הרב מוצפי: בעלת תשובה שרוצה לכפר על מעשיה - תסייע לאמהות ברוכות ילדים

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים הספרדים, פסק כי אישה שחזרה בתשובה ורוצה לכפר על מעשיה שלא תעשה סיגופים אלא תסייע לאמהות ברוכות ילדים. כמו כן, הרב פסק כי אין להקשיב לדעות קדומות בומקרה הצורך לאפשר לתת לילד תרופת 'ריטלין'

מאמע | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הרבנים הספרדים, פסק כי אישה שחזרה בתשובה ורוצה לכפר על מעשיה שלא תעשה סיגופים אלא תסייע לאמהות ברוכות ילדים. כמו כן, הרב פסק כי אין להקשיב לדעות קדומות בומקרה הצורך לאפשר לתת לילד תרופת 'ריטלין'.

לאחרונה הגיעה ללשכתו של הרב שאלה מבעלת תשובה: "אשה בעלת תשובה שביקשה כפרה על הליבוש הלא צנוע קודם חזרתה בתשובה: "שלום לרב. איך אישה יכולה לכפר ולמחוק מעשים לא צנועים שנעשו בימי הילדות והנערות? שמעתי מרב כמה שזה חמור. אמא ל-2 ילדים גדולים. האם עינויי נפש כגון אי אכילת בשר בשבוע יחשב".

בתשובה הגיב הרב: "לא לעשות סיגופים. לעזור לאמהות ברוכות ילדים".

נושא נוסף שהורים רבים מתלבטים בו זה האם להקשיב לעצת המומחים ולתת לילד 'ריטלין'. הרב נשאל: "בני בן כ-10 לומד בת"ת. הרבנים אומרים שללא ריטלין הוא ממש לא לומד ולא מרוכז. קשה לנו לתת (זה ממש סם) וטוען שמזיק לו מה אפשר לעשות על מנת שירצה ללמוד גם ללא התרופות המזיקות הללו".

הרב מוצפי הגיב בתשובה כי יש לקחת את הכדורים: "רבים וטובים נוטלים את התרופה. חבל להפסיד את הילד בגלל דיעות קדומות".

שאלה נוספת שהגיעה לפיתחו של הרב היא לגבי שמות של ילדות: "יש לנו שתי בנות שאחת שמה 'אביה' והשניה 'אליה' הם בנות 8 ו-9. האם זה בסדר?"

בתשובה הגיב לה הרב מוצפי כי עליה להחליף את השמות: "לא שמות של בנות. יש להחליפן".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית