מה באמת היה עם אנה פרנק?

המוזיאון הידוע על שם אנה פראנק שבהולנד, מפרסם מידע מדהים במיוחד. לפי עדות הנערה ובני משפחתה כלל וכלל לא הוסגרו לנאצים,כפי שטענו עד כה. המחקר המתקדם מראה עוד ועוד חדשות על התרחישים ואף מוביל לשורת התפתחויות שונות שלא היו ידועות עד כה, למשל זיוף תלושי מזון ומקום המחבוא של המשפחה באמסטרדם (מחקר)

נטלי פולג | כיכר השבת |
אנה פרנק, הנערה היהודית הידועה שהיא ומשפחתה נתפסו על ידי הנאצים. סיפורה הוא אחד הסיפורים המוכרים והמעניינים יותר בחקר השואה. מה שהכי מיוחד בסיפור שלה אלו היומנים שהייתה רושמת בדירות המסתור שלה ושל המשפחה שלה שבהם הסתתרו מפחד הנצים. היומנים שלה התפרסמו ותורגמו לעשרות שפות ברחבי העולם. אך מחקר חדש מעלה כי ישנה אפשרות שבני משפחת פרנק נתפסו לא בעקבות הלשנה, אלא ישנם השערות חדשות בנוגע לסיפור הטראגי.

ביום שישי האחרון עלה מחקר במוזיאון בית אנה פראנק באמסטרדם שמראה כי אין למעשה ראיות שבהן אנה ומשפחתה הוסגרו לנאצים. עד כה סברו כי מישהו הלשין על בני המשפחה, מישהו שהיה נמצא איתם במקום המחבוא. בימים האחרונים פרסם מנהל המוזאון רונאלד ליאופולד. כי ישנם תרחישים חדשים חלופיים שיש לשקול אותם, אחת התאוריות שעלו, ב-4 באוגוסט 1944 היום שבו קרתה הפשיטה שהובילה לתפיסתם של המשפחה, הייתה על חקירה אודות עבודה לא חוקית וזיוף תלושי מזון שהודפסו בבניין שבו התחבאו בני המשפחה.

אנה הייתה רושמת ביומנה ממקום המחבוא שלה, לאחר מותה פורסמו כל מכתביה של אנה והפכו אותה בעצם לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם קרבנות השואה. בגיל 15 היא נפטרה במחנה בברגן בלזן, זמן קצר ממש לפני ששוחרר. אביה של אנה בנה מחבוא במקום עבודתו שאיפשר למשפחה להמלט מידי הנאצים האכזריות במשך כשנתיים ימים. עד ליום שבו נחשף המסתור, אך השאלה היא איך ומדוע נחשפו המשפחה. שאלה זו נותרה פתוחה למשך כל השנים.

המחקר החדש מראה כי היו שני אנשים שעבדו בבניין שבו הסתתרו בני המשפחה, זוג האנשים היו מזייפים באותו בניין תלושי מזון ומסמכים מזוייפים. הם נעצרו לחקירה אך שוחררו, כך הוכיחו מסמכים שנמצאו בהולנד, גם אנה מזכירה את המעצרים הללו ביומן שלה. השאלה היא האם הפשיטה על דירתם של זוג הזייפנים היא זו שגרמה גם לתפיסת המשפחה במחבוא שהיה באותו בניין, או שמא מדובר בהלשנה של אחד מהנמצאים במקום. או שבכלל הגורם לתפיסה היה העלאת חשד של הרשויות שתפסו את הבניין כלא תמים בכלל ויש שם מעל ל"זיוף תלושי מזון".

מנהל המוזאון אומר כי יש להמשיך לחקור את הממצאים החדשים, "עדיין לא נאמרה המילה האחרונה על איך ומה קרה באותו ערב שבו נתפסה המשפחה, אנו חייבים להמשיך לחקור ולהגיע סופסוף לתשובה איך ומה קרה שם".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית