דעתך חשובה לנו: טיעון קנטרני או עזרה לזולת?

דיון מעניין שעלה בדף הפייסבוק של הגב' יעל נבון קליגר, גרר אחריו תגובות ודעות שונות. האם עזרה לזולת יכולה להיות מגזרית? ואולי הטיעון שעלה בדף הפייסבורק הוא אכן לא אחר מאשר טיעון 'קנטרני' * מוזמנות להגיב בעד או נגד (דעות)

יעל קליגר | כיכר השבת |
מה דעתך?
אני מעריכה חלק גדול מאוד מהחברים שלי לפייס, כאנשים בעלי יושרה הגינות וטוב לב. בעקבות משהו שהיה השבוע שעוד כמה דקות אפרט, ממש אשמח לשמוע את דעתכם.

הוזמנתי להרצות השבוע על הרשת החברתית, במסגרת קורס חשוב מאוד שנעשה לכל מיני אושיות חברתיות מכל המגזרים. כאשר הנושא של ההרצאה היה: "הרשת החברתית גן עדן או גיהנום" ונתתי כלים להתמודדות עם האתגרים שהרשת מציבה.

היתה הרצאה מרתקת (מחמיאה לעצמי בעקבות פידבקים חיוביים שקיבלתי... ואם אין אני לי מי לי;)). אבל בעקבות דוגמא אחת שהבאתי התפתח שיח מוזר עד מפתיע ויש לי עוד כלמיני מילים לומר על מאפייני השיח שקיבלתי אודותיו ד"שים גם לאחר שהלכתי.

בין הדברים, הבאתי דוגמאות לכל מיני דברים טובים שאפשר לעשות באמצעות הרשת החברתית, יוזמות של אנשים פרטיים בלי שום גופים או ארגונים מאחוריהם, רק מכוונה של רצון טוב, יש המון דוגמאות. הבאתי כמה. כאשר אחד מהם היה קבוצת "מאיר לעולם" קבוצת וואטספ שבעלי פתח שמאגד בתוכו כל מיני עסקנים רפואיים (דוגמת אנשים שעובדים עם הרב פירר, חברים לרפואה, יד אברהם.. אנשים שעובדים בבתי חולים ועוד)

כאשר המכנה המשותף של כולם שיכולים לסייע בשיקולים של לאיזה רופא הכי מומלץ להגיע בכל מיני מקרים רפואיים. אנשים בעלי ידע רחב שעוזרים אחד לשני בפניות שמקבלים. נטוורקינג רפואי שפועל לטובת כל אדם שפונה לאי מי מהם.
חשוב לציין שהקבוצה הזו פעילה בכל שעה עד השעות הקטנות של הלילה. מה שמניע את האנשים זה רצון טוב לעזור לפונים.

עד כאן ברור?! ממשיכים..

לאחר ההרצאה אחד המשתתפים טען שמהדוגמאות שהבאתי, הדוגמא הזו ממש לא בסדר. כי זה לא בסדר שעוזרים רק למגזר החרדי ולא לכולם. אני הסברתי לו, שזה בהתנדבות. ללא מימון. לכל פונה.

הוא טען: אבל חלק מהאנשים שמשיבים שם עובדים בשכר בבתי רפואה. ויוצא שזה בא על חשבון פציינטים אחרים.

הסברתי: שחלק מהמענה זה עבור אותם פציינטים שמגיעים אליהם באפן עצמאי וזה מסייע לכולם ללא הבדל דת גזע או מין.

הוא טען: בתוקף שזה לא בסדר שזה פנים מגזרי. וחייבים להיות זמינים לכולם.

טענתי מנגד: שכל מי שפונה מקבל עזרה.

הוא השיב: שלא מסכים איתי. כי יש יותר חרדים שנעזרים וזה לא שיוויוני וזה בסוף על חשבון אחרים.

חייבת לומר שהיו עוד 2 נשים שצידדו בו וטענו שזה לא בסדר. אני לא אגזים אן אומר שהם אפילו כעסו על החוצפה של היוזמה הזו. כמובן היתה טענה מנגד שזה טיעון קנטרני וכל הרוצה לסייע מוזמן לעשות בדיוק את אותו דבר.

ואני מודה. שאני עצמי, נותרתי פעורת פה לאיזה מקומות אפשר לקחת יוזמות של רצון טוב בהתנדבות ללא תמורה לכל אחד ומכל הלב!

אם אתם חושבים שהטיעון הזה קנטרני - תגיבו 'קנטרני'

אם אתם חושבים שיש בזה פואנטה - תגיבו 'עזרה לזולת'

ואם תכתבו בנוסף מהי דעתכם האישית.

אשמח מאוד!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית