יום המשפחה: למה צריך יום כזה?

מהי השמעות שלנו לגבי המונח 'משפחה'? האם ישנה חשיבות למה כוללת בתוכה המשפחה? במציאות שאנו חיים כיום ישנם סוגים ומרכיבים אישיים שונים למשפחה, אך מה חשוב לנו בקונספט שנקרא משפחה? (יום המשפחה)

דנה זלינגר | כיכר השבת |
יום המשפחה..
הדרישות של החיים כיום, נראות כתובעניות יותר מהעבר, זאת למרות שלכאורה אמור להיות לנו יותר פנאי. בעבר כדי לעשות את עבודות הבית צריך היה לעבוד קשה יותר מהשגזל זמן רב יותר. כיום בעידן שלנו יש מכונת כביסה, מייבש כביסה מדיח כלים ועוד מכשירים לעבודות הבית, יש מבחר גדול של אוכל מוכן ומעובד. מצב שאמור להקל עלינו את החיים וליצור יותר זמן פנוי.

האם באמת יש לנו יותר זמן פנוי? למה בכלל אנו זקוקים לזמן פנוי? האם אנחנו מנצלים את הזמן הפנוי לדברים החשובים? היינו רוצים לחשוב כי הזמן הפנוי נועד לבלות יותר זמן עם היקרים לנו שהם בני משפחתנו, ילדנו, בני הזוג שלנו הורינו אחינו או כל הגדרה אחרת העונה לשם משפחה.

בפועל למרות שיש לנו אמצעים המקלים עלינו בחיי היום יום. אנו מוצאים את עצמנו עסוקים וללא זמן למה שחשוב לנו באמת- חוגים תחביבים והמשפחה. יום המשפחה יכול להיות זמן שנעצור רגע לחשוב כיצד נוכל במהלך חיינו ליהנות במחיצת היקרים לנו. כיצד היינו יכולים לתכנן את הזמן אחרת.

רעיון שאפשר ליישם ביום המיוחד הזה. אולי לארגן ארוחה משותפת ולאפשר לכל אחד מבני המשפחה להביע את דעתו, איך היה רוצה לבלות זמן איכות ביחד עם בני המשפחה. מתוך הרעיונות שעולים, לייצר רשימה משותפת שיכולה להיות מפת הדרכים, לבילוי משותף.

השלב הבא, הוא לכתוב זמן מדויק בו ניתן לממש כל אחד מהרעיונות לבילוי משפחתי משותף. הרעיונות יכולים להיות: משחק קופסא ביחד בערב או בשבת, יציאה לארוחת ערב בפארק הקרוב שארוזה כפיקניק, זמן איכות באפיית עוגיות עם הילדים ומבחר רעיונות נוספים כיד הדמיון.

הרעיונות הללו יביאו אתכם לבילוי זמן איכות עם המשפחה הקרובה. דבר זה יביא לסיכוי גבוה של חברות וקירבה בין בני המשפחה.

שיהיה יום משפחה שמח..

וחודש טוב!


דנה זלינגר - אגודת היועצים ומהטפלים במשפחה בישראל

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית