מדריך: איך לחתוך בצל בלי דמעות

לחתוך או לא לחתוך? אם את מאלו שלפני שהן חותכות בצל, הן מתאבזרות במסכות הגנה, מטליות לחות לניגוב הדמעות, כפפות אטומות, אטב אף למניעת ריח ועוד כל מיני אמצעי הקלה נגד צריבת הבצל. יש לנו פתרון יעיל עבורך * אחת ולתמיד; למה בצל גורם לנו לבכות?(מדור האוכל של mame)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
אחת ולתמיד!
גם אם אתם מאלה שלא יכולים לעבור שבת בלי 20 קילו בצל, סביר להניח שאתם לא ממש אוהבים לחתוך אותו. תחושת הבערה, הדמעות והעיניים השורפות הן לא מהחוויות היותר נעימות שהיינו רוצים לכלול בסדר היום שלנו, ואם אי פעם עשיתם את טעות חייכם וניגבתם את העיניים עם היד, נהמר שלקח לכם זמן עד שקילפתם בצל בשנית. תתפלאו, אבל יש הסבר מדעי בדוק לתופעה הזו, וידיעת הסיבה לדמעות תהיה הצעד הראשון שלכם למנוע את המפל הבלתי נמנע שלהם.

כאשר הבצל צומח, אחד הדברים שהוא סופג מהקרקע הוא גופרית. את הגופרית הוא הופך לחומצת אמינו בשם סולפוקסיד, לה יש תכונה מובהקת אחת: היא יוצרת גז כשהיא באה במגע עם הסביבה. חיתוך הבצל משחרר את החומצה לחלל אוויר ואז נוצר גז מסוג syn-propanethial-s-oxide, נתעלם רגע מהשם המסובך, ונתמקד בתהליך הדי פשוט שמתרחש לאחר מכן. קולטנים בעיניים שלנו שמזהים את הגז הלא מוכר באוויר משדרים למוח שנותן פקודה לדמעות להתחיל לזרום כדי לשטוף את החומר שחדר לעיניים.

הגז משתחרר רק כשחותכים את הבצל. תהליך בישול מנטרל אותו. לאחר שהבצלים מתחממים המולקולות שיוצרות את הגז הופכות לפאסיביות. יש המון שיטות מומלצות למנוע מהבצל להרוס לך את הערב, כמו לנשום דרך הפה, או לא לנשום בכלל, אבל אחרי שלמדת מה גורם לדמעות, הנה כמה שיטות יעילות שיעזרו לך לבכות פחות בלי להסתכן בחנק כתוצאה מעצירת הנשימה שלך במשך כל זמן החיתוך.

כאשר הבצל צומח, אחד הדברים שהוא סופג מהקרקע הוא גופרית. את הגופרית הוא הופך לחומצת אמינו בשם סולפוקסיד, לה יש תכונה מובהקת אחת: היא יוצרת גז כשהיא באה במגע עם הסביבה. חיתוך הבצל משחרר את החומצה לחלל אוויר ואז נוצר גז מסוג syn-propanethial-s-oxide, נתעלם רגע מהשם המסובך, ונתמקד בתהליך הדי פשוט שמתרחש לאחר מכן. קולטנים בעיניים שלנו שמזהים את הגז הלא מוכר באוויר משדרים למוח שנותן פקודה לדמעות להתחיל לזרום כדי לשטוף את החומר שחדר לעיניים.,הגז משתחרר רק כשחותכים את הבצל. תהליך בישול מנטרל אותו. לאחר שהבצלים מתחממים המולקולות שיוצרות את הגז הופכות לפאסיביות. יש המון שיטות מומלצות למנוע מהבצל להרוס לך את הערב, כמו לנשום דרך הפה, או לא לנשום בכלל, אבל אחרי שלמדת מה גורם לדמעות, הנה כמה שיטות יעילות שיעזרו לך לבכות פחות בלי להסתכן בחנק כתוצאה מעצירת הנשימה שלך במשך כל זמן החיתוך.,,לקרר את הבצל לפני החיתוך,בדיוק כמו חום הבישול, גם קור מנטרל את תהליך יצור הגז של הבצל, כשהוא מאט את פעלות האנזימים המשחררים את הגז. לכן, מומלץ לשים את הבצלים במקרר או במקפיא לפני החיתוך.,לא לחתוך את השורש,השורש של הבצל מכיל את הריכוז הגדול ביותר של האנזימים משחררי הגז. לכן מומלץ להשאיר אותו מחובר עד סוף החיתוך.,להחזיק מים בפה בשעת החיתוך,כל דבר שנמצא בפה חוסם את הגישה של החומר הנדיף לקצות העצבים, הנמצאים באף. בנוסף החומר הדיף מתמוסס במים הנמצאים בפה לפני שהוא מגיע לעיניים. מנסיון, זה עובד. החסרון של השיטה הזו שלא ניתן לחתוך יותר מ-3 בצלים ברצף לפני שתרגישו צורך עז לירוק את המים.,להשתחרר מהריח,העניין עם בצל הוא כזה, לא משנה מה תעשי וכמה בקבוקי סבון תגמרי על הידיים שלך הריח לא ירד לך מהיד. הגז נשאר באוויר והריח נדבק לכל מקום שהוא בא איתו במגע.,ישנם כמה דברים שאת יכולה לנסות. הראשון כרוך בשימוש ברכחב שכבר קיים בארון המטבח שלך. סודה לשתיה ידועה בכוחות נטרול הריח שלה, והיא יכולה לעזור לך לשטוף את ריח הבצל מהידיים שלך, בנוסף, מיץ לימון יכול גם הוא לעזור.
‏אני תפקידי, לשחרר לך את הדמעות.. (צילום: שאטרסטוק)

לקרר את הבצל לפני החיתוך

בדיוק כמו חום הבישול, גם קור מנטרל את תהליך יצור הגז של הבצל, כשהוא מאט את פעלות האנזימים המשחררים את הגז. לכן, מומלץ לשים את הבצלים במקרר או במקפיא לפני החיתוך.

לא לחתוך את השורש

השורש של הבצל מכיל את הריכוז הגדול ביותר של האנזימים משחררי הגז. לכן מומלץ להשאיר אותו מחובר עד סוף החיתוך.

להחזיק מים בפה בשעת החיתוך

כל דבר שנמצא בפה חוסם את הגישה של החומר הנדיף לקצות העצבים, הנמצאים באף. בנוסף החומר הדיף מתמוסס במים הנמצאים בפה לפני שהוא מגיע לעיניים. מנסיון, זה עובד. החסרון של השיטה הזו שלא ניתן לחתוך יותר מ-3 בצלים ברצף לפני שתרגישו צורך עז לירוק את המים.

להשתחרר מהריח

העניין עם בצל הוא כזה, לא משנה מה תעשי וכמה בקבוקי סבון תגמרי על הידיים שלך הריח לא ירד לך מהיד. הגז נשאר באוויר והריח נדבק לכל מקום שהוא בא איתו במגע.

ישנם כמה דברים שאת יכולה לנסות. הראשון כרוך בשימוש ברכחב שכבר קיים בארון המטבח שלך. סודה לשתיה ידועה בכוחות נטרול הריח שלה, והיא יכולה לעזור לך לשטוף את ריח הבצל מהידיים שלך, בנוסף, מיץ לימון יכול גם הוא לעזור.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית