Lady; גם את הרוסה מעייפות?

רק בוקר ואת מרגישה שאת עייפה ולא מצליחה להתניע? כל שניה את פולטת משפט כגון "אני הרוסה מעייפות" את לא לבד! עייפות היא מחלה כרונית הכי שכיחה בעידן המודרני. ל"מחלה" זו יש לא מעט סיבות. אך יש גם פתרונות. הסיבה הראשונה לעייפות מתחילה באורח החיים שלנו (בריאות)

גילי שלום | כיכר השבת |
עייפה?
למה כדאי להתייחס?

בדיקות דם:

חשוב לשלול קודם כל באמצעות בדיקות דם בקופ"ח, מחלות זיהומיות כמו תסמונת התשישות הכרונית. מחלת הנשיקה הנגרמת על ידי נגיפי אפשטיין בר (EBV) ועוד. גם מחסור בויטמיני B במיוחד בחומצה פולית וב-B12, מחסור במינרלים כגון ברזל מובילים לאנמיה שמתבטאת בעייפות ותשישות. איך בודקים? – לפנות לקופ"ח ולבצע בדיקת דם פשוטה. בדיקת דם לבלוטת התריס (TSH), תת פעילות של בלוטת התריס מתבטאת אף היא בעייפות מוגברת.

חוסר שינה וסטרס:

מי שנמצא בסטרס יהיה לו קשה להירדם ולישון שינה עמוקה ובריאה. המחשבות טורדות את המנוחה ומעצימות את המתח, לחץ הדם עולה, הדופק עולה וזה משפיע על ההרגשה הפיזית. וגם ההפך הוא גם נכון – חוסר שינה תורם להעצמת המתח, השינה אינה רציפה והיקיצה פתאומית כך שהגוף אינו מקבל את המנוחה לה הוא זקוק. לעתים יש גם בעיה המכונה "דום נשימתי" המתבטאת ביקיצות רבות ובנחירות וההתעוררות בבוקר קשה במיוחד.

מה כדאי לעשות?

בדיקה לפוליפ (אדנואיד מוגדל החוסם את דרכי הנשימה). במקרה של "דום נשימתי" תזונה וירידה במשקל חשובה ועושה פלאים לשיפור המצב. מה עוד מומלץ? כדאי לאמץ טיפול מגע כזה שאתם מתחברים אליו והיום יש אינסוף טיפולי מגע זמינים. דבר נוסף - הליכה מתונה במקום נעים באוויר הפתוח (חוף הים מטעין את הגוף באנרגיה). ואחרון חביב - לאמץ גישה חיובית לכל דבר בחיים והתחילו במשפטים חיוביים במקום השליליים המתרוצצים בראש.

תזונה לקויה:

מכירים את המשפט "אתם מה שאתם אוכלים?" אם נכניס לגופנו מזון מעובד ומהיר, רמת האנרגיה תרד מה שיגרום לעייפות ויגביר אותה. מעבר לאנרגיה ירודה ועייפות זה יחליש את המערכת החיסונית ויגרום למחלות שונות ומגוונות. כדאי להתמקד בתזונה עתירה בירקות ופירות טריים, חלבונים מהצומח כמו קטניות ודגנים מלאים, להימנע מפחמימות ריקות ולהחליפם בפחמימות מורכבות, שומנים בריאים המצויים בשמן זית, אבוקדו, גרעינים, זרעים ואגוזים. בנוסף לתזונה מתאימה חשוב לאמץ שתיית מים בכמות טובה (8-12 כוסות מים במהלך היום). תוספי תזונה מתאימים יכולים לספק לגוף חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3.

קפאין:

כשהעייפות מתגברת הדבר הראשון שמחפשים זה קפאין. אל תתפתו לעשות זאת הקפאין ממריץ ומעודד את הפרשת האדרנלין ובכך מכניס את הגוף לסטרס מתמשך וכרוני. השפעתו של הקפה מתפוגגת מהר מה שישאיר אתכם עם תחושת עייפות מוגברת.

לסיכום: שילוב של תזונה בריאה ומתאימה, שתייה מספקת ותוסף תזונה נכון ומתאים יכול עם הזמן לשפר את מצב הגוף והנפש, לחזק את המערכת החיסונית ואת עמידות הגוף למחלות ולהעניק אנרגיה, חיוניות ומצב רוח טוב.

כדורונים לטעינת אנרגיה:

רכיבים:

1/3 כוס פולי קקאו
2 כפות זרעי צ'ייה
1 כף אבקת קקאו
קורט מלח
3/4 כוס תמרים מגולענים
1/2 כוס פירות יבשים כגון תאנים, צימוקים, משמשים
1/3 כוס תותים
3-2 כפות שמן קוקוס

אופן ההכנה:

1. לטחון את כל החומרים היבשים במעבד מזון: פולי קקאו, זרעי צ'ייה, אבקת קקאו ומלח.
2. להוסיף את הפירות היבשים את השמן קוקוס ולערבב עד קבלת מרקם בצקי.
3. ליצור כדורונים לגלגל בקוקוס טחון ולשמור במקרר בקופסה אטומה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית