מחקר: המוח של האמא מתאים עצמו לגידול ילדים במהלך ההריון

הרבה לפני הלידה את הופכת להיות אמא, אבל לא רק בגלל ההריון, מחקר חדש בדק ומצא כי המוח הנשי משנה את צורתו והופך להיות מותאם 'לגידול ילדים' * המחקר נערך על אבות ואמהות שנולדו להם ילדים וכאלו שלא. נמצאו הבדלים ניכרים דווקא באימהות, והשפעתם מתרחשת עד שנתיים לאחר הלידה (הריון ולידה)

מאמע | כיכר השבת |
תופעות הריון השכיחות בקרב נשים נחקרו לא מעט ואף הוסקו מסקנות לגבי התפתחות העובר, תגובות הריוניות ואפילו 'טפשת הריון' הקשורה איך אי שם למחוזות הנפש בשילוב חוסר איזון הורמונלי ועוד כהנה וכהנה..

אך לגבי השינויים והשפעת ההריון על 'המוח' של האישה עוד לא נמצא מחקר מקיף בנושא. חוקרים בספרד החליטו כי הם חייבים להבין מה באמת מתרחש במוחה של האישה במהלך ההריון. על מנת להבין האם וכיצד מוחה של האישה משתנה במהלך ההריון הם ביצעו מחקר מקיף במשך מספר שנים - הם סרקו באופן קבוע בעזרת מכשיר MRI

25 מוחות של נשים שילדו, 20 מוחות של נשים שלא ילדו, 19 מוחות של גברים שנולדו להם ילדים, ו-17 מוחות של גברים שלא נולדו להם ילדים. התוצאות היו מפתיעות והם חשפו שינויים דרמטיים וייחודיים במבנה המוח רק לנשים שילדו.

הממצאים המפתיעים הראו כי במהלך תקופת ההריון המוח של האשה משתנה באזור אחד ספציפי, אותו אזור אחראי על הבנת קשרים חברתיים ואמפתיה. התהליך שאותו אזור תודעתי זה עובר, הוא מאבד תאים אפורים ומשנה את צורתו, במשך שנתיים הוא שומר על צורתו התודעתית והאמפתית - החדשה. לאחר שנתיים ימים המוח מתחיל לחזור לצורתו המקורית.

המדענים סוברים כי התופעה הזו מהווה תהליך התפתחותי חשוב המאפשר לנשים להבין את ילדיהן בצורה טובה יותר ולטפל בהם באופן יעיל יותר. לעומת זאת אצל גברים לתינוקות לא נצפה כל שינוי, מה שמראה כי האינסטינקט ההורי של גברים הוא ככל הנראה ממחקר זה פחות מובנה ביולוגית.

מחקר זה הוא הראשון מסוגו, והוא מהווה פריצת דרך בנושא חקר המוח והשפעותיו על חיינו, מה שכן יכול להיות שאצל גברים האינסטינקט האבהי מתפתח בגיל מאוחר יותר. על מנת לעגן אינסטינקט אבהי כזה, נמתין למחקר הבא..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית