מהיום כבר לא יהיה לך קר?

לפעמים אנחנו מתות להתחמם אבל התנור לא בהשג יד, וחוץ מזה לפעמים הגוף עדיין קר לו לא משנה כמה תשפשפי ידיים מול תנור. הפתרון? לחמם את הגוף מבפנים במאכלים המיוחדים לכך שבדקות ספורות מחממים את הגוף (בריאות)

נטלי פולג | כיכר השבת |
1. ג'ינג'ר

לשורש הג'ינג'ר בצורתו הטרייה וכאבקה, נהוג לייחס מגוון רחב של יתרונות בריאותיים שונים, מה שהופך אותו לתוסף מעולה עבורנו בחודשי החורף רוויי המחלות. עכשיו, יש לכם סיבה נוספת וחשובה לא פחות להוסיף אותו לתזונתכם היומית, כיוון שלג'ינג'ר מיוחסת גם השפעה הממריצה את זרימת הדם בגוף ותכונות נוגדות קרישה המסייעות לו לשמור על טמפרטורה פנימית תקינה. תוכלו לצרוך את הג'ינג'ר במגוון דרכים, הן כתוסף לחליטת תה והן כתבלין בשלל מנות חורף נהדרות.

2. קפה

אף אחד אמנם לא צריך לספר לנו שכוס קפה מהבילה היא דרך מעולה להתמודד עם הקור העז השורר בחוץ בשעות הבוקר המוקדמות, אך עם זאת מפתיע לגלות שאלו לא רק המים הרותחים של הקפה שעוזרים לנו להתמודד עם מזג האוויר הקשה אלא גם הקפאין המצוי בו. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהימצאות הקפאין בדם מזרזת את תהליך חילוף החומרים בגוף ומעודדת שריפה מוגברת של תאי שומן – תהליך אשר גורם לחום גופנו לעלות באופן טבעי. אם אינכם חובבי קפה, ישנן גם לא מעט חליטות תה עם קפאין שיעזרו לכם להשיג את אותה המטרה.

3. בוטנים

הם מוכרים לנו יותר בתור חטיף אהוב שאין לו שום קשר לעונות השנה, אך הבוטנים הם שחקני חיזוק לא רעים בכלל כשזה נוגע לשמירה על חום גוף תקין. מלבד טעמם ממכר, בבוטנים ניתן למצוא כמויות גבוהות של וויטמין B3 המשפר באופן משמעותי את זרימת הדם ובמקביל גם מאיץ את תהליך חילוף החומרים, שני תהליכים המעלים את הטמפרטורה הפנימית בגוף. מומלץ שלא לצרוך יותר מחופן בוטנים ביום, בשל כמויות השומן הגבוהות יחסית המצויות בהם ובשל רמות הנתרן הגבוהות בבוטנים ממולחים.

4. אורז חום

אין זה סוד שלאורז חום ישנם לא מעט יתרונות בריאותיים, אך הקושי לבשלו וטעמו הנרכש גורם למרביתנו לוותר על הכנסתו לתפריט התזונה היומי ולהמשיך לאכול את האורז הלבן המוכר. כעת, כשהרוחות הקרירות מנשבות בחוץ, ייתכן וזהו הזמן הנכון לעשות את המעבר לאורז החום בשל יכולתו לסייע לגופנו להישאר חם גם בימים קרירים וסגריריים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהאורז החום מכיל פחמימות מורכבות המתעכלות לאט, וכך גורמות לגוף לשחרר יותר אנרגיה אשר באה לידי ביטוי בין היתר בחום הגוף.

5. קינמון

אחת מן ההנאות הצרופות השמורות לעונה הקרה והגשומה של השנה היא ללגום כוס משקה חם עם מקל קינמון. אך אם חשבתם שהוספת הקינמון היא רק מסורת חורפית ועניין של טעם, ודאי תשמחו לגלות שהתבלין האהוב הזה גם מעלה את חום גופכם וכך אתם יוצאים מורווחים כפליים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלקינמון יש מגוון יתרונות בריאותיים שונים, אשר ביניהן גם היכולת להגביר את קצב חילוף החומרים בגוף, תהליך הכרוך בהפקת אנרגיה וחום.

6. כמון

אנו מכירים אותו היטב כתבלין הנפוץ במטבח הישראלי ועם זאת, צמח הכמון מצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש עם סגולותיו הרפואיות השונות ובין היתר בשל יכולתו לסייע לנו לשמור על חום גוף תקין. מינרל הברזל המצוי בכמון בכמויות גבוהות יחסית, מגביר את ייצור ההמוגלובין אשר נושא את החמצן בתאי הדם האדומים ובכך מעשיר את גופנו בחמצן. בין שלל היתרונות הבריאותיים המופקים מכך, העשרת הגוף בחמצן מאיצה את חילוף החומרים בגוף, תהליך אשר גורם לגופנו להפיק חום.

7. בננות

למרבה המזל, העונה המומלצת ביותר בה ניתן ליהנות מן הבננות היא החורף, וייתכן וזו דרכו של הטבע לרמוז לנו שעלינו לעשות בהן שימוש מושכל. הבננה עשירה בוויטמינים מקבוצת וויטמין B, רכיבים אשר מסייעים לפעילותה התקינה של בלוטת התריס המעורבת בין היתר בתהליך ויסות חום הגוף ובשמירה על תקינותה של זרימת הדם בין האיברים השונים.

8. שמן קוקוס

לשמן הקוקוס תוכלו למצוא מגוון רחב של שימושים מקוריים ומפתיעים במיוחד שיעזרו לכם בשמירה על ניקיון הבית, בהקפדה על תזונה בריאה יותר ועוד. בנוסף, אם אתם חשים ששכבת הבגדים המכובדת ששמתם על עצמם לא עוזרת לכם להתמודד עם החורף הקר, וודאי תשמחו לגלות ששמן הקוקוס הוא גם מזון נהדר שביכולתו לסייע לגופכם להתחמם. זאת כיוון ששמן הקוקוס גדוש בשומנים בריאים המפורקים על ידי הגוף במהירות גבוהה יותר מאשר שומנים רוויים. בשל תהליך פירוק השומנים הזה, גופנו מפיק אנרגיה ומייצר חום.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית