המשבר בהדסה: אין עדיין אחיות מקצועיות

בית החולים דיווח על גיוס אחיות חדשות במקום אלו שהתפטרו בעקבות הרופאים אך מתברר כי הן אינן מקצועיות ורק בעוד שנה יוסמכו. ההורים: "אנחנו צועקים כבר חודשים" (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדסה עין כרם (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

תוצאות המשבר במחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה עין כרם ממשיכות למרות הרגיעה הזמנית. בבית החולים הדסה דיווחו שגייסו 19 אחיות חדשות למחלקת המטו אנקולוגיה ילדים, במקום 15 האחיות שעזבו את המחלקה בשלושת החודשים האחרונים. הדיווח של הדסה התפרסם בתגובה לדיווח בחדשות ערוץ 2 על פיו עוד אחיות הודיעו לאחרונה שהן עוזבות את המחלקה, ובסך הכל 15 אחיות עד כה מאז פרץ המשבר הקשה בעקבות התפטרות הרופאים לפני כשלושה חודשים.

בהנהלת בית החולים הדגישו כי מספרן של האחיות שגויוסו הוא גדול יותר ממספרן של אלה שהתפטרו. אולם כעת, על פי הדיווח בערוץ 2, מתברר שמבין 19 האחיות החדשות שגויסו למחלקה, רק ל-5 או 6 מהן ישנה הסמכה של המטו-אנקולוגיה ילדים. כך שליותר משני שליש מהאחיות שגויסו למחלקה אין בכלל הכשרה לטיפול בילדים חולי סרטן. רק עכשיו, לאחר שגויוסו למחלקה יעברו קורס שיכשיר אותן לשמש כאחיות מומחיות לטיפול בילדים חולי סרטן.

המשמעות של הדבר הזה, היא שרק בעוד כשנה, כשתסתיים הכשרתן, הן באמת יוכלו לתפוס את מקומן של האחיות שעזבו. אם כי גם אז חשוב לזכור, יהיה מדובר באחיות חסרות ניסיון בטיפול בילדים בחולי סרטן בניגוד לאלה שעזבו את המחלקה שהן אחיות עם ניסיון של שנים בטיפול בילדים כאלה.

הורי הילדים החולים מסרו בתגובה ל'כיכר השבת' כי "עזיבת האחיות במחלקה זה לא רק אקט מחאתי שהנהלת הדסה המתנשאת מנסה לצייר, מדובר באחיות מסורות שהקריבו ימים ולילות לרפואת הילדים, היו קשורות לילדים שלנו בצורה מיוחדת, הן החליטו לעזוב למרות ההשלכות הכלכליות שהן הולכות להינזק, בדיוק מאותה הסיבה שהרופאים שלנו עזבו.

הן לא מוכנות להרוג ילדים חולים בשביל כסף להדסה, הן יודעות בדיוק כמונו מה רמת הרופאים היום במחלקה. חודשים כבר אנחנו זועקים שמישהו יציל את הילדים חולי הסרטן בירושלים, והפוליטיקאים במפלגות החרדיות עסוקים בתככים פנימיים", אומרים ההורים.

לדבריהם, היום אין מחלקה אונקולוגית ילדים מתפקדת בירושלים, אין שם מספיק רופאים מקצועיים, ואלו שכן נמצאים שם מבינים רק בהשתלות מח עצם. "הדבר החמור ביותר שמשרד הבריאות ובית החולים הדסה עין כרם מנסים להסתיר מעיני הציבור,שמאז המשבר לא התאשפז ילד אחד מירושלים במחלקה, יש שם רק תיירות רפואית שמטרתה לא לרפא ילדים אלא לייצר עוד הכנסה כלכלית להדסה, רוטשטיין מספסר בילדים חולים בשביל להיצמד לכיסא. בגלל המחדלים של כבוד שר הבריאות יעקב ליצמן, מחלקות אונקולוגיות ברחבי הארץ, קורסות מעומס", הם מאשימים.

מבית החולים הדסה מסרו בתגובה: "בניגוד לפרסום המנסה להציג את המשבר ״רחוק מסיום״, המחלקה מתפקדת היטב ופועלת בתקינה מלאה של צוות אחיות מסורות ומנוסות ורופאים מצוינים. אנו שמחים לבשר כי רק השבוע נקלטו במחלקה שלושה רופאים מומחים במשרה מלאה, וכעת היא מונה 9 רופאים מומחים ומתמחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר