגם ככה המגבים מוציאים אותו מפוקוס. מה שלא משאיר לו בעצם זמן תגובה ארוך במקרים כגון: של פניה חדה, מכונית שנעצה לפניו, רמזור מהיר, עץ, עמוד חשמל שנפל מהסערה. לכן חייב להאט משמעותית את מהירות הנסיעה וכך להמנע מכל מיני תקלות בדרך וסכנות לא צפויות.

והרוח..

הידעת? רוחות עזות יכולות להסיט את הרכב ממסלולו! במיוחד ברכבים קטנים או גבוהים, ולכן בנהיגה בכביש פתוח לא מקורה (לא בין ביניינים, יערות, שכונות וכו') אם הנהג לא בפוקוס על הנעשה ובשליטה מלאה על רכבו, רוח חזקה יכולה לגרום לרכב לעבור לנתיב אחר או לסטות ולפגוע בגדר (במקרה הטוב). במקרה כזה ואם באמת הייתם צריכים לעזוב את העיר בסערה שכזו, היי דרוכה ואל תשחררי את ההגה בשום מצב.

קרח/שלג:

כשיש קרח/שלג על הכביש יש סיכוי גדול לאבד את האחיזה על הרכב, הדבר המסוכן ביותר הוא ״הקרח השחור״ - מים שקפאו על הכביש והופכים לחלק ממנו בלי יכולת הבחנה. אם מדובר בקרח, פעמים רבות כלל לא ניתן לראותו, כך שאובדן האחיזה מגיע בהפתעה גמורה. קרח יכול להופיע גם אם לא ירד גשם, הוא יכול להיווצר גם מסתם שלולית שנוצרה על הכביש. אך לא רק הקרח (שיותר שכיח אצלינו) הוא סכנה ממשית לאבד את האחיזה והשליטה על הרכב. גם שלג שנרמס על ידי המכוניות שנסעו שם עליו לפניך שוב ושוב ושוב, הופך את שכבת הקרח לחלקלקה ונסיעה עליה היא סכנת נפשות ממשית. הרכב יכול להמשיך לנסוע ישר גם אם תסובבו את ההגה לצד, ומרחק הבלימה הופך לארוך יותר מאשר על כביש יבש.

הבעיה היא שכשנוסעים דוך כמה זמן ומתרגלים לקו ישר, ורק ברגע שפונים האחיזה נעלמת והרכב יכול חלילה לעוף ולהתנגש בעצם כלשהו. עוד בעיה בשלג זה שכשיש שלג בשולי הכביש, השלג יכול לתפוס את הגלגל וברגע שתסטו מעט מהנתיב הרכב יכול לעוף הצידה והנהג יכול לאבד שליטה לגמרי. לכן הסכנה על קרח ושלג היא מהגבוהות ביותר, היו זהירים והשמרו.

הופס.. נתקעת?

במקרה שלג, ישנה סכנה נוספת לרכב רגיל (ולא לרכב שמיועד לשלג שכולל צמיגים מיוחדים ושרשראות מיוחדות, ולא נראה לי שלנהג הישראלי הממוצע יש את התוספות הללו, המקסימום זה גג נפתח לימות השרב) הרכב יכול להתקע בשלג ללא יכולת להתקדם או לנסוע לאחור, לפעמים הנעה כפולה עוזרת לשחרר את הרכב. אך בדרך כלל הרכב יכול להתקע על הכביש ולגרום לפקק תנועה שאינו נגמר (ואז יש לנו עוד סעיף, פקקים!)

במידה וחלילה נתקעת, כדאי למנוע השארת מנוע דולק לשעות, למרות שזה הדבר הראשון שנעשה גם בשביל לחמם את גופנו. השארת הרכב מונע בעמידה ממושכת על הכביש יכולה לגרום לחדירת גזים לרכב, שגורמת להרעלה לא עלינו ואף יכולה לגרום למוות.

מה שבעצם אנחנו מציעים לכן נהגות יקרות, השארנה בבית! לא קרה כלום. אבל כשמדובר בעצם בסכנה, עדיף לא להסתכן ולשבת בבית עם כוס קפה חם להביט בגשם המתדפק על החלון, רבבות הנהגים שצופרים בכביש הסמוך לביתכם. ואם בכולופן אתם חייבת לצאת לכביש עם הרכב, השתדלי להשאר על צירים שפונו משלג, נהגו בסופר זהירות והיו עירנים ומפוקסים.

סעו בזהירות - אבל כמה שפחות!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית