הילד שלכם לא מפסיק לבכות? נסו דיקור סיני

הורים עומדים חסרי אונים מול תינוקם הצווח מכאב כשאין שום סיבה הנראית לעין, אם כי בהחלט נשמעת לאוזן, שעשויה לגרום לו לבכות • מחקר חדש מציע פתרון בלתי צפוי לבעיה, וטוען כי דיקור סיני עשוי להקל על התינוק ולגרום לו להפסיק לבכות (תינוקות)

mame | כיכר השבת |
נסי דיקור סיני...
אולי הוא רעב? אולי הוא צמא? אולי כואבת לו הבטן? קר לו? חם לו? עייף? משועמם? סתם דיכאון? למה ל ע ז ע ז ל ה ו א ב ו כ ה? זה תמיד התינוק הראשון, שבא להוכיח לך שהורות היא לא דבר כ"כ נחשק כמו שחשבת. השני בדר"כ רגוע להחריד, הכל טוב אצלו, והוא ישן כמו תינוק שישן כמבוגר. אבל התופעה הזו קיימת, ולא תמיד יש לה הסבר. ההורים עומדים חסרי אונים מול תינוקם הצווח מכאב כשאין שום סיבה הנראית לעין, אם כי בהחלט נשמעת לאוזן, שעשויה לגרום לו לבכות.

התופעה הזו נקראת בשפה רפואית 'קוליק' והיא מתייחסת להתקפי כאב בלתי מוסברים אצל התינוק בשבועות הראשונים. תיאוריות שונות מייחסות לתוםעה הזו בעיות במערכת העיכול אולם אין לכך הוכחות ברורות. בכל אופן מדובר במקרים בהם התינוק בוכה יותר מ-3 שעות ברצף במשך 3 ימים בשבוע לפחות

מחקר חדש שפורסם בכתב העת Accupuncture in Medicine, מציע פתרון בלתי צפוי לבעיה, וטוען כי דיקור סיני עשוי להקל על התינוק ולגרום לו להפסיק לבכות.

"אין טיפול רפואי אפקטיבי לקוליק", אמרו החוקרים. "אם התינוק בוכה מעל שלוש שעות ביום, יש לנסות להוסיף פרוביוטיקה לתזונת התינוק ולהחליף לפורמולה ללא חלב. לתינוקות שעדיין סובלים מהתופעה, טיפול בדיקור סיני עדין עשוי להיות אפקטיבי".

המחקר בדק 147 תינוקות מגיל שבועיים עד שמונה שבועות שסבלו מקוליק. חצי מהתינוקות טופלו באמצעות דיקור סיני עדין שהותאם לתינוקות, וחצי הופנו לביקור רגיל אצל הרופא. בקרב התינוקות שטופלו בדיקור סיני נרשמה ירידה של 40% בכמות הבכי, לעומת 20% אצל התינוקות האחרים.

אז מה אומרת, ביקור או דיקור?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית