התגובה לניסוי הגרעין

טראמפ יחמש את דרום קוריאה במיליארדים

דונלד טראמפ נתן אישור עקרוני לדרום קוריאה לרכוש מארה"ב כלי נשק בסכום כולל של מיליארדים רבים. זאת בתגובה לניסוי בפצצת מימן שערכה השבוע צפון קוריאה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ והנשיא הדרום קוריאני (צילום: הבית הלבן)

בינתיים נראה כי זה הצעד המשמעותי היחיד שארה"ב נוקטת אל מול ההתגרות של צפון קוריאה. הבית הלבן מסר אמש (יום ב') כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נתן אישור עקרוני לדרום קוריאה לרכוש מארה"ב כלי נשק בסכום כולל של מיליארדים רבים. זאת בתגובה לניסוי הגרעיני הדרמטי שעשתה צפון קוריאה בפצצת מימן.

הבית הלבן מסר כי בשיחה שקיימו סיכמו טראמפ ונשיא דרום קוריאה, מו ג'אה-און, להגביר את הלחץ על צפון קוריאה בכל האמצעים העומדים לרשותם. לפי הודעת וושינגטון, השניים גם הבטיחו לחזק את היכולות הצבאיות המשותפות של שתי המדינות וטראמפ נתן "אישור עקרוני" להסיר את ההגבלות על ראשי הנפץ שמותר לדרום קוריאה להרכיב על טילים – מסר לצפון קוריאה שהמערב נערך גם לתרחיש של מלחמה.

אמש שוחח טראמפ גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. ממשלת גרמניה מסרה כי השניים הסכימו על כך שהניסוי הצפון קוריאני הוא הסלמה חדשה ובלתי מתקבלת על הדעת שהאחראי לה הוא המשטר הצפון קוריאני: "השניים סיכמו גם שהקהילה הבינלאומית חייבת להפעיל לחץ על המשטר בצפון קוריאה ושמועצת הביטחון חייבת לאמץ במהירות סנקציות קשות יותר". הקנצלרית מרקל הבטיחה גם שגרמניה תקדם סנקציות קשות יותר נגד צפון קוריאה באיחוד האירופי.

האמריקאים מנסים לקדם את הלחץ על צפון קוריאה גם באו"ם, קודם לכן התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום בעניין צפון קוריאה, ושגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה בו כי מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, "מתחנן למלחמה". השגרירה היילי אמרה כי ארה"ב תפיץ הצעת החלטה חדשה בעניין צפון קוריאה למועצת הביטחון עוד השבוע, וכי היא רוצה להביא אותה להצבעה ביום שני הבא.

"ארה"ב אינה רוצה מלחמה, אבל הסבלנות של ארצנו אינה בלתי מוגבלת", אמרה היילי. "הגיע הזמן לומר די. הגישה ההדרגתית שנקטה עד כה מועצת הביטחון בהטלת סנקציות על צפון קוריאה אינה עובדת. מועצת הביטחון חייבת לאמץ כעת החלטה על נקיטת הצעדים החזקים ביותר שיש נגד צפון קוריאה".

שגריר סין אמר במועצה כי המצב בחצי האי קוריאה בהידרדרות מתמדת וכי ארצו לא תאפשר היווצרות של כאוס ומלחמה שם. הוא קרא לצפון קוריאה "לחדול מנקיטת צעדים שגויים אשר מחריפים את המצב ואינם עולים בקנה אחד עם האינטרסים שלה עצמה", והפציר בה גם לחזור לשולחן המשא ומתן.

"על כל הצדדים לשקול ברצינות את ההצעה להקפאת המצב שהציגו סין ורוסיה, ואז לנקוט יוזמה ולהשיב על ההצעה הזו", אמר השגריר. שגרירת ארה"ב היילי אמרה קודם לכן כי ההצעה הסינית הזו "מעליבה".

שגריר רוסיה, וסילי נבנזיה, אמר כי נשקפת "סכנה חמורה" לשלום ולשקט בחצי האי קוריאה ובאזור. הוא אמר כי פתרונות צבאיים אינם יכולים לפתור את הבעיות בחצי האי קוריאה: "חשוב מאוד לשמור על קור רוח ולהימנע מפעולות העלולות להחריף את המתיחות. את המשבר הצפון קוריאני אפשר לפתור רק באמצעות ערוצים דיפלומטיים, בכלל זה מאמצי תיווך בלתי פוסקים של מזכ"ל האו"ם".

דובר הקרמלין עקץ את ארה"ב ואמר כי למדינות שאינן נמצאות באזור חצי האי קוריאה קל לדבר על מלחמה – אולם אלה שבאזור צריכות להיות מאופקות יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר