מכת בכורות? לא בטוח, מחקרים מוכיחים כי הם דווקא חכמים יותר

בשניה הראשונה זה נשמע מקומם, בשניה הבאה זה מובן, אבל על הקביעה הזאת אין עוררין: לבכורות שביניכן יש הוכחה מדעית שאתן אכן מוצלחות יותר (מחקרים)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
בכורות..
היתכן שהמידע פתר במחי מחקר אחד את הסכסוך המיתולגי בין אחים ואחיות? או שאולי הוא החריף אותו? תחליטו לבד. מחקר חדש מוכיח כי ילדים בכורים חכמים יותר מאחיהם הצעירים. סורי אחותי הקטנה, ידעתי או לא ידעתי?

במחקר שפורסם בכתב העת Human Resources, כלכלנים מאוניברסיטת אדינבורו ואוניברסיטת סידני מצאו שילדים בכורים נוטים לקבל ציון גבוה יותר במבחני IQ מאשר אחיהם ואחיותיהם הקטנים. החוקרים השתמשו בנתונים שנאספו על ידי הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה, שערכו מבדקים לקרוב ל-5,000 ילדים מהלידה עד גיל 14 מדי שנתים.

התוצאות הראו שגם לפני גיל שנה, הילדים הבכורים הראו מיומנויות חשיבה ברמה גבוהה יותר מאשר לאחיהם שבאו בעקבותיהם.

הסיבה לקביעה המקוממת הזו היא די הגיונת ומובנת מאליה. הורים נוטים להשקיע יותר בפעילות מגרה קוגנטיבית ומנטלית אצל הבן הבכור, כמו קריאת סיפור, השמעת מוזיקה וכדו'. אצל הבן השני והלאה, באופן טבעי הם מאבדים מהזמן החשק והרעננות שהיו להם אצל הבכור.

אבל אל תרגישו מידי מקופחות, אחיות צעירות. לצורך האיזון מחקרים קובעים שלילדים בכורים יש 20% יותר סיכויים לבעיות ראיה. סוג של נחמה מתוקה!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית