עיניים שלנו: מרגישה שהראיה שלך כבר לא חדה?

עם העלייה בתוחלת החיים איכות הראיה מתדרדרת לאורך השנים. החדשות המעודדות הן שניתן לתקן אותה ובקלות, איך? (בריאות)

גילי שלום | כיכר השבת |
ירידה בראיה..
אם אמרתם לאחרונה "הראייה כבר לא מה שהייתה פעם", אם אתם סובלים מכאבי ראש או מתקשים לקרוא. יש סיכוי שאתם זקוקים למשקפי ראיה. הנה מדריך שיעזור לכם בזיהוי התסמינים, לדעת למי לפנות, אילו משקפיים מתאימים לכם והאם גזר באמת עוזר?

קורה לכם לאחרונה שאתם מצמצמים את העיניים לכדי חריצים צרים? האם צפייה קצרה במחשב מתישה אתכם? הכיתובים בשלטים ברחוב או בכביש לא חדים כמו בעבר? יכול להיות שאפילו עכשיו, בעודכם קוראים את הכתבה זו, עליכם להתקרב למסך או להגדיל את הפונט? יש לנו בשורות עבורכם - כדאי ש'תתמשקפו' במשקפיים.

עם העלייה בתוחלת החיים איכות הראיה מתדרדרת לאורך השנים. החדשות המעודדות הן שניתן לתקן אותה ובקלות- בעזרת התאמת משקפיים. בנוסף לגיל, קיימים גורמים נוספים המאיימים על איכות הראייה שלנו והם כוללים את כל החידושים כמו מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ושאר אמצעים טכנולוגיים, שלא ממש עושים חסד עם הראייה שלנו. כל המסכים למיניהם עלולים לגרום למאמץ יתר על מערכת הראייה.

על פי הנתונים שנאספו, כשני שליש מכלל האוכלוסייה משתמשים באביזר לתיקון אופטי, אולם למרות הציפייה כי דווקא להם תהיה מודעות גבוהה, רק פחות ממחציתם מקפידים ללכת לבדיקת ראייה כלשהי .

התסמינים: אם אתם ממצמצים במטרה לזהות חפץ/אדם מרחוק, עוצמים עין אחת כדי לחדד את המבט מתעייפים מהר בקריאה או בשימוש במחשב/סלולרי, סובלים מכאבי ראש, כפילות או מטשטוש ראייה לרחוק/קרוב.

כל אלה ביחד ולחוד הם סימנים המעוררים חשד לבעיית ראייה. אם אתם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים, עליכם לפנות לרופא עיניים לאבחון מקצועי ומעמיק.

בעיות עיניים נפוצות:

קיימות בעיות שונות שעלולות להתרחש בעין, אך אל דאגה, הן ניתנות לתיקון באמצעות הרכבת משקפיים. הנה כמה מהבעיות הנפוצות:

קוצר ראייה: מתבטא בקושי ראייה לרחוק. הסיבה לכך היא גלגל עין ארוך מהרגיל, הגורם לקרני האור להישבר לפני הרשתית.

רוחק ראייה: הקושי בראייה למרחק קרוב. התופעה נובעת מגלגל עין קטן, וקרני האור שנשברות אחרי הרשתית.

בעיית צילינדר: הצורה של הקרנית קובעת, בראש ובראשונה, את מידת היכולת של העין למקד את קרני האור. אסטיגמטיזם יכול לקרות בקוצר או ברוחק ראייה, ומדובר למעשה בקמירות חריגה של הקרנית, הגורמת לראייה לא מפוקסת. אפשרי לתיקון בעזרת עדשות צילינדריות.

שינויי פוקוס כתוצאה מהגיל: מכונה בחיבה "מבחן אורך היד".בסביבות גיל 40 רוב האנשים מבחינים שחומר קריאה ברור יותר כשהוא מוחזק מעט רחוק יותר מהמרחק שהיו רגילים אליו. עדשות העיניים אינן גמישות כבעבר ולא יכולות להתעגל יותר כדי להתמקד בקרוב. הפחתה זו ביכולת המיקוד היא חלק מתהליך נורמלי והדרגתי שמתפתח בחיים. אז עד שימציאו זרוע המתארכת מעצמה, כנראה שבשלב מסוים לא יהיה מנוס מלהיעזר במשקפי קריאה מותאמים.

גם שינויים פתולוגיים ומחלות עלולים להשפיע על תפקוד הראייה,מחלות הקשורות להזדקנות, כמו יתר לחץ דם, סוכרת type 2, מחלות לב, ARMD, הן כולן מחלות שיכולות להשפיע על תפקוד הראייה ועל הירידה באיכות הראייה.

נכון או לא נכון? קיימים כמה מיתוסים בתחום הראייה והרכבת המשקפיים,שלא כולם נכונים.

"אבל יש לי רק מספר נמוך": האם כדאי לחכות עם הרכבת המשקפים או למהר להרכיב כדי למנוע התדרדרות?
כל מקרה לגופו!כדאי להתייעץ רופא עיניים מוסמך, ועל פי המלצתו להחליט מהו המרשם הנחוץ, בהתאם לטווחי הראייה והשגרה היומיומית שלנו.

האם תרגילי עיניים יכולים לשפר לקות ראייה? קיימת שיטה ידועה בתרגילי עיניים הנקראת שיטת בייטס, ומתבססת על רצף תרגילי עיניים להורדת הכוח האופטי המיותר. זו שיטה אלטרנטיבית, שלא הוכחה מדעית. להבדיל מתחום האורטופטיקה (תחום שעוסק באבחון וטיפול בעיות בתנועות עיניים והקשר הדו-עיני, עין עצלה ופזילה), אנו יכולים לא רק לקלקל אלא גם לשפר. המערכת הראייתית ניתנת לשינוי/לימוד. בהרבה מקרים מדובר במצב הפיך, בתנאי שאובחנו בזמן.

ומה לגבי המלצת הסבתות לאכול גזר? מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מראים על כך שנוגדי חמצון, ויטמינים, מינרליים ותזונה נכונה עשויים להוריד את הסיכון לחלות במחלות עיניים, ועוזרים לשמור על בריאות העיניים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית