פרסום ראשון

מסתמן: הבחירות לרבנות העיר בני ברק יידחו בשנתיים

מועצת הרבנות הייתה אמורה לבחור אמש נציג לוועדת הבחירות, אך הדבר לא קרה והישיבה הבאה תתקיים לאחר החגים. התוצאה: הבחירות צפויות להידחות בשנתיים בשל שנת הבחירות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
המועמד המוביל הרב שמואל צברי והרב המכהן הגר"ש קורח (צילום: יוסי רוזנבוים)

בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר השבת" לראשונה על פתיחת הליך לבחירת רב לעיר בני ברק אחרי עשרות שנים, כאשר המשרד לשירותי דת פנה אל נשיא מועצת הרבנות הראשית וביקש לקדם את הליך בחירת הרב לעיר באמצעות מינוי נציג מועצת הרבנות לועדת הבחירות. על פי התקנות לבחירת רב, על מועצת הרבנות לבחור רב עיר שיכהן כנציג מטעמה בוועדת הבחירות שתפקח ותמנה את הגוף הבוחר.

אלא שכעת נודע, כי למרות שהתקיימה אמש (שני) ישיבת מועצת הרבנות הראשית, הנושא לא עלה על סדר היום וישיבת מועצת הרבנות הבאה צפויה להתקיים רק אחרי החגים. מה שיכניס את התהליך לבחירת הרב לבני ברק לסטטוס של הליך שמתקיים בשנת בחירות ועל פי חוות הדעת של היועצים המשפטיים לאורך השנים לא ניתן לקיים הליך בתוך שנת בחירות.

המשמעות היא שאם לא ימצא פתרון בשבועות הקרובים הליך הבחירות לרב העיר בני ברק צפוי להתעכב עד לאחר הבחירות לרשויות המקומיות ואחר כך להתעכב בגלל הבחירות לכנסת, כלומר דחייה של למעלה משנתיים.

יצוין כי גורמים המעורים בנושא מנסים לקדם אפשרות של הצבעה טלפונית בין חברי המועצת, אך מסיבה שאינה ברורה בלשכת הגר"ד לאו התנגדו. כך שאם לא יימצא פתרון - כדוגמת הצבעה טלפונית - הבחירות ידחו בכשנתיים.

חשיפת "כיכר השבת", בשבוע שעבר

כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", משרד הדתות החל בהליך לבחירת רב חדש לעיר בני ברק זאת לאחר שרב העיר הרשמי, הגאון רבי שלמה קורח, הודיע כי יפרוש מרבנות העיר עם בחירת הרב החדש.

המועמד הזוכה לתמיכת ראש העיר בני ברק חנוך זייברט ולתמיכה של סיעות נוספות בעיר, הוא הרב שמואל צברי.

יצוין, כי כיום משמש בתפקיד הרשמי כרב העיר, מטעם משרד הדתות והמועצה הדתית - הגאון רבי שלמה קורח, אולם רב העיר בפועל הנו הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, שממלא מקום אביו, שנחשב לרב מטעם העירייה ומקבל ממנה את משכורתו, אך מוסמך על ידי הרבנות לתת הכשר - ומתוקף כך מעמדו נחשב לאיתן מבחינה ציבורית, אך הדבר לא מונע עריכת בחירות לרב חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר