תיק 3000

השר לשעבר של 'שינוי' הוא הבכיר העצור

הותר לפרסום כי מודי זנדברג הוא השר לשעבר שנעצר בחשד לקשר לפרשיית הצוללות. בית המשפט האריך הערב את מעצרו ב-3 ימים לצד עצורים רבים נוספים בפרשה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מודי זנדברג בבית המשפט (צילום: שאול גולן, ynet)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הערב (ב') בהסכמה בשלושה ימים את מעצרו של השר לשעבר מודי זנדברג החשוד בפרשת הצוללות.

אליעזר (מודי) זנדברג (55), עורך דין במקצועו, נבחר ב-1992 לכנסת ה-13 מטעם צומת. בכנסת ה-14 כיהן ברשימת הליכוד-גשר-צומת. בין השאר היה חבר בוועדת הכנסת, ועדת החוקה, חוק ומשפט, בוועדת הכלכלה ובוועדת החינוך והתרבות. לקראת הבחירות לכנסת ה-15 זנדברג פרש מצומת והצטרף למפלגת המרכז. לאחר שהתברר כי שובץ במקום לא-ריאלי ברשימת המפלגה לכנסת הצטרף למפלגת שינוי, שבה שובץ במקום החמישי ואף נבחר מטעמה לכנסת ה-15 בבחירות 1999.

זנדברג נבחר למקום החמישי ברשימת שינוי בבחירות לכנסת ה-16, ומונה לשר המדע והטכנולוגיה ב-2003. עם פרישת שינוי מהקואליציה בראשות ראש הממשלה אריאל שרון והליכוד הוא פוטר מתפקידו. מאז אוקטובר 2010 עומד זנדברג בראש ארגון קרן היסוד.

למען התזכורת, פוטר דרעי ממפלגת ש"ס בשל דרישת שינוי במשא ומתן הקואליציוני של ממשלת ברק בטענה כי הם אינם מוכנים לשבת עם אנשים שלוקחים שוחד.

מוקדם יותר היום בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרו של חשוד נוסף בפרשה, רמי טייב, יועצו הפוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ (ליכוד), החשוד כי תיווך לשוחד בין איש עסקים לאיש ציבור מכהן. טייב, שעובד עם השר שטייניץ שנים ארוכות ונחשב לדמות מוכרת מאוד בליכוד, חשוד גם בלקיחת שוחד, הלבנת הון ושיבוש חקירה.

צילום: שאול גולן

טייב הוא חבר של דוד שרן, ראש לשכת ראש הממשלה נתניהו לשעבר שנעצר אף הוא אתמול בפרשה. מעצרו של שרן הוארך אתמול בחמישה ימים, והוא חשוד בלקיחת שוחד, במרמה והפרת אמונים וכן בקשירת קשר לביצוע פשע.

במקביל נחקר בלהב 433 תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, לשעבר המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי שכבר נעצר בעבר במסגרת הפרשה.

בין העצורים במסגרת הפרשה גם אחד ממפקדי שייטת 13 לשעבר, שהגיע אתמול לבית המשפט ללא ייצוג. הוא ציין בדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו כי אין לו צורך לקחת עורך דין פרטי, אך בית המשפט מינה לו פרקליט מהסנגוריה הציבורית שטען כי אין לבכיר לשעבר כל קשר לפרשה וכי מדובר בספיח בשל ניסיונו להקים עסק עם עד המדינה מיקי גנור. בתום הדיון הוארך מעצרו של מפקד השייטת לשעבר בארבעה ימים.

המשטרה עצרה עוד חמישה חשודים בפרשה בעקבות עדותו של עד המדינה גנור. מדוברות המשטרה נמסר כי הנחקרים שעוכבו אתמול חשודים בעבירות במישור הכלכלי וטוהר המידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר