מיוחד: כל מה שאת צריכה לדעת על ויטמינים לילדים

מזונות המכילים וויטמינים ומינראלים בצורה עשירה, חיוניים לבריאותו של ילדכם ולהתפתחותו התקינה. מה הם התפקידים המרכזיים של הויטמינים? היכן ניתן למצוא אותם במזון? והאם תוספי ויטמינים לילדים המשולבים בממתק או סוכרייה בצורת דובון או פילון הם באמת תוסף חיוני?

נטלי פולג | כיכר השבת |
ויטמנים..
התזונה היא המקור החיוני וההכרחי לאספקת האנרגיה שלנו, ולגדילה נכונה של ילדינו. בתהליכי הצמיחה ואספקת האנרגיה משתתפים כל אבות המזון: הפחמימות, החלבונים והשומנים וגם הויטמינים והמינראלים והנוזלים כמובן. כדי לספק את כל אלה חשוב מאוד לגוון בתזונה ולחנך לתזונה נכונה כבר מגיל צעיר. אגב, כל חשיבות הויטמינים לילדים תעיד פרשת רמדיה, שם היה חסר ויטמין B1 בלבד בפורמולה וזה גרם לנזקים חמורים ולמוות למספר ילדים.

פחמימות: הדלק המרכזי שלנו ומספק את האנרגיה הזמינה יומיום. הפחמימות הרצויות נמצאות בדייסות הדגנים, באורז המלא, לחם דגנים מלא, פסטה מלאה, ופירות. הפחמימות הלא רצויות נמצאות בממתקים, חטיפים, לחם לבן וג'אנק פוד. לצריכה נבונה של פחמימות בגילאי הילדות השפעה רבה על התפתחותו של הילד.

חלבונים: ילדים זקוקים לכמות גדולה יותר של חלבונים מאיתנו כיוון שהחלבון הוא אבן יסוד בבניית הגוף ובניית תאים. במקורות הטובים לחלבון הם ביצים (עדיף אורגאני), עוף, בשר רזה, מוצרי חלב, קטניות ועוד.

שומנים: הגוף זקוק לחומצות שומן חיוניות כדי להתפתח, להגיע לאיזון הורמונאלי, מניעת זיהומים למערכת השרירים והעצבים ולהתפתחות תאים תקינה. נמצאים באבוקדו, שמן זית, אגוזים, מוצרי חלב, ועוד.

ויטמינים ומינראליים: תפקידם הוא סיוע בפעילות מטבולית ומערכתית, גדילה, פירוק אנרגיה מהמזון, עיבודם של אבות המזון, השתתפות בבניינם של כדוריות הדם וההורמונים. לכן הם גם כל כך ישובים לילדים.

את הויטמינים ניתן לקבל באמצעות תזונה נכונה ועקבית.

למשל קבוצות ויטמינים:

ויטמין B: חיונית להתפתחותה של מערכת העצבים לכן חשובה לרוגע. קבוצת B מהווה תפקיד חשוב גם בשחלוף החומרים והפיכת מזון לאנרגיה. המקורות לויטמיני B נמצאים בדגנים מלאים, ירקות ירוקים, קטניות, ביצים, בשר, כבד, דגים שמרים, מזון מלכות, דייסה, קוואקר ועוד..

ויטמין A: חשוב מאוד למערכת הראייה, ובריאות העור. לכן צריכתו חיונית לילדים. מקורות לוויטמין A הם העיקר מהבטא קרוטן הנמצא במזונות הכתומים, כמו בטטה, גזר, דלעת ודומיהם.

ויטמין C: בעיקר מחזק את מערכת החיסון, ריפוי פצעים וזיהומים וחשוב לילדים במיוחד לפני החורף ובמהלכו. מקורות עיקריים לוויטמין C הם ירקות עליים, חסה, קיווי ופירות הדר.

ויטמין E: תורם רבות לחיזוק מערכת העצבים, לבניית כדוריות דם אדומות, ולחילוף החומרים. נמצא בזרעים, נבטים, אבוקדו, אורז ודגנים מלאים.

כמובן שישנם עוד וויטמינים חיוניים לגוף, אך אלה המרכזיים, ואת מזון המכיל אותם עלינו לתת לילדינו.

מה בנוגע לוויטמינים בצורת תוסף – ממתק?

מיסטר טומי, כוח יומי של ארומה לייף, מולטי ויטמין ללעיסה, שוקולדים של אומגה 3 ועוד – אלה רק מקצת המוצרים המציעים לילדינו. בשנים האחרונות מייצרות חברות רבות ממתקי ויטמין בצורת שוקולד, סוכריות גומי, צורות של פילון או דובי חמוד, אך תזונאים ורופאים רבים חושבים שאין בזה צורך ולעיתים זה אפילו גורם נזק: העובדה שהילד חושב שממתק זה דבר טוב, הוא לא משהו שאתם צריכים להתמודד איתו.

הכל נמצא במזון ולכן כדאי להתמקד שם. אם קיים חסר בויטמינים אצל הילד, אחרי מחלה, או עקב חוסר תזונתי, צריך להשלים בהתחלה ומוטב לעשות זאת עם תוספי ויטמינים לא ממותקים, ובהמשך להקפיד על תזונה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית