אף פעם לא מאוחר: ילדה תאומים בגיל 64

ככל שתוחלת החיים הולכת ועולה כך גם גיל הילודה. ניסים קורים ולא רק באגדות, נס מהסוג הזה התרחש בספרד כאשר אישה בת 64 ילדה תאומים * 'ימות המשיח' כבר אמרנו? (הריון ולידה)

מאמע | כיכר השבת |
ניסים קורים..
בשבוע שעבר התפרסם כי אשה בת 64 מצפון ספרד עברה בהצלחה לידת תאומים במשקל תקין של 2.100 ק״ג ו-2.400 ק״ג. שמה של האישה לא נחשף אך הסיפור אושר, ופרטיו המלאים הובאו בעיתון הספרדי ׳אל מונדו׳.

האם הטריה מבורגוס שבאיזור מדריד, עברה הריון תקין וילדה תאומים בריאים בלידה קיסרית. התאומים המתוקשרים לא היו אלו שהפכו אותם לאם לראשונה, לפני 6 שנים ילדה האם המדוברת לראשונה בת בגיל 58. התופעה השנויה במחלוקת של לידה מאוחרת באה לידי ביטוי במקרה שלה באופן שלילי למדי כאשר לפני שנתיים, כשהיתה בת 4 נלקחה הילדה מאמה, לאחר שבית המשפט קבע כי היא סובלת מהזנחה.

למרבה ההפעתה, היולדת הזו אינה נושאת בתואר "היולדת המבוגרת בספרד" ואפילו אינה האישה המבוגרת ביותר שילדה תאומים. לפני 10 שנים ילדה כרמן בוסדה, אישה בת 67 תאומים ומתה כשהיו בני 3 בלבד, בגיל 70.

לפני שנתיים ילדה לינה אלוורז, רופאה מוכרת מספרד, בת שניה בגיל 62. אלוורז התייחסה אז לביקורת הציבורית הרבה לה 'זוכות' נשים שבוחרות להביא ילדים בגיל מבוגר והיא ביניהן, ואמרה: ״כשהיא תהיה בת שלושים אני אהיה בת תשעים. תוחלת החיים של נשים לא מפסיקה לצמוח. תמיד רציתי להיות אמא, אבל הרופאים סביבי התנגדו. לבסוף מצאתי גניקולוגים שהסכימו לעזור לי בתנאי שיהיו בטוחים שאני מסוגלת לשאת את העובר ושהבדיקות שלי יהיו טובות. ההריון עשה אותי חזקה וצעירה יותר".

גם בישראל נרשמו לא מעט מקרים של לידות מאוחרות, ועדיין לא שככו הגלים שהכה סיפורם הניסי של הזוג החסידי מב"ב שחבקו לראשונה בן זכר בגיל 64, לאחר 45 שנות ציפיה, מה שזיכה את היולדת בתואר: "היולדת המבוגרת בישראל". היולדת המבוגרת בעולם נרשמה לפני שנתיים כאשר דלג׳ינדק קאור בת ה-70 ילדה תינוק בריא העונה לשם ארמאן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית