צעד אחר צעד: כך נחנך את ילדינו לעקביות!

בן אדם שמבין עקביות מהי, יבין שלהחליט החלטות זה לא מספיק. להחליט החלטות זו תחילת דרך, אבל המשכה טמון בעקביות אכיפת ההחלטה * איך נחנך את ילדינו לעקביות? (חינוך ילדים)

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
עקביות..
בן אדם עקבי הוא בן אדם עם רגליים נטועות בקרקע. הוא שומר על מה שהוא חושב שצריך לשמור, הוא מקפיד ועושה מדי יום מה שצריך לעשות, הוא יודע לא לסטות ולא לשנות. הוא עקבי בהליכותיו. בן אדם שמבין עקביות מהי, יבין שלהחליט החלטות זה לא מספיק. להחליט החלטות זו תחילת דרך, אבל המשכה טמון בעקביות אכיפת ההחלטה.

אם לא יהיה עקבי, הדברים שעליהם עמד – יימוגו. ההחלטות שהחליט – יימחקו. מגיע אדם לחיק משפחתו. רוצה לחנך את ילדיו להיות למשל יהודים טובים וללכת לבית הכנסת בכל שבת. אם לא יהיה עקבי,אם לא ילך בכל פעם בעצמו, או לא יהיה עקבי בקשר ללקיחת ילדיו- אין כל סיכוי שהילדים יבינו שעליהם ללכת לבית הכנסת.

אם הטיל אדם עונש על בנו, או לחילופין הבטיח לו הבטחת פרס- כל עוד לא יהיה עקבי בקיום הבטחותיו, לא יאמין לו בנו ולא יסמוך על מילתו בפעם אחרת. להיות בן אדם עקבי זה משהו מולד מצד אחד, אבל עם הרבה עבודה ייהפך אדם להיות עקבי על ידי שיביט בהוריו העקביים, או באנשים הקרובים לו, או עםחינוך עצמי והרגל שירגיל את עצמו.

הורים שאינם עקביים – יתקשו בחינוך הילדים ובהנחלת ערכים. כדי להיות ילד שיודע את דרכו, שמבין לאן פניו מועדות וכזה שמסדר לעצמו את יומו ואת שעותיו – חייב הילד דמות עקבית שתאיר לו את הדרך בעמוד אש של עקביות.

איך לחנך ילד לעקביות?

הנה 10 נקודות חשובות בדרך לבניית העקביות:

1. היה אתה עקבי בדרכך, יראה אותך ילדך ויחקה את הליכותיך.
2. הכר בדרך העקבית, הרציפה והברורה. היא זו שתקל על הילד את דרכו. ילד שידע שההורה לא ישנה מדבריו – ימהר לעשות כדבריו.
3. יהודי חייב להיות עקבי. סדר יום שבנוי על אדני התורה וההלכה יעמוד לו עד אחרית ימיו. זמני תפילות, מועדים, חגים וכך הלאה.
4. רק באמצעות העקביות מבין ילד את רצינות הדברים של הוריו.
5. הבטחת לילדך הבטחה? – עמוד בה.
6. אסרת על ילדך לעשות דבר מה – אל תשהה לבכיותיו ולנדנודיו.
7. ילדך חסר בטחון? – בדוק עד כמה ישנה יציבות בחייו. העקביות נוסכת בטחון בילד.
8. עקביות דורשת כח רצון. ישנם הרבה פיתויים , אבל העקביות תנצח.
9. עקביות דורשת התמדה אין קץ. התמד בדרכך והוכח את רצינות כוונתך.
10. עד כמה אתה עקבי? תוכל להביט בילדיך ולנסות לתקן את מגרעותיך. (הכלל הזה אינו חד משמעי, אבל פעמים רבות הסתכלות על ילדינו- תאיר לנו את עצמנו).

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית