עצובה? מחקר קבע שבוטוקס יוציא אותך מהדיכאון

טיפולי בוטוקס ידועים ביכולתם לעזור לך להיפטר מקמטי העצבות שלך, אבל מחקר חדש מעורר את השאלה: האם הם יכולים לטפל בסיבה שגרמה להם? ובכן, המחקר שפורסם במגזין של האקדמיה האמריקנית לדרמטלוגיה, מצביע על הקשר האפשרי בין בוטוקס לדיכאון * תיישרי את קמטי העצבות שלך (בריאות)

שוש אינדורסקי | כיכר השבת |
טיפולי בוטוקס ידועים ביכולתם לעזור לך להיפטר מקמטי העצבות שלך, אבל מחקר חדש מעורר את השאלה: האם הם יכולים לטפל בסיבה שגרמה להם? ובכן, המחקר שפורסם במגזין של האקדמיה האמריקנית לדרמטלוגיה, מצביע על הקשר האפשרי בין בוטוקס לדיכאון.

את בטח מריעה עכשיו בניצחון ורצה להראות לבעל בקריאת "אמרתי לך שאני צריכה בוטוקס" נרגשת במיוחד, אך הסיבה לקשר הזה היא לא בהכרח מה שאת חושבת. נכון שכשאת מסתכלת במראה ורואה את הקמט החדש והעמוק שצץ לך באיזור העיניים, זה מכניס אותך לדיכאון זמני ועמוק עוד יותר, אך המחקר טוען שההשפעה של הבוטוקס על מצב הרוח נובעת מסיבות אחרות.

"אחת התיאוריות המסבירות איך בוטוקס יכול להשפיע על דיכאון היא שלמרות שזה לא מאפשר לך לחייך זה מונע ממך להזעיף פנים," אומר ג'ייסון רייכנברד, אחד ממחברי המחקר. זה על אותו משקל של הטענה שאם תחייכו בכח כשאתם עצובים, זה יעשה אתכם שמחים, או, כפי שמנסח זאת רייכנברג, "תמחיש את זה עד שתרגיש את זה"

המחקר, שנערך בשיתוף פעולה עם אשתו, הפסיכיאטרית מישל מגיד, בדק גם את הסבירות לכך שהסיבה להשפעת טיפולי הבוטוקס על מצב הרוח היא העובדה שאנשים שנראים טוב יותר מרגישים טוב יותר, אך המסקנה שהגיעו אליה, הפריכה את הטענה הזו.

"חלק מהפציינטיות במחקר שלנו לא אהבו את הדרך שבה הם נראו אחרי טיפול בוטוקס, אבל בהחלט נהנו משיפור במצב הרוח שלהן", אומר רייכנברג, וציין כי לעומתן היו אחרות שכן נהנו מהלוק החדש שלהם אבל לא ראו שום הקלה בתסמיני דיכאון.

בסך הכל, התוצאות מבטיחות - רייכנברג ומג'יד מצאו כי מדדי הדיכאון ירדו ב- 42%אצל חולים שקיבלו בוטוקס, לעומת ירידה של 15 אחוזים בלבד אצל משתתפים שלקחו כדורי פלצבו (כדורי דמה). כפי שרייכנברג ציין, ההשפעה של בוטוקס הייתה טובה כמו תרופות אנטי-דיכאונית.

זו בהחלט סיבה לנסות טיפול בדיכאון באמצעות בוטוקס גם אם הוא אינו נובע מפנים נפולות ומקומטות. על פי המכון הלאומי לבריאות נפש, אחד מכל 20 איש בעולם לוקה בדיכאון (6.9% בקרב נשים לעומת 4.1% בקרב גברים) רייכנברג אומר כי כשליש מהאנשים הסובלים מדיכאון אינם מגיבים למספר סוגים שונים של תרופות וטיפולים מה שמסביר את חיפושיהם הבלתי פוסקים של רופאים ופסיכולגים אחר טיפולים בלתי שגרתיים להפרעה המורכבת והנפוצה הזאת.

"זה מרגש לחשוב שאולי גילינו פה כלי אפשרי לטיפול" רייכנברג אומר, "אבל אני לא חושב שזה יחליף את הטיפול התרופתי נגד דיכאון. מה שכן זה פותח דרך לחשיבה מחוץ לקופסא"

מה שבטוח, אם את בדיכאון, ואת צריכה בוטוקס, בהחלט תתפשי פה 2 ציפורים במכה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית