החל מהיום: מענק לידה גם לנשים שילדו בבית

מענק לידה הוא סכום כסף שהביטוח הלאומי מעניק ליולדת כדי לסייע לה עם ההוצאות הרבות הכרוכות בלידת תינוק. עד היום נשים שבחרו ללדת לא היו זכאיות למענק הלידה, שהוענק אך ורק ליולדות שילדו בבית חולים (אקטואליה)

mame | כיכר השבת |
מענק לידה גם עבור יולדות שבחרו ללדת בבית
הצעת החוק של ח"כ תמר זודנברג ממרצ, לפיה יינתן מענק לידה גם ליולדת שבחרה ללדת בבית, אושרה היום (שלישי) בכנסת בקריאה שניה ושלישית.

מענק לידה הוא סכום כסף שהביטוח הלאומי מעניק ליולדת כדי לסייע לה עם ההוצאות הרבות הכרוכות בלידת תינוק. מענק הלידה עבור ילד ראשון עומד על 1,751 ש"ח, עבור ילד שני - 788 ש"ח, ועבור ילד שלישי ואילך - 525 ש"ח. עבור לידת תאומים הסכום קופץ באופן משמעותית ל-8,757 ש"ח, ולשלישיה - 13,136 ש"ח.

פחות מ-1% מהיולדות בוחרות ללדת בבית, ולמרות שמדובר במענק המיועד לכיסוי הוצאות התינוק ולא לכסוי ההוצאות הכרוכות בלידה בבית החולים, עד היום הוטל עליהן 'קנס' ששלל מהן את זכות למענק הלידה, שהוענק אך ורק ליולדות שילדו בבית חולים.

ההגיון שעמד מאחורי החוק הזה בעבר, כבר לא רלוונטי היום; בעבר נחשבה לידה בבית למסוכנת, ומענק הלידה ניתן כדי לעודד נשים ללדת בבית חולים. אך כיום, למרות שנשים רבות סבורות שתהליך הלידה בבית הינו טבעי ובריא יותר, ולמעשה חוסכות למדינה את עלויות האשפוז הכרוכות בלידה בבית חולים, הביטוח הלאומי לא שינה את מדיניותו.

החל מהיום, יכנס החוק החדש לתוקף ונשים שבוחרות ללדת בביתן יביו זכאיות גם הן למענק הלידה. בדיון על הצעת החוק אמרה ח"כ זדנברג כי "מענק הלידה נועד לכסות הוצאות ראשוניות עבור הילוד - והמקום שבו האם בוחרת ללדת אינו רלבנטי לעניין".

זדנברג טענה כי "המדינה צריכה לאפשר חופש בחירה לנשים", והוסיפה כי "משרד הבריאות עדיין מעודד לידות בבית החולים, אך מתיר לידות בית".

"מחקרים מראים כי ההצדקה הרפואית אינה תקפה כאשר מדובר בהריון בסיכון נמוך המלווה על ידי מיילדת, ואסור למנוע מאשה לבחור באפשרות האישית הטובה ביותר בשבילה באמצעות סנקציה כלכלית. יש מקום לאלטרנטיבה של לידה ביתית ועלינו כמחוקקים לדאוג לבטיחות לידות אלה באמצעות החזר כספי בגין שימוש במיילדת מוסמכת", אמרה זדנברג.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית