זהות יהודית למען חיילים בודדים בארץ ובתפוצות

משלחת "זהות יהודית" של יוצאי צבא מיחידות מובחרות בקרה בארצות הברית בשבועיים האחרונים והותירה חותם של זהות יהודית וציונות בתפוצות.

מאמע | כיכר השבת |
המשלחת עם הרב קצין
המשלחת מטעם ארגון "לב אחד" בראשותה של ד״ר חגית הדר אשר פועל למען חיילים בודדים בארץ והסברה בתפוצות , יוצאת פעמיים בשנה לניו יורק ניו ג'רזי ופילדלפיה בכדי להטביע ולהטמיע ציונות בקרב בני נוער, סטודנטים ובוגרים הניזונים מתקשורת אנטי ישראלית, שמאלנית והתחזקות פרו ישראלית בקמפוסים ובכלל.
,זו המשלחת השביעית במספר אשר ד״ר הדר מוציאה במהלך החמש שנים האחרונות והפכה לשם דבר בארצות הברית. המשלחת המורכבת מיוצאי צבא דתיים, מיחידות מובחרות ופצועי צוק איתן החלה את המסע בקהילת "מגן דוד" של הקהילה הסורית בארצות הברית ואשר מאמצת אותם בכל המסע, עברה דרך קהילות אורתודוקסיות, בתי ספר ציבוריים ועד צ'ולנט בבורו פארק.,ד״ר חגית הדר הסבירה לכתבנו אבי בן טוב "כי החיילים מביאים איתם רוח של ציונות ואהבת חינם, מציגים את צה״ל כצבא מוסרי ומחזקים את משנת הרוא״ה קוק של עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל". במשלחת היו תשעה חיילים ושתי חיילות אשר שרתו בגבול עזה בצוק איתן וחלקו עם השומעים דילמות מוסריות, קונפליקטים מהלחימה בשטח וכיצד צה״ל שומר על מוסריות תוך כדי סיכון החיילים בשטח.,"אחת החוויות המרגשות והמחברות של עם ישראל באשר הוא , ספרה ד"ר הדר הייתה כאשר בליל שישי יצאה המשלחת לאכול צולנט ואוכל יהודי בבורו פארק ופצחו בשירים יהודים במסעדה, כמה מרגש היה לראות חסידים למהדרין רוקדים ומחבקים את החיילים ללא קשר לאמונתם והשקפת עולמם השונה". "כמה מהחסידים אף באו ולחצו את ידיהם של החיילים והביעו את הערכתם למסירות הנפש של חיילי צה"ל".,,נקודת ציון מרגשת הייתה כאשר נפגשה המשלחת עם הרב קצין שיחיה, מייסד הקהילה הסורית בברוקלין. הרב קצין בן 95 צלול בדעתו פגש את משלחת, ברך אותם וחזק את ידיהם. כששבקש ממנו אחד החיילים לפתוח בשיר, כמה הוא הופתע שלא שיר חסידי או פזמון ספרדי יצא מפיו של הרב קצין אלא השיר הציוני הגלותי המפורסם "עם ישראל חי". המשלחת פצחה בשירה סוערת והרבנית קצין לא יכלה לעצור את דמעותיה מרוב התרגשות.,,האחראי על תכני המשלחת וגיוס החיילים רפאל ווין בעצמו עשה עליה מאוסטרליה לפני כשבע שנים וספר לכתבנו אבי בן טוב כי המשלחת במהלך עשרת הימים בקרה בלמעלה מ-20 בתי ספר ציבוריים ויהודיים, קמפוסים ובתי כנסת, ולמעלה מ-35 ארועים תוך חיכוך עם יותר מ-8000 תלמידים במסע.,רפאל ווין אשר אחיו נפצע בצוק איתן הוסיף: "כי הרגעים המרגשים המשלחת הם כאשר סטודנטית מוסלמית נגשת לאחר ההרצאה ואומרת אני רוצה להשאר איתכם בקשר, שיניתם את תפיסת עולמי . "או כאשר תלמיד בתיכון יהודי אומר לאחר המפגש שהוא מעוניין לעשות עליה כי ארץ ישראל היא הבית".,באחד מהארועים החשובים של הקהילה הסורית למען גולני השתתפו טייקונים יהודים אשר שולטים בתפוח הגדול כדוגמת המיליארדר ג׳ף סטון אשר תרם 20 זוגות תפילין לחיילים בודדים, איש העסקים ריקי כהן, אדי מזרחי אלי כהן ועוד. כל חברי המשלחת לרבות ד״ר חגית הדר פועלים בהתנדבות מלאה כדי להרביץ ציונות בתפוצות מתוך תחושת שליחות וחיבור חזק לארץ ישראל.,,‏איש העסקים ג'ף סטון ובתו דניאל,כתבנו אבי בן טוב שאל את ד״ר חגית הדר מה הביא אותה להתחיל בפעילות והיא ספרה שהיא הייתה ראש המטה לשחרור גלעד שליט בניו יורק ומאז החלה בפעילות הסברתית מאסיבית , לאחר מכן נפגשה עם מרים פרץ ששכלה את שני בניה בגולני ושאבה ממנה השראה להמשיך בפעילות ערכית ציונית. לאחרונה אף עסקה בגיוס כספים לגולני מאז שבנה התגייס לגולני כחייל בודד.,ד״ר הדר סכמה את ההמסע של המשלחת ואמרה: "כי למרות שעומדים עלינו לכלותנו אנחנו חייבים לעמוד ולהלחם למען עם ישראל וארץ ישראל וחיילי צה"ל, ואנו שליחים בידיו של הקב״ה שמצילנו מידם".,,,,,

זו המשלחת השביעית במספר אשר ד״ר הדר מוציאה במהלך החמש שנים האחרונות והפכה לשם דבר בארצות הברית. המשלחת המורכבת מיוצאי צבא דתיים, מיחידות מובחרות ופצועי צוק איתן החלה את המסע בקהילת "מגן דוד" של הקהילה הסורית בארצות הברית ואשר מאמצת אותם בכל המסע, עברה דרך קהילות אורתודוקסיות, בתי ספר ציבוריים ועד צ'ולנט בבורו פארק.

ד״ר חגית הדר הסבירה לכתבנו אבי בן טוב "כי החיילים מביאים איתם רוח של ציונות ואהבת חינם, מציגים את צה״ל כצבא מוסרי ומחזקים את משנת הרוא״ה קוק של עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל". במשלחת היו תשעה חיילים ושתי חיילות אשר שרתו בגבול עזה בצוק איתן וחלקו עם השומעים דילמות מוסריות, קונפליקטים מהלחימה בשטח וכיצד צה״ל שומר על מוסריות תוך כדי סיכון החיילים בשטח.

"אחת החוויות המרגשות והמחברות של עם ישראל באשר הוא , ספרה ד"ר הדר הייתה כאשר בליל שישי יצאה המשלחת לאכול צולנט ואוכל יהודי בבורו פארק ופצחו בשירים יהודים במסעדה, כמה מרגש היה לראות חסידים למהדרין רוקדים ומחבקים את החיילים ללא קשר לאמונתם והשקפת עולמם השונה". "כמה מהחסידים אף באו ולחצו את ידיהם של החיילים והביעו את הערכתם למסירות הנפש של חיילי צה"ל".

‏

נקודת ציון מרגשת הייתה כאשר נפגשה המשלחת עם הרב קצין שיחיה, מייסד הקהילה הסורית בברוקלין. הרב קצין בן 95 צלול בדעתו פגש את משלחת, ברך אותם וחזק את ידיהם. כששבקש ממנו אחד החיילים לפתוח בשיר, כמה הוא הופתע שלא שיר חסידי או פזמון ספרדי יצא מפיו של הרב קצין אלא השיר הציוני הגלותי המפורסם "עם ישראל חי". המשלחת פצחה בשירה סוערת והרבנית קצין לא יכלה לעצור את דמעותיה מרוב התרגשות.

‏

האחראי על תכני המשלחת וגיוס החיילים רפאל ווין בעצמו עשה עליה מאוסטרליה לפני כשבע שנים וספר לכתבנו אבי בן טוב כי המשלחת במהלך עשרת הימים בקרה בלמעלה מ-20 בתי ספר ציבוריים ויהודיים, קמפוסים ובתי כנסת, ולמעלה מ-35 ארועים תוך חיכוך עם יותר מ-8000 תלמידים במסע.

רפאל ווין אשר אחיו נפצע בצוק איתן הוסיף: "כי הרגעים המרגשים המשלחת הם כאשר סטודנטית מוסלמית נגשת לאחר ההרצאה ואומרת אני רוצה להשאר איתכם בקשר, שיניתם את תפיסת עולמי . "או כאשר תלמיד בתיכון יהודי אומר לאחר המפגש שהוא מעוניין לעשות עליה כי ארץ ישראל היא הבית".

באחד מהארועים החשובים של הקהילה הסורית למען גולני השתתפו טייקונים יהודים אשר שולטים בתפוח הגדול כדוגמת המיליארדר ג׳ף סטון אשר תרם 20 זוגות תפילין לחיילים בודדים, איש העסקים ריקי כהן, אדי מזרחי אלי כהן ועוד. כל חברי המשלחת לרבות ד״ר חגית הדר פועלים בהתנדבות מלאה כדי להרביץ ציונות בתפוצות מתוך תחושת שליחות וחיבור חזק לארץ ישראל.

‏איש העסקים ג'ף סטון ובתו דניאל

כתבנו אבי בן טוב שאל את ד״ר חגית הדר מה הביא אותה להתחיל בפעילות והיא ספרה שהיא הייתה ראש המטה לשחרור גלעד שליט בניו יורק ומאז החלה בפעילות הסברתית מאסיבית , לאחר מכן נפגשה עם מרים פרץ ששכלה את שני בניה בגולני ושאבה ממנה השראה להמשיך בפעילות ערכית ציונית. לאחרונה אף עסקה בגיוס כספים לגולני מאז שבנה התגייס לגולני כחייל בודד.

ד״ר הדר סכמה את ההמסע של המשלחת ואמרה: "כי למרות שעומדים עלינו לכלותנו אנחנו חייבים לעמוד ולהלחם למען עם ישראל וארץ ישראל וחיילי צה"ל, ואנו שליחים בידיו של הקב״ה שמצילנו מידם".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית