רוצה להצליח? כמה מיתוסים שאת חייבת לשבור בדרך

היא רק כבת 32 וכבר מקימה את העסק השלישי שלה, קים לואן דומג עשתה את מה שבעיניי אחרים היה נראה כבלתי אפשרי או כנגד כל החוקים בספר. אך עובדה, היא עשתה זאת * בדרך להצלחה שוברים כמה מיתוסים בפטיש העשיה (נשים מהעולם)

גילי שלום | כיכר השבת |
פטיש העשיה..
כללי העולם הם מאד ברורים, עשיX את תרויחיY. אם לא תעשיY את תפסידיX. הכללים להצלחה הם ברורים, רק אם תצלחי הכללים תוכלי להצליח. ככה כולם אומרים. כולם? כולם חוץ מאחת, ששמה קים לואן דונג.

להחזיק 3 עסקים פעילים ומרוויחים בגיל 32, זה לא עניין כזה פשוט, יש כבוד.היא מארגנת אירועי יוקרה בכל העולם, היא סוכנת דוגמניות אסייתית, וגם בעלת חברת הפקה ובידור שמומחית באופנה. אז בעצם היא ירתה לכל הכיוונים. אופנה, פרסום, קלנוע, והיד עוד נטויה...

אז איך היא עשתה את זה? ומה המתכון להצלחה שלה? המתכון הוא בדיוק ההפך ממה שחשבנו, שבירת מיתוסים שבעיני כל העולם היו נראים כ"מתכון להצלחה". אז לא, היא באה פשוט לשבור אותם אחד לאחד.

מיתוס ראשון: קודם תביני אחר-כך תעשי.

היא אומרת בדיוק ההפך. תעשי, ולאט לאט הביני את הכללים, מה צריך לשפר ומה צריך להוריד. רק שנה לאחר שהקימה את עסקה הראשון חברת ״Empire Society״ היא הבינה את צרכי הקהל. הקליינטים היו מתעניינים בדוגמניות שהן גם דוברות ופרזנטיות. לכן היא פתחה את העסק השני, חברת ״Prestigious״ שבה דוגמניות אסיתיות עבדו כדוברות ופרזנטיות. מה גם שנתנה קים במה לדוגמניות אסיתיות שעד אז לא הייתה סוכנות שתייצג אותן. קים היתה הראשונה לעשות זאת.

קים עונה: אל תלכי עם תוכניות מסודרות, ואל תלכי ראש בקיר. זה אמנם טוב שיהיה לך תכנית בראש, אך תני לזה לזרום ואל תפחדי משינויים שיבואו, זה יכול להוביל אותך לדברים הרבה יותר גדולים.

מיתוס שני אומר: להתקדם ולגדול כמה שיותר מהר.

אמנם את העסק הראשון והעסק השני היא פתחה בהפרש של שנתיים בלבד. אך ההפרש בין העסק השני לשלישי היה הפרש של עשר שנים. העסק השלישי, חברת ״Image Powerhouse״ שעוסקת אופנה ובלייף סטייל. אמנם היא עסקה בזה עוד לפני, אך היא לא השיקה את החברה עד ששני העסקים היו מבוססים לגמרי, והיא יכלה לעבור אל הביג אפל, אל ניו יורק ושם לפתוח את עסקה.

קים עונה: לפעמים הטיפין טיפין זה מה שעושה טוב לעסק. יכולתי לפתוח את העסק השלישי עוד הרבה לפני, אך הרגשתי שזה טו מאץ׳ והוא עדיין לא בשל. לא מאמינה בעבודה קצרה, עבודה ארוכה ומתמשכת היא עבודה שהפירות שלה יותר עסיסיים.

המיתוס השלישי אומר: תיזום אך ורק אם אתה יזם.

אמנם היא מצטיירת כיזמית חרוצה ויצירתית. אך למרבה הפלא היא באה ממקום ששם הפשטות והסגירות זו הדרך. היא ויטנאמית מסורתית ששם מחנכים לרכוש השכלה גבוהה ולעבוד כרופאים בנקאים ועורכי דין. היא אפילו מחזיקה תעודת סוכנת נד״לן, היא עשתה זאת אך ורק בגלל משפחתה שהתעקשה שתעבוד בעבודה מסורתית ומכובדת. עד שהחליטה יום אחד שהיא חייבת לפרוץ לעבוד ולהתפתח בעסקים שהיא רוצה לעסוק בהם. היא קיבצה את משפחתה וסיפרה להם גלויות, שהיא אמנם מכבדת את המסורת המשפחתית והוייטנאמית, אך היא לא יכולה לפתח שתי קריירות בו זמנית, והיא חייבת להתרכז באחת, בזו שהיא מתחברת יותר.כיום המשפחה שלה היא יד ימינה בכל העסקים.

קים עונה: לא משנה מי את ומהיכן את באה, את לא חייבת להיות יזמית גדולה או לבוא מבית של יזמים. את יכולה להצליח בכל מקום לא משנה מהיכן את באה, פשוט תרצי ולכי אחרי החלום שלך.

עוד משהו ממשנתה של קים, היא להראות לעולם שגם נשים יכולות ליזום ולהצליח, והן יכולות לעשות את זה הכי טוב שיש. בגיל 32 להחזיק שלושה עסקים רווחיים וידועים לכל, זה לא פשוט. "אל תפחדי ליצור, אל תמהרי, עשי זאת לאט ובטוח .אל תפחדי לקפוץ למים ואל תפחדי לשחות אחרי הזרם, אל תפחדי להיות אישה שיוזמת לבד מול ים גברים. לכי אחרי החזון שלך, הקיפי עצמך באנשים הנכונים שיגרמו לך להאמין בעצמיך, ואל תשכחי שהשמיים הם אפילו לא הגבול".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית