הלוחשת למספרים: ציור חייו של עמיר פרץ

בציור חייו של פרץ עומדים עצים שניכר עליהם את השנים שעברו, עמידה איתנה מול איתני הטבע הקשים שחלפו. באותה נשימה הגזע עבה ויציב. בצד הציור ובאופק המרוחק רואים את הירח המעיד על אופי על חושי ואינטואיציה חזקה להפליא. ככול שנתרחק מהציור נבין אותו יותר ונזהה יער קסום עם המון תקווה אידאולוגיה וחזון (בחירות 2017)

אלין שלמה | כיכר השבת |
ציור..
עמיר פרץ - 9.3.1952

ציור חייו

אם הייתי נותנת לצייר צבעים ומכחול ומבקשת ממנו לצייר את ציור חייו של עמיר פרץ, הייתי מקבלת ציור מדהים העומד במוזיאון בקיר לבן גדול. שלושה גופי תאורה קטנים ועמומים זורקים מעט אור על הציור ומדגישים מסע מורכב קשה ומלא תלאות בדרך אך בד בבד מלא אופקים חדשים.

כאשר נעמדתי מטרים ספורים מול הציור והתבוננתי בו, דמיינתי ציור עתיק משנות ה-40 שנגלה לימנו אנו. מן קמבאק וסוג של אגדה שהתעוררה לחיים.

פרץ נולד בחודש מרץ, חודש קריר לכל הדעות וכך גם משקף הציור. עצים עם טיפות גשם אחרונות על העלים. ועלים שכבר הספיקו לנשור על האדמה הלחה. כחייו של פרץ, כך גם הציור ניחן בשמש בקצה שזורקת קרניים חמימות ולא ישאירו זכר לטלטלות והקשיים שהיו לפניי.

כל פינה אפרורית בציור חייו של פרץ תהפוך להיות מאירה. כחודש מרץ ההפכפך כך יש לפרץ ימים מעוננים ועצים שמחפשים את קרניי השמש המחממות. עמיר פרץ הוא ציור סבוך ומורכב שלא רוצה שיראו אותו כך, ולכן הוא עומד במוזיאון בשיא הדרו. ומחכה ומצפה להכרה.

יש לו לפרץ מלא אוצרות טבע חבויים בדמות תשוקות ויצרים לכל עניין ועשייה. חייו לא היו לו פשוטים בלשון המעטה כך גם ילדותו וקשריו עם אביו. נפשו, השייכות לעולם והרגש שלו עייפו. יש לו לפרץ תהפוכות בחייו. אינדבידואליסט, כוחניות, שליטה, התגברות על קשיים, חשיבות עצמית. חוסר אמון בזולת עומק ותפיסה על חושית שאגע בה בהמשך.

לפנינו עומד "השורד האחרון".

פרץ ניחן בערכים חברתיים ואף בערכים רוחניים ודתיים גבוהים, אך מסתיר זאת היטב. הוא יודע להרשים אחרים, אך החוזק והחוסן שלו זמניים הם. הבעייתיות של פרץ שהוא לא מסוגל לקבל החלטות לטווח רחוק. ומשהו מתעייף בו בדרך. פרץ תמיד מגיע לפי הבאר, אך מתקשה ללגום ממנה עד שובע.

תחושת המעוף של פרץ מלווה תמיד בהתחלות חדשות אך מאידך גם קשות, מאבקים ללא סוף. בדידות, מופנמות ופנטזיות לא ממומשות. וחיים תחת תחושת מירמה ע"י אחרים לא גורמות לו מנוח. ישכיל פרץ אם יידע לשחרר תחושות אלה ולהתרכז בעיקר. הירח והעמימות בציור של פרץ מלא עומק. עם השנים פיתח פרץ חוש של תפיסה על חושית ואינטואיציות מחודדות ביותר שנראו לאחרונה. הוא משתמש ביכולת העל חושית הזו בעיקר מול אנשים. פרץ ניחן בגאונות ריגשית מופלאה ויעשה טוב אם ישתמש בה במהלך חייו.

עד גיל 58 חייו של פרץ סימלו צימצום והרחבה. סגירות ופתיחות. הצלחות וכישלון. אך מגיל 58 חלה תפנית מפתיעה ופרץ נכנס לעשור מדהים שמסתיים בעוד כ-3 שנים מהיום.

58-68 -בזירה הפוליטית

פרץ הולך להנות מקרני השמש המחממות והוא יהיה מלא עשייה צרופה ודחף שמלווה הצלחות. זה הזמן (טיימינג). של פרץ לפרוץ ולעמוד במרכז הציור ולומר הנני - אני כאן. אם יידע פרץ למנף את עצמו יהנה מהתפתחויות מזהירות הכרה ומנהיגות. אני מציעה לפרץ להכנס לעשייה ללא פשרות ולמימוש האג'נדה שלו.

הוא יכול ומסוגל להוביל לשינוי ולמהלכים שישפיעו על החברה בישראל. פרץ מצוי בשלוש השנים הקרובות בעודף אנרגיה שמיימית מאתגרת וממוזלת בעבורו. וניתן יהיה שכולם ירכשו כרטיס כניסה למוזיאון לראות את ציור חייו.

הייתי ממליצה לפרץ להתרכז בעשייה בתפקידו הנוכחי ולא לדחוף להנהגה גבוהה מידי בדמות ראש ממשלה, זה לא יקרה. לא הפעם ואף פעם. כן הייתי דוחפת לחיבורים עם מפלגות כאלו ואחרות על מנת לקדם את האג'נדה שלו.

אם ישכיל פרץ לעשות "הפרד ומשול" עם עצמו. ולשחרר את הקושי הוא יוכל להתחיל להנות מהמסע שנכפה עליו.
בשלוש השנים הקרובות נראה אצל פרץ הסכמי חבירה למפלגות ודחיפת מהלכים מצויינים.

מפלגת העבודה:

החיבור שלו עם מפלגת העבודה נתון ללא עוררין. ואין מציאות אחרת. מאידך הוא יידרש לעמוד בציפיות המוגדרות מראש. ולתפקד במערכת הירככית נוקשה למדיי. אך הוא ירגיש שייך ומוגן. אם ירגיש חוסר אמון ליד אנשים שנמצאים בקירבתו. הוא ירחיק אותם במיידי. וסמכו עליי, הוא ירגיש! הוא יודע לומר את אשר על ליבו באופן הישיר ביותר.

בחירות 21 לכנסת ישראל

בבחירות 21 לכנסת ישראל היא נקודת גורל מצויינת בעבורו. והדינאמיקה של הבחירות תעשה את שלה. אני לא פוסלת מיזוג עם מפלגה מסויימת וכך גם שינויי אסטרטגיה. יש מצב שתיווצר לו אופציה לשנות את מקומו. אולי הוא לא יפסול זאת במיידית. הוא ישקול את הכדאיות לפי המצב שיהיה נתון בו. בבחירות הקרובות אני צופה שיקבל תפקיד מלא הכרה.

סיכום:

בציור חייו של פרץ עומדים עצים שניכר עליהם את השנים שעברו, עמידה איתנה מול איתני הטבע הקשים שחלפו. באותה נשימה הגזע עבה ויציב. בצד הציור ובאופק המרוחק רואים את הירח המעיד על אופי על חושי ואינטואיציה חזקה להפליא.
ככול שנתרחק מהציור נבין אותו יותר ונזהה יער קסום עם המון תקווה אדיאולוגיה וחזון.

הציור ירומם את רוחנו ונרגיש ששחר חדש הפציע. ההרים המרוחקים מאחורי היער מסמלים בעבורנו שבתום 3 שנים הקרובות, שוב פרץ יתקל בקשיים במערכה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית