אחרי חודש בלב ים: אב וביתו חזרו הביתה

שייט חובב מניו זילנד בסה"כ רצה לקחת את ביתו להפלגה נעימה מסביב לאי, כמזג אוויר סוער ובלתי צפוי הפך את הטיול התמים למסע הישרדות אכזרי בלב-ים (בעולם)

שוש אינדורסקי | כיכר השבת |
בלב ים..
הסיפור של אלן לנגדון וביתו בת ה-6 קווי נראה כלקוח מתוך סרט דרמה הוליוודי טיפוסי. מה שהתחיל כבילוי רגוע של אב וביתו הפך למסע הישרדות דרמטי בלב האוקיינוס שנמשך חודש שלם.

לנגדון, שייט חובב בן 49 החליט לקחת את ביתו להפלגה קצרה סביב האי הצפוני של ניו זילנד. התכנון המקורי היה טיול בסירת הקטמרן שיארך 6 ימים בלבד, אולם מזג אוויר בלתי צפוי הפך את הקערה על פיה, וכמעט שגם את הסירה. הסערה העזה גרמה לנזק חמור בהגאי הכיוון של הסירה, הם החלו לאבד שליטה, כשהזרמים של המים מנווטים אותם לכיוון ההפוך ולנגדון לא מצליח לכוון את הסירה חזרה לכיוון החוף.

משראה שכלו כל הקיצים, החליט לבצע מהלך אמיץ במיוחד. "אחרי שאבדנו את ההגאים, לא היו לנו הרבה אופציות", סיפר האב לכלי התקשורת. "כשראיתי שאנחנו נסחפים עמוק לתוך האוקיינוס, החלטתי לנסות לנווט לכיוון אוסטרליה". נשמע פשוט לכאורה, אולם מדובר במרחק 'זעום' של 2000 קילומטר בין חופיה המזרחים של ניו זילנד לאוסטרליה.

בעוד הם מבלים בלב ים, מנותקים ומבודדים, אמה של קווי וגרושתו של לנגדן היתה בטוחה שמדובר במזימה מכוונת של האב שהחליט לברוח עם ביתו בעיצומו של מאבק משמורת ביניהם. היא פנתה לרשויות שהחלו במסע חיפושים נרחב.

החיפושים שהפתרסו על שטח ימי עצום לא נשאו פרי, אולם השבוע, למרבה הפלא והמזל, הוכיחו כישורי הניווט של לנגדון את עצמם כשהופיעו הוא וביתו ב'אולדלה' עיר נמל קטן דרומית לסידני שבאוסטרליה. יש לציין כי מצבם הפיזי היה טוב מאד, בשל מאגר מזון עצום שהיה מאוחסן בתוך הסירה, מה שהעלה את חשדם של רשויות ניו זילנד שבודקות אם אכן לא מדובר במסע בריחה מכוון. לנגדון מצידו סיכם את האירוע ואמר לכלי התקשורת: "ראינו המון ים והמון לוויתנים – עכשיו אנחנו זקוקים לקצת מנוחה".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית