לבלות עם הילדים, אבל בבית!

האוצרות שלכן בדיוק בגיל שבו אם אתם לא מעסיקים אותם הם משחיתים את הריהוט היקר שלכם, או סוגרים את דלת חדרם ומגיחים רק לארוחות? לצאת לטייל עם כל המשפחה זה תענוג יקר מדי? אמנם מוטל עליך לדאוג לתעסוקה עבור הילדים, ולאווירה משפחתית נעימה * אז כדי להקל עלייך, הנה כמה רעיונות ושיטות, שניסינו בעצמנו, לבילויים משפחתיים בין כתלי הבית. המלצות לבילוי זול, אינטימי שעשוי להפוך להרגל מהנה של קירבה וחברות אמיתית (

נטלי פולג | כיכר השבת |
לשחק בבית..
בילוי בבית, לפעמים עדיף על פני בילויים בחוץ:

נשים רבות מגלות שוב ושוב, שגידול ילדים הנו השקעה בלתי פוסקת של תשומת לב. גם בתחום של זמן איכות משותף, בילויים משפחתיים ויצירת קשרים חברתיים אמיתיים עם ילדינו, חשוב שנשקיע את מיטבנו.

ביום יום, אנחנו הנשים עסוקות בשיגרת חיינו: עבודה, בישולים, נקיונות, מנסות לשלב בין המשפחה לקריירה ולשמור על שפיות.

הילדים שלנו גדלים בתוך המסגרות שלהם, ומבלים איתנו שעות איכות בודדות ביום. סוף השבוע הנו הזמן האידיאלי, עבור בילוי משפחתי איכותי, שיקרב לבבות,וגם לא יזיק לחשבון הבנק.

בילוי משפחתי טוב הוא בילוי משפחתי שבו יש לנו זמן להסתכל קצת על המשפחה היפה שלנו,על ילדנו,לשמוע אותם מדברים, לראות איך הם מתמודדים עם חייהם. הבילויים המשפחתיים שנציג כאן, הם כאלה המתאימים לילדים בגילאים שנתיים – שלוש ומעלה, ויאפשרו למשפחה בילוי של זמן איכות ביחד.

תחביבים משותפים עבור אימהות וילדים:

דרך מדהימה אחת לבלות זמן איכות עם הילדים, היא באמת לפתח תחביב משותף. אמא וילד יכולים ללכת ביחד לטיול ארוך בשכונה, אפשר גם לתפור ביחד בגדים לבובה - אפילו מחולצות שלנו, שכבר לא נשתמש בהן, עם חוט ומחט.

מספיק לגזור ריבוע בד בגודל מתאים ולחורר אותו במרכזו כך שניתן להשחיל את ראש הבובה דרך החור,והנה לנו פונצ'ו אפנתי בדקה וחצי!

קריאת ספר ביחד, שכובים על המיטה או על הספה,יכול להיות זמן קירבה בין אמא או אבא לילד.כל פעילות שחביבה עליכם יכולה להתפתח לתחביב שגרתי שאותו תעשו ביחד, אמא או אבא וילדים. השתדלו, שתחביבי זמן האיכות שלכם יאפשרו לכם זמן איכותי ביחד, ולא זמן פירוד אחד מהשני.

בישול משותף של ארוחה חגיגית:

נשים רבות נהנות להכין ארוחות שבת במשותף עם ילדיהם (על אף הבלאגאן הגדול). את הקטנים במיוחד ניתן להעסיק בלישת בצק לעוגיות, הכנת כדורי השוקולד הקלאסית, ערבוב סלט (בכף או אפילו עם הידיים, בתנאי שהידיים נקיות) וכדומה.

ילדים גדולים יותר יכולים למרוח ממרחים על פרוסות לחם ולהפוך אותם לטוסטים מעניינים או לפיצות, להכין מאכלים מיוחדים בצורות שונות (ילדים קטנים יהנו אפילו מציור של פרצוף מחייך על טוסט. ילדים בוגרים יותר כבר יעדיפו, ככל הניראה, אוכל טעים על פני אוכל מחייך).

את הארוחה אפשר להכין לכבוד אבא ולקרוא לו כל אחר כבוד אל השולחן לאחר שסיימתם להכין. ואחר כך כולם מתיישבים לשולחן, ואוכלים בתיאבון. כמובן שגם האפשרות שאבא והילדים יכינו לאמא ארוחה מפנקת אינה רעה בכלל (עפתי רחוק אה?).

תחביבי יצירה, עולם של בילוי משותף לאם ולילד (שלום)

פעילויות יצירה הן עולם שלם, ללא סוף וללא הגבלה של אפשרויות להעסיק את הילדים בכל גיל, באופן שיסייע להם להתפתח, ייהנה אותם, יפעיל את דמיונם ועוד מלאן דברים.

ילדים קטנים מאוד, ניתן להעסיק באופן יצירתי עם מדבקות, צבעים וניירות בהשגחה, יוכלו לפסל בפלסטלינה, או במנקי מקטרות פרוותיים וצבעוניים, בובת נפלאות שאחר כך ניתן לתלות על חוט.

כל ילד וילדה, יהנו משעת יצירה עם אמא ואבא. חשוב לדאוג שיהיו מרכיבים בסיסיים בהישג יד בכל עת (ניירות צבעוניים, פלסטלינה, מדבקות צבעוניות, דבק פלאסטי, מנקי מקטרות, חוטים או נצנצים, או גבס ותבניות ישנות של עוגיות בצורות מעניינות) והשמיים הם הגבול.

אם כן, חשוב שנבלה זמן איכות כמשפחה ונשקיע בילדינו גם מזמננו ולא רק מכספנו. בילוי משפחתי בבית הוא פתרון זול ומהנה להיות יחד, בחיק המשפחה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית