6 דרכים לגרום לילדים לבצע מטלות בכיף

זה לא יקרה ביום אחד, אבל אם את מהאמהות המיואשות שמעדיפות לבצע את הכל בעצמן במקום לבזבז את אותה כמות אנרגיה בתחנונים לילדים, באנו לעזור לך (ילדים)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
ילדים..
לנדנד, להתחנן, לשחד ושוב מהתחלה. אם זה נראה לך שיהיה קל יותר להשיג סלפי עם דונלד טראמפ מאשר לשכנע את בן השש שלך להרים את הגרביים שלו, אנחנו כאן כדי לעזור. שמונה דרכים להניע את הילדים שלך לבצע את מטלות הבית שלהם.

1. תהפכי את זה לריטואל קבוע

ילדים פורחים כאשר הם יודעים מה צפוי לקרות בהמשך. אז אם את רוצה שהבת שלך תשים את הפיג'מה שלה בסל הכביסה, תוודאי שאת עושה את זה איתה בכל יום בזמן קבוע. אם בכל בוקר, מיד אחרי שהיא מצחצחת שיניים ולפני שהיא מתלבשת לבית הספר, תקפידי על טקס הנחת הפיג'מה בסל הכביסה, את תראי שבסופו של דבר זה יהפוך אצלה לטבע שני.

2. דוגמא אישית

אל תצפי מהילדים שלך לקפוץ משמחה כשהם צריכים לסדר את החדר אחרי שהם רואים אותך נאנחת בכל פעם שאת צריכה לסדר את הבית. ככל שתבצעי את מטלות הבית בשמחה, יגדל הסיכוי שהם יאמצו אותם גם. שטיפת הכלים משותפת תוך האזנה למוזיקה או לסיפור, תשאיר אצל ילדייך זכרון של חוויה חיובית ומהנה, שיגרום להם לבצע את המשימה הזאת להבא ביתר שמחה.

3. לפשט, לפשט, לפשט

ילדים - במיוחד הקטנים שבהם - עלולים להתקשות לעקוב אחר הוראות משימה מרובות שלבים. לבקש מבן ה-5 שלך לערוך את השולחן, נשמע הגיוני בהחלט עד שאת חושבת מה זה דורש ממנו. גם אם הוא מכיר ויודע איך השולחן אמור להראות, המשימה הזאת מורכבת משלבים רבים ועלולה לבלבל אותו. הקפידי לפשט לו את המשימות עד כמה שניתן ולהדגים לו בפעם הראשונה. אם בקשת ממנו לערוך שולחן לארבעה, הניחי לו 4 מזלגות, 4 סכינים, 4 צלחות וכן הלאה.

4. תגרמי להם לחוש בעלי ערך

כל בני האדם, אפילו הקטנים, אוהבים להרגיש נצרכים ומוערכים. השתדלי להמנע מסופרלטיבים ריקים ושבחים כוללנים מידי סטייל: "עבודה מעולה!", "את הכי טובה שיש!", ובמקום, תפרטי להם בדיוק איך שיתוף הפעולה שלהם עוזר לך: "כשאת מסדרת את המיטה שלך, זה חוסך לי זמן, וככה את עוזרת לכולנו לצאת מהבית בזמן."

5. חיזוקים חיוביים

מומחים רבים תומכים בחיזוק חיובי כדי לעודד ילדים לאמץ או לשנות התנהגויות מסוימות. אבל את לא רוצה לגמור בחנות צעצועים קונה קופסת פליימוביל בכל פעם שהוא מצחצח שיניים, תשתדלי להימנע מהבטחת פרסים יקרים על כל משימה שהושלמה. מטפל אחד איתו דברנו המליץ לנו על תכנית 'קופת חסכון' , שבו ילדים מקבלים מטבע של 10 אגורות על כל ביצוע משימה. אחרי שהם צברו סכום מסוים הם רשאים לבלות ככל העולה על רוחם ולבזבז את חסכונותיהם על ממתקים, משחקים, או כל דבר אחר.

6. תציגי עובדה מוגמרת

תכריזי על המשימות באובייקטיביות ("אצלנו בבית, לא נכנסים עם נעליים רטובות הביתה") כדי להציג את המטלה כעובדה מוגמרת שאי אפשר להמנע ממנה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית