במסיבת עיתונאים

פוטין: "טראמפ לא החתן שלי ואני לא הכלה"

הנשיא הרוסי התייחס במסיבת עיתונאים שנערכה בסין להתנהלותו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ וסירב להביע אכזבה ממנו. פוטין התייחס גם למתיחות בקוריאה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פוטין אולי מאוכזב מטראמפ אך הוא בהחלט משתדל שלא למתוח ביקורת ישירה על עמיתו האמריקני: ולדימיר פוטין דחה היום (ג') בביטול את השאלה אם הוא מאוכזב מדונלד טראמפ. פוטין אמר במהלך מסיבת עיתונאים ש"טראמפ הוא לא הכלה שלי ואני לא החתן שלו".

כשהנשיא הרוסי נשאל כיצד תגיב רוסיה אם טראמפ יודח מתפקידו, הוא השיב שזה יהיה "טעות מוחלטת" מבחינת רוסיה לדון בעניינים פוליטיים אמריקניים.

גורמי ממשל רוסיים הביעו את שמחתם כשטראמפ נבחר בשנה שעברה לנשיא ארה"ב. פוטין עצמו שיבח את טראמפ כמי שרוצה לשפר את היחסים בין שתי המעצמות הגדולות. עם זאת, הסנקציות החדשות על רוסיה וההחלטה האמריקנית לסגור קונסוליה רוסית ונציגויות רוסיות אחרות בארה"ב דווקא מראות שהיחסים בין ארה"ב לבין רוסיה עדיין מתוחים ביותר ובהחלט לא טובים יותר מאשר בימיו של אובמה.

הנשיא הרוסי התייחס היום גם למתיחות בחצי האי הקוריאני וגינה את הניסוי הגרעיני האחרון שביצעה צפון קוריאה. עם זאת, פוטין הזהיר מפני שימוש בכוח צבאי נגד המדינה הקומוניסטית המבודדת ואמר שפעולה צבאית היא "דרך לשום מקום" שתוביל ל"קטסטרופה עולמית". מוקדם יותר הבוקר הרוסים רמזו כי מלחמה באזור תפגע בהם יותר מאשר באמריקאים.

צפון קוריאה ערכה ביום ראשון את הניסוי הגרעיני השישי שלה והחזק ביותר עד כה בפצצת מימן עוצמתית. בקהילה הבינלאומית גינו את הצעד של פיונגיאנג וארה"ב הזהירה מפני "תגובה צבאית מסיבית". דרום קוריאה השכנה, שחשה מאוימת מאיום הגרעין הצפון קוריאני, ביצעה בתגובה אימון התקפי באש חיה באזור שבו ערכה פיונגיאנג את הניסוי הגרעיני שלה.

מנגד הצפון קוריאנים המשיכו בהתנהגות מתגרה, שגריר צפון קוריאה לאו"ם שיושבת בז'נבה, האן תה סונג אמר ש"ארה"ב תקבל עוד 'מתנות'". "צעדי ההגנה העצמית האחרונים של ארצי צפון קוריאה הם חבילת מתנה שנועדה ללא אחרת מאשר ארה"ב", אמר הדיפלומט הצפון קוריאני. "ארה"ב תקבל חבילת מתנות נוספות מהמדינה שלי כל זמן שהיא מסתמכת על פרובוקציות חסרות אחריות וניסיונות עקרים להפעיל לחץ על צפון קוריאה".

פוטין אמר במסיבת העיתונאים שהוא מגנה את הניסוי הגרעיני ה"פרובוקטיבי" של צפון קוריאה. אולם בניגוד למדינות אחרות במערב, בהן ארה"ב וגרמניה, הוא נמנע מלהביע את נכונותו להטלת סנקציות נוספות על צפון קוריאה, ואמר שמוסקבה חושבת שהם "מיותרים ולא יעילים". לדברי פוטין, שכנותיה של צפון קוריאה צריכות לעסוק בהידברות עמה ולא ב"היסטריה צבאית".

"זו דרך לשום מקום. הגברת ההיסטריה הצבאית תוביל לדבר לא טוב", אמר הנשיא הרוסי. "זה יכול לגרום לקטסטרופה עולמית ולאובדן עצום של חיי אדם".

פוטין אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בסין, שבה הוא משתתף בוועידת הכלליות המתפתחות (BRIC) בהשתתפות ברזיל, רוסיה, הודו וסין. הוא סיפר שאמר לאחד מעמיתיו בוועידה שצפון קוריאה "תאכל דשא, אבל לא תוותר על תוכנית הגרעין שלה אם לא תרגיש בטוחה". הוא הוסיף שחשוב שכל הצדדים שמעורבים במשבר, כולל צפון קוריאה, לא יציבו "איומים של השמדה" ו"ימשיכו בדרך של שיתוף פעולה". נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין אמר שהוא פתוח לכל סוגי השיחות עם צפון קוריאה, אבל הוסיף שעכשיו זה לא הזמן הנכון לדיאלוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר