ראיון ל'כיכר השבת'

אריאל זילבר מחפש אחר המלחין שנעלם

הזמר והיוצר אריאל זילבר יצא בסינגל קליפ חדש ובו הוא מארח את מקהלת ידידים, האם הוא מקליט אלבום חסידי? כיצד התגלגל לידיו השיר? ולמה מאזין אריאל זילבר בבית? (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הוא חובש כיפת 'יחי אדונינו' ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים במוזיקה הישראלית למרות דעותיו הלא מתפשרות והשבוע הוא יצא בסינגל חדש ובו מקהלה חסידית.

שלום לזמר אריאל זילבר, פעם ראשונה שלך עם מקהל חסידית איך זה קרה?

זה קודם כל היה מרענן, חדש ונחמד מאד. זה שיר שפשוט דורש מקהלה, שיר שחוזר על עצמו פעמיים. הסתכלתי באינטרנט כל מיני מקהלות בסגנון הזה ונפלתי על "ידידים" אמרתי נראה לי שהם טובים וב"ה לא טעיתי.

גם המפיק דני קרק (פילוני) התלהב מהם ואמר "איפה הייתם כל החיים", הוא היה מופתע שהם יודעים כל כך טוב לשיר ולעשות קולות ושלא צריך להסביר להם כל דבר.

האם נראה אלבום שלם של דברים מהסוג הזה?

זו יציאה חד פעמית. השיר הזה הגיע אליי במקרה, אני תמיד מעריך מאד ושומע אנשים שניגשים אליי ברחוב עם שירים שחושבים שיוכל להתאים לי. הרבה פעמים יש רעיונות לאנשים והם לא יודעים איך להוציא את זה אל הפועל. כמה מהשירים שלי הגיעו אליי בצורה כזו כמו "שוכב לי על הגב" שמשהו שר לי ברחוב.

גם במקרה הזה, ישבתי עם אשתי במסעדה פתאום ניגש אליי משהו בשם מנדלסון, שהוא מתנדב בעמותה של חולים קשים וממה שהבנתי ממנו אחד החולים הלחין את השיר. הוא שר לי את זה והקלטתי אותו בסלולרי שלי והוא נעלם לי מהעיניים.

כשאני מקבל שיר ממלחין, אני שר את זה כמו ששרים לי את זה, אולי קצת תוספות שלי, אפילו סולם לא שיניתי, רק קצת את הגבוהים ואת הנמוכים. וגם הקצב הוא כמו שהוא נתן לי.

לאחר מכן לא ידעתי איך למצוא אותו, איבדתי את המספר שלו ואני עדיין מנסה למצוא את אותו בחור ואת המלחין. זו באמת הזדמנות ובמה לקרוא לו ליצור איתי קשר.

האלבום האחרון שלך היה יותר ישראלי ופחות "יהודי", איך יהיה האלבום הבא?

הכוונה שלי היא תמיד מלמעלה. אני לא מתכנן יותר מידי, יש לי שיר אני מבצע אותו, אני לא חושב על הכיוון. כעת יש לי שיר שלקוח מישעיהו שאני עכשיו עובד עליו כחלק מדיסק חדש ש'רפאנו השם' הוא חלק ממנו. יש באלבום החדש שירים שהם קצת פחות דתיים וגם שירים ממש דתיים-חסידיים.

בשנים האחרונות התארחת כמה פעמים בפרויקט 'צמאה' של ניגוני חב"ד מה דעתך על הסגנון והאלבומים והאם נראה פעם אלבום חב"ד של אריאל זילבר?

זה כבוד גדול ותענוג להיות חלק מזה. יש שם בן אדם, נאור כרמי, שהוא מעבד עילוי שעושה דברים נפלאים. בכל פעם אני בוחר שיר מתוך כמה אפשרויות שהוא מציג לי והוא עושה מזה דברים שאני לא מצפה, זה תמיד מפתיע אותי לטובה.

למרות זאת, אני ממש לא בקיא במוזיקה החב"דית, אני פה בגיתית החב"דניק היחידי. יש לי את הלימוד של הרבי ואת השלט בחוץ של 'יחי אדונינו' והדגל של המשיח ואני קורא את הרבי כל היום ושומע הרצאות של התניא אבל אני יחידי חוץ מהחברותא שלי לתניא כך שאני פחות יושב בהתוועדויות ולומד את הניגונים האלה. הלוואי שאזכה, בשמחה רבה.

למה מאזין אריאל זילבר?

(צוחק צחוק מלא שמחה ומתחיל לשיר בהתלהבות "אדון הסליחות") כל החודש האחרון אני שומע את פיוטי הסליחות, ביצועים של כל מיני אנשים מהיוטיוב. מעבר לזה אני שומע הכל רוקנרול משנות ה-50, מוזיקה קלאסית, ערבית, אתיופית ועוד.

יש לי מנהג, כל בוקר כשאני הולך לבית הכנסת אני מפזם לעצמי ניגון חדש ואם זה יוצא טוב אני מקליט את זה בסלולר. זה התחלה של מנגינות ולפעמים אני ממשיך את זה ויש לי ככה שירים מכל הסגנונות, כולל מוזיקה אתיופית ממש ששיר כזה ייכנס בקרוב לאלבום החדש שאני עובד עליו.

מחכים לאלבום יהודי נוסף...

לי יש את האישור של רבי נחמן מברסלב, שפעם התלוננו בפניו שהכניסו לבית הכנסת מנגינות של הקוז'קים והוא השיב שאם המילים בעברית זו כבר מוזיקה יהודית, העיקר זו הכוונה שלנו.

האזינו וצפו בסינגל קליפ החדש של אריאל זילבר ו'ידידים':

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר