אתם מכניסים את הדבר המזוהם הזה לפה פעמיים ביום

מתנצלים מראש אם הכתבה הזאת תהרוס לכם את היום, או את החיים בכלל, אבל אנו חייבים ליידע אתכם שרק הבוקר, הכנסתם לפה מאגר בלתי נדלה של חיידקים צואתיים, ווירוסים ואפילו הרפס. לא נעים, אבל לא כל כך נמנע, אלא אם כן אתם מוכנים להחליף כל יומיים מברשת שיניים (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
פעמיים ביום?
כן, לא התבלבלנו, מברשת השיניים, זו שאתם מכניסים כדי לטהר את השיניים שלכם מחיידקים מזיקים, למעשה מחדירה לגופכם כמות עצומה של בקטריות, ווירוסים ופטריות, ולא משנה אם אתם מחזיקים אותה בשירותים או הכספת סגורה לצד המיטה שלכם.

ד"ר רונדה אסקנדר, רופאת שיניים בריטית, מזהירה מפני אינספור הסכנות האורבות לכם אם לא תשמרו על המברשת שלכם נקיה, ובמיוחד אם לא תמנעו ממנה לבוא במגע עם מברשות של אחרים.

"הפה הוא סביבת המחייה של מאות מיקרו-אורגניזמים, חלקם עשויים לעבור למברשת השיניים אחרי השימוש בה. מיקרואורגניזמים מחדר הרחצה או מרחבי הבית עלולים להגיע אל סיבי המברשת שלכם, ובמיוחד אחרי שאתם מורידים את המים בשירותים", אמרה ד"ר אסקנדר.

אסקנדר ממליצה להקפיד על אחסון המברשות בנפרד ולהמנע משימוש של שני אנשים באותה מברשת. "אם תשתמשו במברשת שיניים של מישהו אחר אתם עלולים להדבק בווירוסים כמו אלה שגורמים לצהבת A,B ו-C, שמחקרים הוכיחו שהם יכולים לשרוד על מברשת שיניים במשך חודשים", מזהירה ד"ר אסקנדר. לדבריה גם אחסון משותף של המברשות עלול להעביר את החיידקים ממברשת אחת לשניה ולהפיץ זיהוים ומחלות.

מחקרים של שנים טוענים כי חלק גדול מהמחלות והזיהומים בחלל הפה מקורם מממברשות השיניים, מחקר שנערך ב-1998 ע"י פרופסור ריצ'רד גלאס מאוניברסיטת אריזונה גילה שווירוס ההרפס נפוץ במיוחד על מברשות שינים, ובעוד שבסביבה יבשה הוא יכול לשרוד על המברשת במשך יומיים לפחות, בסביה בה הלחות גבוהה יותר, כמו בחדר הרחצה, הוא ישרוד למשך שבוע ויותר.

אך מחקר שנערך ב-2015 הגיעו למסקנות מלחיצות ודוחות במיוחד; חוקרים מאוניברסיטת קיניפיאק בקונטיקט גילו ש-60% ממברשות השיניים מכוסות בחיידקים שמקורם מצואה, הנפוצים עם הורדת המים באסלה.

אז מה עושים?

אם חשבתם שהשטיפה החטופה אחרי צחצוח השיניים מנקה את המברשת, אתם טועים. לא שיש דרך לחטא את המברשת באופן מוחלט אבל יש כמה דברים שבהחלט מומלץ להמנע מהם.

דבר ראשון, אל תאחסנו את המברשות בחדר שיש בו אסלה לחות, כלומר, ביי ביי לחדר הרחצה, שלום חדר שינה. שנית אחסנו את המברשות של בני הבית בנפרד וכמובן שאל תשתמשו במברשת של בן בית אחר. מידי כמה ימים תשטפו את המברשת באופן יסודי ותייבשו אותה היטב, והכי חשוב, תגיבו את תדירות החלפת המברשות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית