אבוט: 5 עובדות שחשוב שתדעי על סכרת הריון

תזונה מותאמת, פעילות גופנית וניטור עקבי של רמות הסוכר בדם הנם המפתח לניהול נכון של סוכרת לפני לידה. תקופת טרום הלידה רצופה באבני דרך – מהרגע שאת מגלה את הבשורה וכלה בהכנות הטכניות לקראת בואו של התינוק. אבל לקראת בדיקת העמסת סוכר אולי עולות לך כמה שאלות (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
אל תעמיסי..
סוכרת לפני לידה שכיחה בקרב 1 מתוך 10 לידות ומעלה את הסיכון לסיבוכים בריאותיים לתינוק ולאם. במידה ואובחנת עם סוכרת, כדאי לדעת מהי המשמעות, כיצד תוכלי להפחית את הסיכוי לסיבוכים, והכי חשוב, איך לשמור על עצמך ועל התינוק מאושרים ובריאים לאורך כל הדרך.

מהי סוכרת במצב מיוחד?

רונית דוייב מנהלת מדעית אבוט מסבירה: "הסוכרת המוכרת היא תופעה שמתפתחת כאשר הגוף מפתח עמידות בפני ההשפעות של ההורמון אינסולין. תפקיד ההורמון הוא לסייע בהכנסת סוכר מזרם הדם לתוך התאים ובכך לספק אנרגיה.כאשר מפתחים עמידות לאינסולין, יש ירידה בתהליך הכנסת סוכר לתאים, הסוכר מצטבר בדם ואת עלולה להרגיש את התסמינים האופייניים: צימאון, יובש בפה, עייפות, תכיפות במתן שתן ועוד".

"בניגוד לסוכרת מסוג 1 ו -2, סוכרת במצב מיוחד נגרמת בין היתר משינויים פיזיולוגיים המתרחשים במהלך התקופה ומשפיעה על אחת מכל 10 נשים לפני לידה", מסבירה כריסטינה שרי, (Christina Sherry, PhD, RD) , חוקרת בחטיבת התזונה בחברת אבוט. "לעיתים בזמן זה, ישנם שינויים הורמונליים המשפיעים על התהליכים בגוף, למשל: השפעה על הפחתה או חסימה של ההורמון אינסולין בגוף הגורמת לעמידות לאינסולין", היא אומרת. במידה וישנם גורמי סיכון נוספים , כמו: עודף משקל, תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) או היסטוריה משפחתית של סוכרת מסוג 2 , העמידות לאינסולין יכולה להתפתח לסוכרת לפני לידה.

"סוכרת זו מגדילה סיכונים בריאותיים שונים לאם ולתינוק, כמו הסיכון לתינוק במשקל גבוה, צהבת, בעיות נשימה לתינוק וסיכויים מוגברים ללחץ דם גבוה ולרעלת לאם (מצב שעלול לגרום נזק לאיברים כולל הכליות )", אומרת מדריכת סוכרת מוסמכת, קרמין קולקרני,( Karmeen Kulkarni, MS, RD) מנהלת מדעית תחום סוכרת באבוט. חשוב לזכור שסוכרת טרום לידה לא בהכרח תשפיע לכל החיים, עבור נשים רבות, במיוחד אלו שמקפידות על תזונה נכונה ואורח חיים בריא בהתאם להמלצות התואמות את מצבן, בשילוב עם פעילות גופנית- סוכרת זו תהיה זמנית, וסביר להניח שלאחר לידת התינוק תחלוף.

איך מאתרים סוכרת טרום לידה?

בשבועות 24 עד 28 לפני הלידה, עלייך להגיע לבדיקת העמסת סוכר לאיתור סוכרת. בדיקה זו מתבצעת באמצעות בדיקת דם רגילה, לאחר שתיית 50 מ"ג סוכר המהולים בכוס מים (כדי להקל על טעם המתיקות , תוכלי להוסיף לימון סחוט) מטרת הבדיקה היא מעקב אחר תיפקוד ההורמון אינסולין הנבדק על ידי רמות הסוכר בדם. במידה ורמות הסוכר בדם יהיו גבוהות מן הצפוי, תתבקשי להגיע לבדיקת דם נוספת בה תתבקשי לשתות 100 מ"ג סוכר, מהול במים לפני הבדיקה.
בדיקה זו נעשית בכמה שלבי מדידה: רמות סוכר בצום (לפני נטילת 100 מ"ג סוכר), ולאחר מכן כל שעה במשך שלוש שעות לאחר העמסת הסוכר. בהתבסס על התוצאות, הרופא שלך יקבע אם יש לך סוכרת טרום לידה או לא.

5 דרכים להישאר בריאה עם סוכרת טרום לידה

"התקופה הזו הוא הזדמנות לתת לך ולתינוק שלך את ההתחלה הטובה ביותר לקראת עתיד בריא", אומרת כריסטינה שרי, (Christina Sherry, PhD, RD) "על ידי שמירה על רמות תקינות של הסוכר בדם לאורך התקופה, נשים עדיין יכולות ליהנות מזמן שמח ומאושר, אפילו עם סוכרת טרום לידה".

1. בחירה נכונה של פחמימות

כדאי לבחור בפחמימות מורכבות כמו קמח מלא, סיבים תזונתיים פירות וירקות, על פני פחמימות פשוטות כגון: לחם לבן, ממתקים וסודה, אומרת כריסטינה שרי, (Christina Sherry, PhD, RD. כדאי לפזר את הפחמימות לאורך כל היום כדי לשמור על רמות קבועות של סוכר בדם.

2. אכלי ארוחות קטנות

במקום שלוש ארוחות גדולות ביום, מומלץ לאכול ארוחות קטנות וארוחות ביניים המכילים מעט פחמימות כל 2-4 שעות.

3. השארי פעילה במהלך התקופה

פעילות גופנית, כמו הליכה קצרה של 15-30 דקות מידי יום יכולה לשפר את מצבך. במידה ועסקת בפעילות גופנית עוד לפני כן, כדאי להתייעץ עם רופא כיצד להמשיך זאת.

4. עקבי אחר רמות הסוכר בדם

בדרך כלל, יש למדוד את רמות הסוכר בדם בבוקר בצום וכשעה לאחר כל ארוחה, להנחיות נוספות יש להתייעץ עם הרופא המטפל.

5. ליידע את הרופא המטפל

לנשים עם סוכרת במצב מיוחד יש סיכוי של 60 אחוז לפתח סוכרת סוג 2 בשלב מאוחר יותר בחיים, ולכן יש לעדכן כל רופא משפחה שלך אודות סוכרת טרום לידה. יש הממליצים על בדיקת רמות הסוכר בדם מידי שנה- שלוש שנים, על פי המלצת הרופא.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית