צפו: האם הנערה הזו מצאה את התרופה למחלת הסרטן?

אנג'לה ז'אנג, בחורה בת 21 מקליפורניה, כשהייתה כבת 17 זכתה במלגת מחקר על סך 100 אלף דולר על מנת שתוכל להמשיך במחקר שלה ולממנו. ואולי למצוא תרופה למגפה של המאה ה- 21 (מהעולם)

נטלי פולג | כיכר השבת |
מחלה
"אמא משעמם לי", זה משפט שיכול להשמע בבית אחד לפחות שלושים פעמים ביום.אז אם כבר נתת לו לשחק בכל המשחקים,וזה עדיין לא עזר.תני לילד שלך לקרוא ספרים! ואם הוא מעקם לך את האף ומעדיף את הגמבוי על ערימת הדפים המחוברת הזו,ספרי לו את הסיפור של אנג׳לה זאנג הצעירה.

היא תולעת ספרים לא קטנה,האהבה שלה לספרים החלה עוד מגיל קטן.היא הייתה יושבת שעות על גבי שעות בספריה וגומעת אלפי ספרים.וכשנשאלה מה תרצה לעשות כשתגדל?היא ענתה אף בלי לחשוב,ספרנית!״כי רק ספרנית יכולה להיות מוקפת כל חייה בספרים״ היא אומרת.

אך מסתבר, שלא רק אגדות וסיפורים יש בספרים. כי בין ספר לספר, אנג׳לה יאנג מצאה תרופה לסרטן. ולא רק זה, היא גם זכתה במילגה של 100 אלף דולר בשביל שתוכל לקדם את המחקר שלה על התרופה מצילת החיים הזו.

אז איך היא הגיע לזה? אחד הדברים שאהבה אנג׳לה לקרוא, הם שלל מגזינים העוסקים במדע וכימיה. יום אחד בהיותה מדפדפת בין הספרים, היא מצאה ערימת חוברות שחתומות על שם פרופסור לכימיה נודע. היא עיינה בהם רבות אך לא הצליחה להבין כלכך את החומר. מה שהפך אותו למסקרן יותר, היא לא היססה והתקשרה אל מעבדת הדוקטור וביקשה אישור לבוא וללמוד את החומר מהמקור, ולראות את המעבדה.היא כמובן נענתה בשלילה, אך זה לא עצר את אנג׳לה שניסתה שוב ושוב את מזלה, עד שהסכים הדוקטור לשלוח לה אוסף מאמרים חדשים שלא ניתן להשיג בספריות, שתעיין בהם כרצונה.

זה לא היה קל, השפה היתה מסובכת, והמילים היו קשות ולא מוכרות לאנג׳לה בת הארבע עשרה. לקח לה שלושה חודשים לקרוא את כל החומר שקיבלה מהדוקטור. היא הייתה נוסעת לעיר הסמוכה שם שכן בית הספר לרפואה. והיתה מדפדפת בארכיון ספרי הרפואה מנסה לפענח את שנכתב במאמרי הדוקטור.

ככל שנכנסה יותר ויותר לעומק המאמרים, היא נחשפה ליותר ויותר חומר מדעי וחומרים חדשים שכלל לא ידעה עליהם, כגון ״תאי גזע סרטניים״, טיפול מתקדם במחלות למניהם ושילובי חומרים אלו באלו שיכולים להציל חיים.

היא החלה לערוך מחקר, על תרופה שתרפא את המחלה הארורה, מחלת הסרטן. כשהציגה אנג׳לה את מחקרה בשיעור כימייה בתיכון בו למדה, התגובות לא היו כלכך מעודדות כפי שציפתה להן, ומורתה גם לא היססה להוסיף כי אין לה מושג על מה התלמידה שלה מדברת. אך אולי, לנו זה ישמע יותר פשוט.

אז מה המתכון?פשוט מאד..

1. לוקחים תרופה נגד סרטן ומערבבים אותה בפולימר
2. מחברים את התערובת לננו-חלקיקים
3. מחברים את כל זה לתאים סרטניים

(מי הבינה?יאללה למטבח!)

אז מה בעצם יש לנו כאן? לפי מחקרה של אנג׳לה, התערובת הזו תאפשר לגלות היכן נמצא הגידול הסרטני בבדיקת MRI פשוטה. וכשמאתרים את הגידול, ניתן לכוון אליו קרן לייזר אינפרא אדום שממיסה את הפולימר, הפולימר שהתנמס בנתיים ישחרר מתוכו את התרופה המרפא ותפזר אותה בגוף. וכמובן שתרפא את החולה, בלי שתפגע חלילה בתאים הבריאים שנשארו בגופו.

אז נכון שהדור שלנו הוא כבר לא דור "משהו משהו". אך אולי אנחנו ניהיה שליחי הקל ומדורנו תצא הישועה למחלה ההרסנית הזו.האם תרופתה של אנג׳לה היא הסוף לסרטן? את זאת נגלה בעתיד. לבנתיים התרופה נוסתה אך ורק על עכברי מעבדה שהיו נגועים במחלה, והגידולים אצלם נעלמו לגמרי לאחר שהושקו בתרופה החדשה. לבנתיים יעברו עחד כמה שנים טובות עד שיפותחו האמצעים הנדרשים לכך. אולי אולי, זה יקרה כבר בעזרת השם..

סרטון הסברה של אנג׳לה זאנג:

כשז'אנג הציגה לראשונה את מחקרה בפני המורה שלה לכימיה בתיכון, היא לא זכתה לתגובה מעודדת במיוחד. המורה אמרה שאין לה מושג במה מדובר והמאמר נראה לה כמו מתכון. אבל למען האמת, דווקא כשמתייחסים לתוכן כאל מתכון, קל יותר להבין במה מדובר:

1. לוקחים תרופה נגד סרטן ומערבבים אותה בפולימר.
2. מחברים את התערובת לננו-חלקיקים.
3. מחברים את כל זה לתאים סרטניים.

(מי הבינה?יאללה למטבח!)

ומה עושים עם זה עכשיו? על פי המחקר של אנג'לה ז'אנג, כאשר מכניסים את התרכובת הזו לתוך הגוף, היא מאפשרת לראות בדיוק היכן נמצא הגידול הסרטני בבדיקת MRI. כעת, טוענת ז'אנג במחקר, ברגע שהגידול אותר, ניתן לכוון אליו קרן אינפרא-אדום, שתמיס את הפולימר, תשחרר את התרופה בגוף וזו, בתורה, תרפא את התאים החולים בלי לפגוע בתאים הבריאים.

האם באמת נמצאה התרופה לסרטן? ימים יגידו. עד כה נוסה מחקרה של ז'אנג על עכברי מעבדה, והגידולים שלהם נעלמו כמעט לגמרי. עם זאת, עד שיפותחו כל האמצעים הנדרשים כדי לעשות בשיטה שלה שימוש על בני אדם יחלפו כמה שנים טובות. ובכל זאת, כבר עכשיו יש סיבה קלה לתקווה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית