מינויים בעליון

אסתר חיות נבחרה לנשיאת ביהמ"ש העליון

הוועדה לבחירת שופטים בחרה בשופטת אסתר חיות לכהונת נשיאת בית המשפט העליון במקומה של מרים נאור ובשופט חנן מלצר לכהונת המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון (אנשים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אסתר חיות (צילום: דוברות בית המשפט)

"מערכת בתי המשפט שמחה להודיע כי השופטת אסתר חיות, נבחרה היום, י"ד באלול התשע"ז (5.9.2017), על ידי הועדה לבחירת שופטים, לכהונת נשיאת בית המשפט העליון החל מה-26.10.17. במקביל בחרה הוועדה לבחירת שופטים בשופט חנן מלצר לכהונת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון", נמסר בהודעת דוברת בתי המשפט.

השופטת אסתר חיות נולדה בישראל ב-1953. את לימודי המשפטים סיימה בשנת 1977, ובשנים 1978-1976 התמחתה במשרד עו"ד של שר המשפטים לשעבר חיים צדוק, לאחריהן הוסמכה ועבדה כעו"ד.

במרץ 1990 מונתה לכהונת שופטת של בית המשפט השלום בתל אביב. באוקטובר 1996 כיהנה בפועל כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לתקופה של שנה. בספטמבר 1997 נבחרה לכהונת שופטת של בית המשפט המחוזי בתל אביב. במרץ 2003 כיהנה בפועל כשופטת בבית המשפט העליון בירושלים לתקופה של שנה, ובמאי 2004 מונתה לכהונת שופטת בית המשפט העליון.

השופט חנן מלצר נולד בישראל ב-1951. את לימודי המשפטים סיים בשנת 1973. בשנים 1977-1973 שירת בצה"ל. בשנת 1977 הוסמך כעורך דין ומאז ועד למינויו לבית המשפט העליון עסק במקצוע כעורך דין עצמאי. בשנים 1982-1972 שימש כמתרגל ועוזר מחקר בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב ובהמשך שימש כמורה מן החוץ בפקולטה זו. באוגוסט 2007 מונה לכהונת שופט בית המשפט העליון.

השופט מלצר

בישיבת הוועדה לבחירת שופטים אמרה הנשיאה נאור:

"השופטת חיות מקובלת על כל שופטי בית המשפט העליון כמנהיגה הטבעית שלו וכמי שתעמוד בראשו בהמשך הדרך. זאת בזכות מקצועיותה, היושרה שלה, היותה מורת דרך בענייני אתיקה ומעל לכל – בהיותה סמל ודוגמא אישית לכל שופטי ישראל. נשיא בית המשפט העליון הוא מנהיגה הציבורי של מערכת בתי המשפט, מייצגה ודוברה בפני הרשויות האחרות, ואמון על הגנת עצמאותה. בשל תכונותיה הטובות ומעלותיה הרבות אין לי ספק שהשופטת חיות תדע להגן על עצמאותה של הרשות השופטת ולמלא בהצלחה רבה את התפקידים המורכבים המוטלים על נשיא בית המשפט העליון.

השופט מלצר בקיא בעובדות ובדין ובעל תפיסת צדק מפותחת. במקרים רבים הוא מביא בפסקי דינו מחקר מעמיק על הנעשה במדינות אחרות, באופן המעשיר את הדיון המשפטי. השופט מלצר הוא איש ספר הטורח ללמוד, לחקור ולהתעדכן כל העת. בשנים האחרונות הוא נטל חלק לבקשתי במשימות נוספות, מעבר לעבודתו השיפוטית, וזאת בשל כישוריו הטובים והניסיון הניהולי שהביא עמו מהשוק הפרטי. אני משוכנעת כי השופט מלצר יהיה, כמשנה לנשיאה, יד ימינה של הנשיאה הבאה ויעשה את עבודתו נאמנה".

כמו כן נבחרה הרשמת ליאורה אדלשטיין לשופטת שלום באילת. חברי הועדה איחלו הצלחה לנשיאה הנבחרת ולמשנה לנשיאה, הם יושבעו לתפקידם בסוף אוקטובר .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר