שלט בגן ילדים עורר סערה: "כבו את הטלפון כשאתם עם הילדים"

תופעת העיסוק בטלפון מול הילדים לא זרה לאף אחת מאיתנו, והיא רק הולכת ומתעצמת. זמן האיכות נפגם, והילדים מרגישים נטושים ובודדים. שלט בגן ילדים המבקש לכבות את הטלפון ליד הילדים, עורר דיון סוער ברשת שחילק את המגיבים לבעד ונגד. המשותף לכולם: רגשות האשמה (הורים וילדים)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
תפסיקו לקשקש..
שלט שנתלה במעון יום נגע כנראה בעצב חשוף כשהוא העלה סוגיה רגישה שנכונה אצל מרבית ההורים ועורר סערה ברשת.

"אתם לוקחים את ילדיכם? כבו את הטלפון !!!!" קרא את השלט, שפורסם ע"י אחד ההורים בדף הפייסבוק שלו ביום שישי האחרון. "הילד שלך שמח לראות אותך! האם אתה מאושר לראות את הילד שלך ?? ראינו ילדים מנסים להראות להוריהם את היצירה שעשו בגן וההורה היה בטלפון. שמענו ילד אומר 'אמא, אמא, אמא ... " וההורה נותן יותר תשומת לב לטלפון של מלילד משלו. זה מזעזע. כבו את הטלפון!! "

בעת כתיבת שורות אלה, הפוסט קיבל יותר מ -1,600 תגובות ו-320,000 שיתופים. ברור, לאנשים יש הרבה מה לומר בענייין הזה, במיוחד אלה שמרגישים רגשות אשמה. מצד אחד, יש הרבה שמסכימים:

"כן. זה כל כך, כל כך, כל כך עצוב, שהבן אדם שהם מדברים איתו יותר חשוב מהילד שלהם", כתב אחד . "ילדים גדלים כל כך מהר. תנצלו את הזמן כשהם קטנים", הגיב הורה אחר. "זה נורא שצריך להגיד להורה כדי שישים לב לילד שלו!" ציין אב מזועזע שלישי.

חלק הסכימו עם הדרישה אם כי הסתייגו מהאופן בו היא הוגשה. "אהבתי את זה מאד, עם זאת, אני חושב שיהיה נחמד להוסיף 'בבקשה' לשלט". אבל היה כמובן את הצד המתגונן:

"אולי לא תשפטו את כל כל החיים של מישהו משתי דקות ביום שאתם רואה אותו אוסף את הילד שלו," כתב הורה אחד. "אתם לא יודעים עם מי הם מדברים או עם מי הם מתעסקים. אם אני מחוץ לבית ומדבר בטלפון, ב-99% מהזמן אני מדבר אחד הילדים שלי. האם עליי לא לענות לשיחה שלהם, כי אתה עלול לשפוט אותי?"

אם נשים בצד את השאלה האם מתפקידם של הגננות במעונות יום לשפוט את ההורים, אי אפשר להתעלם מן האמת שבדברים. הורים צריכים לכבות את הפלאפונים הזמן שהם מבלים עם ילדיהם.

סקר של 6,000 ילדים משמונה מדינות שונות מצא כי %54 מהם העידו כי הוריהם מבלים זמן רב מידי לדעתם בטלפון, ו -32% העידו כי הרגישו שהם לא מעניינים את ההורים שלהם כשהם היו עסוקים בטלפון. מחקר נוסף בבוסטון נמצא כי הורים ומטפלים שהיו שקועים בשיחה או התכתבות בפלאפון הגיבו יותר בחומרה שילדיהם לא התנהגו כראוי, או הפריעו להם באמצע.

קל לומר, קשה לעשות כמובן. חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון שצפו ותחקרו הורים במגרשי משחקים סיאטל מצאו כי 44% מהם אמרו שהם יודעים שעליהם להגביל את השימוש בטלפון שלהם בזמן הצפייה בילדיהם אך הם אינם מסוגלים לעשות זאת.

כמו בכל דבר בחיים, צריך לעשות את זה בהדרגה. התעסקות בטלפון יכולה להיות בגדר התמכרות לכל דבר ועניין, ובהתמכרות לא תמיד אפשר לטפל באופן קיצוני. נסו בהתחלה לכבות את הטפלון ב-10 דקות הראשונות של המפגש עם הילד. לאט לאט אתם תראו כי הצורך הולך ופוחת וההנאה של הבילוי עם הילד הולכת וגוברת.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית